Gå til innhold

Er Xenon i kun fjernlys lov uten spylere/viskere/aut. nivå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel ikke lov uansett da det ikke er levert med det, men om du får noe bot eller noe tror jeg ikke, man bruker jo ikke Fjernlysene når man møter biler uansett.

Skrevet

Trur ikke det er noe problem å sette det i fjernlys. Mange jeg kjenner har det både nær og fjernlys uten noen avdelene aldri blitt snakket til for det.;)

Skrevet

Reglene sier att du kan ettermontere xenon i fjernlys, utta andre modifikasjoner, dette gjelder også tåkelys.

Dette er fordi att Fjernlys og tåkelys ikke blender motgående trafikk i mørket, for når man har bil imot skal man kjøre med kun nærlys.

Det eneste regelene sier noe om og du kan bli straffet for, er hvis lysene overstiger det totalt tilatte lux for bilen din. men det skal mye til, og det sjekker de aldri.

Dette er helt sikkert, og grundigt undersøkt ;)

Skrevet

Støtter Morten01 jeg.

Du kan trykt ettermontere Xenon fjernlys/grøftlys i hvilken som helst bil uten noen problemer. Trenger ikke godkjenning noenplass.

Det er kun nærlysene som må ha automatisk høydejustering og lyktespylere.

Det eneste du må passe på uansett er lux verdien.

100% garantert! -Har selv spurt biltilsynet.

Skrevet

sant som sjøbusa sier, må være e-merket om det skal være lov.

menne det at ettermontert xenon i grøftelys ikke blender er ikke helt korrekt, da skal du prøve å kjøre foran han sjøbuse når det begynner å mørkne;)

Skrevet

xenon-kitet må væra e-merka og lyktene må væra beregna for xenon for at det skal væra 100% lovligt. Lyktespylere og automatisk høgdejustering er ikkje nødvendigt på fjernlys. PS: skal du ha det i fjernlyset er det berre å bestilla 50w! (har 50w 6000k sjølv i fjernlysa og det lyser bra!)

Skrevet
sant som sjøbusa sier, må være e-merket om det skal være lov.

menne det at ettermontert xenon i grøftelys ikke blender er ikke helt korrekt, da skal du prøve å kjøre foran han sjøbuse når det begynner å mørkne;)

alle grøftlys blir irriterende om de er på sammtidig som nærlys. og mine grøftlys blender da ikke så mye stian;)

jeg har ikke hatt noe problem med noe lys. aldrig blitt stoppet. før jeg monterte xenon blinka politiet veldig ofte når jeg kjørte park og grøftlys. etter jeg monterte angeleyes og xenon har ikke politiet blinket. kjørte også gjennom byen en lørdag kveld uten og bli stoppet med park og grøft lys. og i helgen er de hissige på å ta ulovlige biler i by`n så trur ikke ettermontert xenon er noe problem. men kommer jo kanskje ann på bilen da. kjører du en gammel bil fra 80 tallet med xenon er det nok ikke like greit. men på bilen min er det klare glass og linser. så er nok ikke så lett og se om xenon er orginalt eller ikke

Skrevet

nå vet jeg ikke om dine grøftelys blender i samvær med kjørelysa dine petter, aldri sett kjørelysa dine;) hehe

prøv å kjør foran deg selv engang så ser du;)

Skrevet

vi får byttelåne bil en gang. :P

eller så får jeg sette bilen i drive. og springe bort i gsi`n og kjøre forran min egen bil:P haha

nei jeg trur fortsatt ikke xenon er lovlig. men ser ikke helt problemet jeg da.

Skrevet

Har selv snakket med biltilsynet og når de sier at du kan gjøre det du vil så lenge du tar hensyn til luxverdien, hvem skulle da klage??

Bruk sunn fornuft da, får jo kjøpt xenon tusenmetringer som du kan montere med god samvittighet!

Ettermontering av xenon i fjern- og grøftlys er Lov!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...