MGR Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 http://www.tidalgardens.com/images/arti ... _scale.jpg det med at hvor mer kelvin det er, jo blåere det er, er jo litt feil.. da det kelving er en "fargeskala" eller "fargebenevning" sånn ca 5000k er vel det det sies gir best lys, og alt opp til 9-10000k gir et blåliglys, over blir det lilla, og begynner å bli rødt..
Sjøbuse Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 jeg har 6000K i kjørelys og grøftlys. og 8000K i fjernlys. meget formøyd med dette. Greit nok at det funker, og du er fornøyd, men burde det ikke vært 8000k i kjørelys, og 6000k i fjern? 6000k lyser jo bedre. topic: Du burde bruke 6000k. Ikke tvil. Sett bilen 50-100m unna, så ser du hvor blått og fint det blir. Om man står helt inntill, blir det hvitt. 8000k blir litt for blått til å ha i nærlys/tåke. Det ser litt for jalla ut etter min mening. jeg syns fjernlysene mine på 8000 har mer hvit farge på asfalt og omgivelser i mørket. syns de gir mer naturlig "dagslys" i mørket enn 6000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå