Jump to content

Xenon tåkelys.. Hvilke kelvin styrke?

heineoen
 Share

Recommended Posts

8000k er markant blåere enn 6000k. Siden du skal ha 6000k i nærlysene, hadde jeg valgt 6000k i tåkelysene også. Ønsker du derimot så blåe lys som mulig er 8000k tingen. Alt i alt ender det vel opp i hvor mye oppmerksomhet du ønsker selv. Jo blåere, jo mer skiller du deg ut.

det me 7000k er bare kødd.... stemmer ikke i det heletatt me xenonlysstyrke iallefall..

Jeg har 50w 6000k i alle lysa mine + at jeg har "7000k" i AE ringene...

men lysa er litt blåere enn i AE ringene!!

Å de sier at mer kelvin, jo blåere lys!!

Uææ.. Klarer ikke og bestemme meg :D

Men får 6000k også blå skjær?..

Har jo 7000k i angeleysa og det er jo hvitt..

Anbefalinger?^^

Tror ikke du skal sammenligne fargen/lyset i AE-ringene og vanlige lys. Og jo, 6000k gir et blåskjær det også. Går du opp til 8000k, blir det veldig blått.

jeg har 6000k i nærlys og spredere på min e46, og jeg kunne ikke tenke meg noe blåere i det hele tatt, det er faktisk veldig blått!

tror du angrer deg om du tar 8000k, men dette kommer jo litt an på produsenten av kitet også, tror de fargene varierer litt gitt

jeg har 50w i alle... gir et my hvitere lys en 35w...

Og et helvete å møte i veien.. :wink:

Ingen som har blinka eller sakt noe om det nei... må bare justere lysa sinne rett, så går det fint...

Sjønner at folk blir sure å blinker vist grøftlysa m/xenon lyser rett i været!

jeg har 6000K i kjørelys og grøftlys. og 8000K i fjernlys. meget formøyd med dette.

Greit nok at det funker, og du er fornøyd, men burde det ikke vært 8000k i kjørelys, og 6000k i fjern? 6000k lyser jo bedre.

topic:

Du burde bruke 6000k. Ikke tvil.

Sett bilen 50-100m unna, så ser du hvor blått og fint det blir. Om man står helt inntill, blir det hvitt.

8000k blir litt for blått til å ha i nærlys/tåke. Det ser litt for jalla ut etter min mening.

Hvis en skal ha best mulig lys fra Xenon så bør en kjøpe 4500K da det er disse pærene som oftest er original montert på biler. 6000k er litt penere da du får en lys blåfarge. Men 6000k er altså dårligere enn hva 4500k er når det gjelder opplevd lys kvalitet.