Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var forsikring ordnet, omreg. avgift betalt og skiltene hentet.

(Det hele var en grei prosess da man har slekninger som jobber i både forsikring og hos BT. Alt sammen gjort på 2 timer, og det inkludert skiltene levert på døra :lol: )

De blir satt på bilen i morgen, og hvis været tillater det, noen bilder ;)

• 3 months later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En liten oppdatering er på sin plass her og etterhvert :P

Har skjedd en del siden siste post for å si det slik:

Fikk 2 relativt dyre feil med korte mellomrom i jan/feb. Første var feil på ABS/ASC, som etter mye feilsøking har blitt konkludert med Modulfeil.

Samt ekspansjonstanken på radiator røk, som ble funnet ut etter å ha byttet nesten alt det andre som har med kjøling å gjøre.

(ref. disse 2 tråder: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=105522

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=110486)

Ellers har det blitt innkjøp av Carsoft interface, som har reddet 3 e39 vi har hatt innom verkstedet ;)

Utenom det har det blitt mye deleinnkjøp. Det opprinnelige antatte "slitasjedelefondet" har fordoblet seg fra 6 til 12000,-, men slikt må man kanskje regne med. Så det blir å utsette alt som har med facelift og div andre utseendemessige ønsker.

Har blandt annet nå fått en del deler fra Koed. Brukt ABS modul og pumpe er i boks, powerflexforinger til øvre bærearmer, brukt men rustfri bakluke, nye traversforinger bak (Alle hadde sprukket/sluppet taket), nye pollenfilter, nytt luftfiler, doppdekselpakning ,skyvbart midtarmlene, og masse andre servicedeler. ;) Og sist men ikke minst; 18x8" og 9.5" M-Parallell felg på vei fra GS. :D

Lover at det blir en del bildeoppdateringer utover sommeren, men var en periode med alle disse feilene hvor jeg sterkt vurderte å selge bilen 8)

Skrevet

Powerflex montert på øvre bærearmene i dag, og gud for en kjøremaskin bilen ble. :shock: Ble det jeg forventer av BMW: The Ultimate Driving Machine

Aldri gjort en slik jobb før, så det ble noen timer. Men ble kvitt vibrasjoner i 90-115, samt mye mer kjøreglede. Skulle bare mangle da de gamle foringene hadde sluppet i 7 av 8 "fester".

Fikk også en gladmelding av GS i dag, om at felgene var ankommet Oslo, så da blir disse hentet i morgen 8) Blir forhåpentligvis noen bilder også.

Skrevet

Da fikk jeg rota meg til å hente, montere og ta ett bilde med sommerfelgene. 8) Storfornøyd.

IMG_0491.jpg

Eneste jeg stusser over er at det virker som bakhjulene spisser litt feil. Ser ut som de står med toe-in. Hvordan er justeringsmulighetene bak?

Og jeg fikk feil senterkopper fra GS :?

Skrevet

Er du helt sikker på det? For min bil virker det også slik, men den har hatt 4-hjulskontroll. Så det kan godt være noe som bare ser slik ut.

Ble nice med mtech-hjul! :)

Skrevet

Er selv storfornøyd med felgene ingard ;)

Men er ikke sikker ang. spissinga. Er som du sier at det kan bare se slik ut, men ble ganske så tydlig med større felg og dekk. Har ikke målt, men kan kanskje være en ide å ta en kontroll.

• 1 month later...
Skrevet

På tide med en oppdatering her og 8)

Fikk orden på ABS/ASC feilen. Kjøpte brukt modul fra koed, og byttet denne. Feilen var der enda.

Iom. at vi hadde ohmet hjulsensorene forran til riktig måling tidligere, hadde jeg liten tro på at det faktisk var sensoren. Helt til jeg valgte å ta den ut, og så på hjullagret. :shock:

Var en enorm mengde skitt og smuss der som trolig forårsaken at magnetpickupen ikke fikk lest det den skulle. Fikk rensket opp dette, resatt feilen og alt ble godt som gull :D

Hadde også vibrasjoner i bilen etter montering av sommerfelg. Kontrollmålte ved å sette på vinterhjulene, hvor vibrasjonen der ble borte.

Tok med da 1 mnd gamle felger fra GS til Vianor til avbalansering. Har dog ikke testet balanseringen dems, men han som utførte jobben hos Vianor lurte på hvordan i det heletatt var mulig å gjøre en så dårlig balansering som GS da hadde utført.

Kommer med tilbakemeld når jeg har testet felgene igjen.

Skrevet

Det var merkelig at GS slurvet med avbalanseringen, var det lodd på felgene i det hele tatt da du kjøpte dem?

Skrevet

Jada, de var balanserte. Men som han hos Vianor sa; alle loddene var plassert på kun en plass. De var ikke fordelt i bredden på felgen, kun i senter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...