Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg personlig tror at det som skal til er at folk strekker ut en hånd til denne gruppen også, ikke bare til de som liker tradisjonell "idrett"... At kommunene avser litt kroner til diverse formål. Ett eksempel har vi jo her på Vestnes... Her har vi fra Rekdal til Vikebukt(ca 6-7 mil) intet mindre enn 5 gressbaner, 2 kunstgressbaner og flere grusbaner...

Her er du ved et viktig poeng - man har mye å lære av sportsfolket, gjennom organisasjonsbygging, arbeid rettet mot myndigheter, og dette med å bryte ned fordommer.

Du vet, i mange boligområder ser man fortsatt se skilt som sier "ballspill forbudt". En gang var en ung gutt med en ball under armen noe det lyste bråk og lømmel av lang vei; ballspillet laget bråk, forstyrret spebarn som skulle sove, ballen rev overende søppelkasser, skitnet til klesvask som hang til tørk, bulket postkasser - og knuste vindusruter.

Et eller annet sted på veien må det ha gått opp for noen at det ikke gikk an å få bukt med dette ved å skrive harmdirrende avisinnlegg om den skrekkelige ungdommen, og at det ikke hjalp å henge opp forbudsskilt på hver eneste ledige veggflate: Skulle man komme noen vei, måtte man få fenomenet over i ordnede former.

Så i dag snakker man om et utvidet kulturbegrep, vi har grusbaner, gressbaner, kunstgressbaner, ballbinger - og de som har jobbet med å organisere idretten lanseres som kandidater til lokale kulturpriser.

Hmmmmm. :-k

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Vi PRØVER å få til ett anlegg for alternativ moro, men ser ut til å bli stanget ned av stigmatiserende tullinger som ikke på noen måte ANER hva de snakker om, eller evt vil hevne seg på prosessbehandling av andre ting i kommunen.... :roll::evil:

Dette er faktisk noe som ser ut til å gå igjen ofte: Enkelte mennesker rundt i kommunene får tilsendt mange reguleringsplaner og er involvert i flere saker som er oppe til kommunal behandling. Når de er misfornøyd med utfallet i en sak, ser det ut til at de prøver å "ta igjen" for skuffelsen, ved å forsøke å forsinke eller vanskeliggjøre utfallet av flest mulig andre saker...

Når i tillegg kommunepolitikere som skal ta den endelige avgjørelsen lett gir etter for press fra det riktige holdet, blir utfallet av mange saker ekstra uforutsigbart. :roll:

Skrevet
Så i dag snakker man om et utvidet kulturbegrep, vi har grusbaner, gressbaner, kunstgressbaner, ballbinger - og de som har jobbet med å organisere idretten lanseres som kandidater til lokale kulturpriser.

Ja, når du sier det, så har vi faktisk 3 ballbinger også ;) Hehe...

Men hva gjør vi da, vi som føler oss tråkka på av bedrevitere og politikk?

Har vi egentlig noe vi skulle sagt?

Får vi noengang gehør for våre interesser?

Hmm, kjenner litt harme kommer over meg her igjen :):roll:

Skrevet
Vi PRØVER å få til ett anlegg for alternativ moro, men ser ut til å bli stanget ned av stigmatiserende tullinger som ikke på noen måte ANER hva de snakker om, eller evt vil hevne seg på prosessbehandling av andre ting i kommunen.... :roll::evil:

Dette er faktisk noe som ser ut til å gå igjen ofte: Enkelte mennesker rundt i kommunene får tilsendt mange reguleringsplaner og er involvert i flere saker som er oppe til kommunal behandling. Når de er misfornøyd med utfallet i en sak, ser det ut til at de prøver å "ta igjen" for skuffelsen, ved å forsøke å forsinke eller vanskeliggjøre utfallet av flest mulig andre saker...

Når i tillegg kommunepolitikere som skal ta den endelige avgjørelsen lett gir etter for press fra det riktige holdet, blir utfallet av mange saker ekstra uforutsigbart. :roll:

Akkurat dette er vi borti nå... Den såkalte tekniske sjefen her er med i det lokale skytterlaget, og har fått nedstemt 2 plasser for å anlegge ny skytebane... Samme mann sitter nå med reguleringsplanen vår, og er til alt overmål tilgrensende grunneier til området vi har lyst å bruke... Hmmm.. Må si jeg synes det lukter litt svidd... Men nå er ikke planprossessen ferdig ennå da, så vi skal vel ikke gråte før vi VET hva som skjer ;)

Skrevet
Ja, når du sier det, så har vi faktisk 3 ballbinger også ;) Hehe...

Ha-ha. Eller kanskje jeg skulle si Hah! - der ser du. :lol:

Men hva gjør vi da, vi som føler oss tråkka på av bedrevitere og politikk?

Har vi egentlig noe vi skulle sagt?

Får vi noengang gehør for våre interesser?

Dere burde vel kanskje begynne med å kjøpe dere en lokalpolitiker, slik alle andre gjør.;):P

Men selvsagt, her ser man nok problemet ved å være en av de nyeste tilvekstene til det lokale organisasjonslivet. Og hvis folk flest forbinder organiserte motorklubber med kriminelle motorsykkelgjenger, har man en viss pedagogisk oppgave foran seg...

Ved siden av å kuppe valg til kommunestyrer eller delta i lokale 17. mai tog, er vel spørsmålet hvor mye og hvor lenge man må bygge organisasjonen før man kan få gjennomslag for byggeprosjekter der det skal kjøre motorkjøretøyer. På en side spørs det om det kan være vanskelig å motivere medlemmer til å være medlem i en klubb som ikke har en rask, kortsiktig plan om å bygge et lokalt motorsportsenter - men på den annen side er jeg overbevist om at lokale motorklubber er veien å gå for å rydde fordommene mot bilinteressen av veien.

Vi skal heller ikke glemme at store deler av lokalsamfunnene sliter med fraflytting, og at det som et resultat står mange hus og småbruk tomme. Endel låver og redskapshus burde være fine utgangspunkt som samlingsplass for lokale motorinteresserte. :-k At dette igjen kan skape ringvirkninger som motvirker fraflytting, tar det nok litt mer tid før folk innser.

Skrevet

Ja. Å holde på den medlemsmassen vi har nå blir nok vanskelig. Det eneste folk har i hodet er hvordan det går med banen... Ok, vi holder på, men vi får ikke gjort så mye så lenge planprossessen ikke er ferdig.. Dermed må vi bare smøre oss med tålmodighet, prøve å komme oss inn i NMK, og dermed idrettsforbundet, for så å søke tippemidler og støtte fra idrettskretsen... Så får vi se om vi kommer i mål med det vi håper å få til.

Ringvirkningene kan være enorme de. Både for private og næringsdrivende... Ett motorsenter kan samle mye folk til tider ;) Men mange tenker enbart på miljøet, og at vi er miljøverstinger fordi vi liker biler/motor... Men men, stemple meg så mye de vil. Jeg hopper og driter elegant i hva andre mener om den saken jeg. Jeg er meg uansett, og motoriteressen min forsvinner ikke... :D Enkelt og greit....

Skrevet

Klokka er ennå ikke passert 10, og jeg er allerede blitt kalla lobotomert på ÅA ;)

Jeg leste for ei stund siden et stykke om at plasser som har fått baner nå er mindre plaga av idiotkjøring, er det noen av dere som klarer hjelpe meg å finne noe lignende på nettet?

Bare så jeg kan få det frem uten å virke "lobotomert"? :)

Skrevet

Her er to sitater klippet fra Åndalsnes Avis' nettutgave.... Her snakker vi kansje om litt egosentrisk tankegang? Disse greide jeg ikke å la være å svare på....

Dere finner dette i denne artikkelen....

Mulig?

Huff. Kjør dere ihjel snarest.. Forbanna mongolide retards. Det er helt utolig.

Stakkars normale folk som bor på Åndalsnes.

Håper på en vinter med mye snø og is på veiene.

Slik at flest mulig av de hensynsløse rånerne kjører seg ihjel.

Kun da vil vi få en løsning på problemet.

Skrevet

Selv sliter jeg fortsatt med helt å forstå det voldsomme sinnet som oppstår - og som det ser ut som man aksepterer oppstår - hver gang dette temaet kommer opp, ikke bare i denne lokalavisen, men i flere andre. :?

Er de som leder an i angrepene skoleelever som tilbringer skoletiden på avisens debattsider, der de tar ut vrden sin mot jevnaldrende som har fast jobb og egen bil og som stikker av med de hotteste jentene, eller hva?

Your guess is as good as mine. :?

Skrevet

Da registrerer jeg at Åndalsnes Avis har slettet alle de 73 leserkommentarene til den siste artikkelen - noen gjengitt eller referert på de siste sidene i denne tråden - og tatt bort muligheten til å legge inn nye kommentarer..

I flere av kommentarene ble det satt fram håp om at andre mennesker måtte kjøre seg ihjel på veiene. Jeg er ikke sikker på om det er dette som har fått avisen til å reagere.

Den siste artikkelen tar utgangspunkt i dette bildet:

utuqzyab8g6bs8f45rka.jpg

Som vi ser, viser det en bil i sladd gjennom et veikryss. Artikkelen opplyser at bildet er tatt av en ikke navngitt person, og at det er oversendt politiet.

Ser man litt nøye etter, kan det virke som om bildet er tatt fra innsiden av butikken der en bil skled inn i ytterveggen for en tid tilbake - jfr. første innlegg i denne tråden. Bildet over er tatt på kveldstid.

I en av de siste leserkommentarene som ble skrevet før alle ble slettet, satte noen fram forslag om at man skal flytte spinne- og støye-aktivitetene til en navngitt gate på stedet. Gaten er hjemmeadressen til butikkinnehaveren. :roll:

Selv om rånerne i Åndalsnes føler de har lite å tape, betyr ikke det at noen ukloke hoder kan ødelegge veldig mye for alle de andre...

Skrevet

Var veldig mye usaklige kommentarer der.. Jeg la inn ett par kommentarer, men ble skutt ned av de som mener de er normale og intelligente... Med trusler om både juling og håp om at folk kjører seg ihjel. Det blir for dumt. Hvis ikke folk kan PRØVE å diskutere en gang, da bør de droppe å svare i sånne tråder som det der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...