Raymond Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Har et problem med min, ac clutchen er koblet inn hele tiden, skrudde av den fremste delen.. fikk ikke av låseringen da jeg hadde kjøpt feil type tang.. men, uansett.. med en gang jeg løsnet litt på den fremste muttern så løsnet og reimhjulet og gikk fritt uten at kompressorn gikk rundt.. jeg hadde en finger på et lager dær som hadde kilt seg men, det stemmer jo ikke da.. noen som vet hva som kan være kaputt? tipper jeg blir nødt å kjøpe ny hele framdelen, sånn det ser ut nå værtfall.. ser dette rett ut på bildene? dumt spmål menmen Kompressor type: Denso 10PA17C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 siden mot reimhjulet front Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Trur kanshe det er noen andre hobbymekanikere som har mekka på denna før.. for det skal jo være en lite glippa mellom den clutchen der og reimhjulet.. når jeg skrur fast den skruen så sitter det helt fast i reimhjulet.. mulig det mangler en shims eller at di har satt shimsen på feil side av reimhjulet.. må få tak i en annen siegerringtang med vinkel på så får jeg tatt av reimhjulet og sjekket.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 nå er jeg ikke så flink å lese slike bilder.. men, der er værtfall oppsette til clutchen og reimhjulet.. og det ultra minibikini mellomrommet som skal være der.. http://www.polarbearinc.com/pbpc/homepa ... _1606.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
540is Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Glippen justeres med shims ja. Tror du skal få imellom bladsøkere fra 0,30 til 0,50 mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 da skal jeg få tak i en annen siegerring tang så jeg får av reimhjulet.. og sjekke om di kanshe har satt denne shimsen på feil side ellerno.. eller om di som har mekka før rett og slett har glemt å sette den på.. :\ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Shimsene skal sitte på akselen bak den delen du har tatt av. om det ikke er noen der er de fjernet tdligere. en mulig årsak kan være defekt el.magnet. amatørfiks for å få a/c il å virke. Den selges ikke løst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
540is Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Trenger ikke noen låseringtang for justering. Shimsen ligger inne i den første delen du har demontert. Her er et par DIY linker: http://mercedesshop.com/shopforum/showt ... hp?t=79091 http://www.pelicanparts.com/techarticle ... ebuild.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 nei men, jeg tenkte litt lengre at muligens de som har hatt denne oppe før muligens har satt shimsen på feil side av reim hjulet om det er mulig.. så derfor jeg tenkte å ta av låseringen for og sjekke.. Noen som vet om det er 12v som går inn på magneten for å magnitisere reimhjulet? via kabelen, for da kan jeg koble denne til batteriet og sjekke om magneten fungerer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 12volt ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
540is Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 nei men, jeg tenkte litt lengre at muligens de som har hatt denne oppe før muligens har satt shimsen på feil side av reim hjulet om det er mulig.. så derfor jeg tenkte å ta av låseringen for og sjekke..Noen som vet om det er 12v som går inn på magneten for å magnitisere reimhjulet? via kabelen, for da kan jeg koble denne til batteriet og sjekke om magneten fungerer.. Ikke bare å ta av reimhjulenheten, må tersjes av og press på igjen. Og shimsen ligger ikke bakom der, men inni den delen du allerede har tatt av,eller på akslingen. Se på bildet her,shimsen ligger ved siden av og skal på akslingtuppen for å justere klaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 virker ikke som reimhjulet sitter ordentlig fast hos meg da, for det er litt slark i denne mener jeg... nå skal jeg ikke banne på det.. men, det virker som den kun sitter mot låseringen på en måte.. må ta meg en tur å sjekke imorgen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
540is Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Reimhjulet er opplagret i et kulelager mot kompressorhuset, ved den låsringen.Det skal svive lett rundt når magneten ikke får spenning. Når magneten får 12v trekkes frontplata/clutchen mot reimhjulet,klaringen forsvinner og kompressorakslingen trekkes med rundt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 jau, i know.. men, er det noen av dere som vet om det går å sette shimsen på feil side av reimhjulet? bare tenker om de som har mekka før har drette på draget å satt den feil.. eller rett og slett glemt den.. mvh raymond og noen som vet hvor man får tak i shims sett annet en fra ebay Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Det er ikke shims på reimhjul lageret, det er riktig att det kan sitte litt så det må terses av om det er korodert. Shimset du skol ha sitter på akselen, får du ikke tak i det hos forhandler eller rekvisitta butikk kan du tilpasse en stoppskive til riktig tykkelse. innerdiameter på skive = ytterdiameter på aksel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts