Guest Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Har litt vibrasjon i rattet når jeg bremser, skiftet til E30 bærearmer og powerflex bærearmsforinger for ca 20kkm. Kan det være bærekulene som begynner å bli slitne igjen? Kan det være bremseskiver? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpiXi Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 kan vere det ja rister litt i bilen min når jeg bremser så jeg må nok bytte skiver forige eiern kjøpte bremse skiver på biltema haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
nimitz Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Det tyder på kast i en eller begge skiver. Men dette er ting som kommer gradvis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpiXi Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 men skal bære kula på e36 vere litt løs noen som vet det for jeg hadde bilen min på en bukk og en kompis av meg mente de fleksa litt mye i forhold til andre biler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 men skal bære kula på e36 vere litt løs noen som vet det for jeg hadde bilen min på en bukk og en kompis av meg mente de fleksa litt mye i forhold til andre biler Ryktes at det er en slags gummiinnfestning av kula som gjør slik at den virker "løsere" enn på andre biler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpiXi Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 ok ja så de gummi greine ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henriksrud Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Hvordan finner man ut eventuelt hvem av skivene som er skeive? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpiXi Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 man kan jo altids jekke opp bilen snurre på felgene så hører du det eller merker det Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Lasse.B Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 kast i skiver? hjul lager? kast i felg?feks de små vektene kan værra borte? hadde samme problem med min, bytta hjul lager og skiver så var problemet løst....Men problemet var nok Skivene, da jeg var så lur å høytrykspyle felgene(skivene) rett etter litt hard kjøring =P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Hvordan finner man ut eventuelt hvem av skivene som er skeive? Har ikke noe å si da begge må byttes uansett... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Har bestilt nye skiver og klosser, disse var modne for utskiftning uansett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmid Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Har samma problem. Jeg spente opp skivene i dreiebenk og målte med ur, der fikk jeg 0,01mm kast. hvor mye kast kan man ha før man merker det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts