Gå til innhold

Ny bil! Og en aldri så liten takk til Alf Lie

semmern
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg ny bil, den her:

DSC00366.jpg

96-modell 523i, senket litt mye foran etter min smak, men det går akkurat :)

Fikk den for 89 høvdinger, en grei pris syns jeg, med forbehold om at det var noen småting som måtte fikses før en EU-kontroll. Så jeg hadde den på NAF-test før jeg kjøpte den, og de fant noen småting, som en slitt bærekule foran, slitent brekk, og en mansjett på tannstangen som var morken, men den koster jo knappe hundringsen å bytte. Men en ting som hadde potensiale til å svi på lommeboken var for høy mengde hydrokarboner i eksosen..de på NAF-senteret påsto hardnakket at det var luftmengdemåler eller lambda-sonde..men bilen har et halvt år gammel katalysator, så jeg gikk ut ifra at det ikke var denne.

Så, i min søken etter et greit verksted, blant annet her på forumet, snublet jeg over Alf Lie Motor, og leste mye positivt om han, så jeg dro dit i går. Han kjørte diagnose på bilen, og fant ikke noe feil på motorstyring og slikt. Men et jævlig skittent luftfilter, det fant han. Forrige eier hadde satt inn K&N-filter, men ikke vært så nøye med å rense det..så jeg brukte tre kvarter på det i går, det så HELT jævlig ut rett og slett. Alf ba meg komme tilbake i dag, og det gjorde jeg. Så kjørte vi en diagnose til, for han hadde hatt litt tull med diagnosemaskinen sin. Fant ingen feil. En avgassanalyse viste heller ikke noe drastisk, denne gangen var alt som normalt. Hvor mye skulle han ha for dette her? Ikke noe! Jeg skal inn å fikse bærekule og det andre hos han neste uke, og vi kom frem til en ganske hyggelig pris der, med mindre det ikke dukker opp noe annet stygt. Mannen er jo genial! Han har en serviceinstilling jeg sjelden har sett maken til, og selv om verkstedet hans ser litt suspekt ut med tanke på rot og slikt, er det liten tvil om at denne mannen kan sakene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta på NAF har jeg blandete erfaringer med. Da jeg kjøpte min E39, mente de hardnakket at jeg hadde gåen toppakning, og mest sannsynlig sprekk i blokka.

Viste seg å være ett skittent luftfilter, gåen veivsensor og få luftet radiatoren skikkelig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta på NAF har jeg blandete erfaringer med. Da jeg kjøpte min E39, mente de hardnakket at jeg hadde gåen toppakning, og mest sannsynlig sprekk i blokka.

Viste seg å være ett skittent luftfilter, gåen veivsensor og få luftet radiatoren skikkelig ...

Hehe, ja, jeg har også inntrykk av at det går litt fort i svingene der noen ganger. Og det kunne umulig være noe annet enn luftmassemåleren, for NAF har jo rett i alt!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller et verksted tar en sjekk som du får gratis å du blir fornøyd å dem finner noen små feil.

Dem tilbyr deg å fikse det,du kommer dagen etter for å hente bilen å dem har byttet masse annet uten å si noen ting å du må ut med masse penger = dem har fått dratt ut penger av deg for ting som ikke hadde trengt byttes.

Godt folk kommer med positive tilbake melding så man holder seg unna useriøse verksteder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller et verksted tar en sjekk som du får gratis å du blir fornøyd å dem finner noen små feil.

Dem tilbyr deg å fikse det,du kommer dagen etter for å hente bilen å dem har byttet masse annet uten å si noen ting å du må ut med masse penger = dem har fått dratt ut penger av deg for ting som ikke hadde trengt byttes.

Godt folk kommer med positive tilbake melding så man holder seg unna useriøse verksteder :wink:

Alf Lie gjør ikke noe man ikke har blitt enige om uten å ringe deg først..så han virker jo som en av de mer seriøse. Og når han i tillegg er litt av en BMW-guru, da er jo valget opplagt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...