Stephan.s Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 facelift frontlykter. Vet du om det er Hella lykter? Hvis ikke, så syns jeg du skal vente til du har råd til å handle det. Alt annet enn Hella ser "jalla" ut på E39 . Faktisk usikker. Står ingenting spesifisert hos GS. Står mellom disse 2 Klarer ikke å se om det står HELLA på glassene. Men nå veit jeg jo heller ikke hvor jeg faktisk skal se etter denne markeringen. Men handler ikke om råd, for alt det nevnte skal på bilen en eller annen gang. Handler mer om prioritertingsrekkefølgen Grunnen til faceliften er prisen på GS kampanjen. edit: Etter et søk på min beste venn google fant jeg fort ut at disse såklart ikke er HELLA Men ser jo ikke ut som det er store fysiske forskjellen på disse og HELLA sine? Eneste jeg kan finne som er av betydning må være str. forskjell på nærlyset? slitedeler og diverse... du har en hel vinter hehe... Hadde vært et godt poeng om ikke bilen måtte være på veien tidligst mulig utpå nyåret, da min gamle e34 får ny eier 17 november Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Det er ikke Hella sine. Disse ser btw nesten helt like ut som orginale som BMW bruker. Hella lyktene koster jo fort 7 lapper også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Gratulerer med fint utgangspunkt! Bytte til facelift foran og bak + på sidene, så er mye gjort Men ta viktigere ting først, som slitedeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 Det er ikke Hella sine. Disse ser btw nesten helt like ut som orginale som BMW bruker. Hella lyktene koster jo fort 7 lapper også.. Er akkurat de 7000,- kontra 2500,- for GS sine som jeg er usikker på om jeg vil koste på meg. Som jeg editerte i posten over og, så klarer jeg ikke å se store fysiske forskjellen på bildene av GS sine og Hella sine, utenom linsa i nærlykta. Om AE ringene lyser blått eller gult/hvitt i GS sine vet jeg ikke. Ei om kvaliteten på ringene er noe god på GS sine. Tror ikke utseendemessig at det utgjør store forskjellen på bilen, men ble dog usikker på om jeg da tør å spytte 2500,- på noe av dårlig kvalitet. Setter stor pris på flere innspill om dette. Gratulerer med fint utgangspunkt! Bytte til facelift foran og bak + på sidene, så er mye gjort Men ta viktigere ting først, som slitedeler. Takker for det. Som utgangspunkt er bilen bedre enn forventet. Og Facelift er i planen, men som sagt så er det prioriteringsrekkefølgen på "ekstrautstyr" som jeg enda ikke får bestemt meg for. Slitedelene er allerede lagt til budsjettet, men det er de ekstra kronene jeg ikke har helt bestemt meg for hvor jeg skal disponere enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Men ta viktigere ting først, som slitedeler. +1 Kampanjer kommer der nok flere av men bremsene svikter kun en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Men ta viktigere ting først, som slitedeler. Enig der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Han sier jo at han har slitedeler, men ikke vet hvor han skal legge de resterende kronene Jeg personlig mener at du skal gå for facelift lykter, evt. gs sine lykter. Det får virkelig bilen til å se nyere ut, samt mer "clean". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Mener brodern betalte rundt 800kr for sine facelift lykter på ebuy jeg. Ingen problemmer med dog eller noe på de han hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Ang lykter. De jalla lyktene koster 2500,- og Hella kostet 7000,-? Jeg hadde ikke tvilt et sekund. Samtlige av de jalle lyktene jeg har hatt på mine biler har jeg til slutt måtte bytte med skikkelig vare, (les: Hella) Ingen har blitt eu godkjent med jalla lyktene da de gir feil lysbilde, er billige i kvaliteten slik at de heller ikke lar seg justere skikkelig. Om dette gjelder for E39 vet jeg ikke, men det gjelder for Passat B5, A4 B5, BMW E34, og Golf 3 og Golf 4. Bare søppel om det ikke er Hella. hold deg også langt unna FK lykter. sorry for klagingen, ville bare gjøre det klart. Skulle ønske noen hadde tipset meg før jeg handlet lykter selv.. Har svidd av noen tusen på møkkalykter.. Nå handler jeg bare orginalt. Og det er jo Hella som leverer orginallykter til en del av bilene nå tildags. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Selvfølgelig helt enig i at slitedeler o.l skal prioriteres før div. styling . Men vil bare tipse deg om at det er mye drittlykter som selges, har akkurat samme erfaring som pjukern her. Ser forøvrig på bildene at det ikke er lyktespyler på den, så da er det vel ikke xenon? Hvis det stemmer, så er ting mye lettere for lommeboka. KOED selger skikkelige Hella facelift lykter til ca 3500- 4000,- . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 Takker for alle tilbakemeld. Kan hende jeg skrev det litt uklart på forrige side. Altså, slitedelene er medberegnet i budsjettet allerede. Jeg har sett for meg det værste scenariet på de feilene jeg har merket med bilen. Da havnet jeg på en sum for feil/slitedeler på nærmere 6000,-. Dette har jeg allerede regnet med som utgift. Så det er de resterende 6000,- jeg har å disponere jeg ikke får bestemt meg for i hvilke oppgraderinger jeg skal prioritere. Siterer da meg selv fra forrige side Eller burde jeg heller vente og bruke de 6000,- på ting som f.eks felger? Senk? Eksos? Soting? M-tech ratt? CD-spiller/16x9 navi? Shortshift? Ettermontering av OBC? Dette er ting jeg etterhvert uansett skal ha, men i hvilken rekkefølge var spørsmålet. Var derfor jeg ønsket tilbakemeld på lyktene fra GS kampanjen Ser forøvrig på bildene at det ikke er lyktespyler på den, så da er det vel ikke xenon? Dette er korrekt. Bilen har ikke xenon, og det blir heller ikke ettermontert med det første. Vurderer å ettermontere i fjernlys da dette ikke vil gi problemer på EU, men ikke i nærlysene. Men da får jeg se hva det blir til med GS kampanjen. Kanskje lurere da å spare litt å vente medlykter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet November 6, 2008 Forfatter Share Skrevet November 6, 2008 Ang. bytte av hjullager, må da hele spindelen byttes, eller holder det med lagret? Har presse som tåler 10t tilgjengelig, men mener å huske at på e34 måtte spindelen byttes. Gjelder forøvrig bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet November 9, 2008 Forfatter Share Skrevet November 9, 2008 Etter dagens økt ble det oppdaget litt småsnusk som at det er ulyder i begge bakhjul. Klarer ikke helt å lokalisere eksakt hvor det kommer fra, men håper for guds skyld det bare er hjullager og ikke stikkakslene. Samt noe så stygt som at høyre demper har sprukket i bunn ved festet til bærebrua. Skal få en vurdering på om dette lar seg sveise. Har bestilt noe smått fra Koed nå, ,som høyre speil og bakre viskerarm. Trur jeg må legge inn en bestilling til snart på alt det andre som baller seg på. Noen som vet hvordan man tar av sidespeil på e39? Må forhåpentligvis ikke av med dørtrekket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet November 11, 2008 Forfatter Share Skrevet November 11, 2008 Da fikk jeg en liten pakke fra koed i dag. Inneholdt høyre speil (orginalt) samt vindusviskermekaniske bak. Fått montert speilet, og grunnet dekslet. Blir da lakkert kommende søndag Tok desverre ikke med kameraet i dag, så lite bilder. Noen som forresten vet hvordan man bytter viskerarm bak på e39 touring? Tror jeg fiklet og grublet over dette i nesten 2 timer, men kom ingen vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet November 12, 2008 Forfatter Share Skrevet November 12, 2008 Da var også neste liste laget hos KOED for neste runde, som da inneholder nye bremser bak, nye håndbrekksko, begge hjullager bak, nye bærekuler fremme pluss diverse annet småsnæks som trengs. Kommer på hele 5300,-. Da har jeg enda ikke lagt til div. andre ting som facelift ++ Har nå skjønt at det koster å være kar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå