e30 tic Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2009 Hva er motivasjonen bak twinturbo? motivasjonen er å få twin turbo i vognkortet,og i tilegg så vet jeg om et gromt oppsett som ligger å samler støv er nok bmw me store turboer, har sett færre med 2 mindre som virker.
Kristov Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 Hva er motivasjonen bak twinturbo? motivasjonen er å få twin turbo i vognkortet,og i tilegg så vet jeg om et gromt oppsett som ligger å samler støv er nok bmw me store turboer, har sett færre med 2 mindre som virker. Blir spennende å se om det funker da - de fleste pleier bygge seg tilbake til enkelturbo igjen etter å ha testa med 2.
e30 tic Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2009 Hva er motivasjonen bak twinturbo? motivasjonen er å få twin turbo i vognkortet,og i tilegg så vet jeg om et gromt oppsett som ligger å samler støv er nok bmw me store turboer, har sett færre med 2 mindre som virker. Blir spennende å se om det funker da - de fleste pleier bygge seg tilbake til enkelturbo igjen etter å ha testa med 2. ja er klar over det, blir å bygge om mye i vinter så håper det blir bra,blir jo ikke det høyeste effekt uttaket men tror det skal dra greit. motoren i seg selv blir mye grommere enn det jeg har idag føles litt bakvent å skru ut et fullt fungerende oppsett for så å begynne på nytt.
zmikkey Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 håper du får godkjent, er vell ikke mange så har klart det?
e30 tic Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2009 bilen er allerede godkjent med 1 turbo så burde gå fint med 1 til har dialog med BT. men jeg må jo fortsatt klare støy/avgass krav med fornuftig ladetrykk og effekt så vi får se hvordan det går
FTE Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Her skal jeg følge med iallefall, har samme planer til neste vinter. Har et oppsett liggende i garasjen allerede
e30 tic Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2009 Her skal jeg følge med iallefall, har samme planer til neste vinter. Har et oppsett liggende i garasjen allerede hvordan blir motor oppsettet ditt?
FTE Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Her skal jeg følge med iallefall, har samme planer til neste vinter. Har et oppsett liggende i garasjen allerede hvordan blir motor oppsettet ditt? Egentlig så har jeg ikke bestemt meg helt ennå, det blir utsatt til neste år både pga penger og at jeg må bygge ferdig selve bilen og EU-godkjenne den før jeg kan begynne på noen turbomotor. Men settet jeg har kjøpt inneholder to stk turboer (selger sa det var originale SAAB Viggen turboer, men det vet jeg ikke sikkert), IC, M3 3,2L dyser, grenrør, downpipes, dump, alle trykkrør og luftfiltere. Skal bygge på en facelift M20B25. Har bygget to stk Cosworth-motorer fra bånn av, men aldri en motor som i utgangspunktet ikke skal ha turbo, så jeg må nok lese meg fram til et bra oppsett. Litt derfor jeg skal snik-lese litt her framover. Lykke til
e30 tic Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 Her skal jeg følge med iallefall, har samme planer til neste vinter. Har et oppsett liggende i garasjen allerede hvordan blir motor oppsettet ditt? Egentlig så har jeg ikke bestemt meg helt ennå, det blir utsatt til neste år både pga penger og at jeg må bygge ferdig selve bilen og EU-godkjenne den før jeg kan begynne på noen turbomotor. Men settet jeg har kjøpt inneholder to stk turboer (selger sa det var originale SAAB Viggen turboer, men det vet jeg ikke sikkert), IC, M3 3,2L dyser, grenrør, downpipes, dump, alle trykkrør og luftfiltere. Skal bygge på en facelift M20B25. Har bygget to stk Cosworth-motorer fra bånn av, men aldri en motor som i utgangspunktet ikke skal ha turbo, så jeg må nok lese meg fram til et bra oppsett. Litt derfor jeg skal snik-lese litt her framover. Lykke til kjøpt fra sverige? ja det koster penger. må jobbe mye og feil prioritere en hel del jeg for min del for å få skrapet sammen nok til alle delene
FTE Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Ja, er kjøpt fra en som er svensk iallefall Han jobber som mekaniker her i norge og han flyttet hit for noen måneder siden og tok settet med seg. Han hadde kjøpt det av en på Pure-Pf.com Det jeg gruer meg mest til er innsprøytningsdelen. Datasprut er vel beste måten å styre det på kanskje? Har ikke peil på det, så må nok lese en god del. Forrige eier strammet bare LMM og kjørte med chip og 3mm MLS-pakning, funket bra det ifølge han.
e30 tic Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 ok. eg ville lagt noen Kr i sprut ja så er du kvitt allt styret md lmm og stygg tomgang pga store dyser osv osv.
e30 tic Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2009 jaja da var dagen kommet. dette blir siste dag for min del med bmw på veien i år. motor,gir,datasprut skal demonteres i morgen og overleveres ny eier i løpet av helgen. har vert og fått priser på lakkering. mangler bare noen som kan utføre rustjobben for meg nå er spørsmålet, skal eg beholde lakken eg har eller skifte farge i vinter(noe som innebærer mye mer jobb med lakking av motorrom og innv i dører)
325ti Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Jeg synes du ska ha fargen du har fra før! definitivt. Finnes nok mainstream e30'er i norge syns jeg.=) Thumbs up fra meg iallefall!.
Lars89 Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Behold fargen! Skiller seg ut på en positiv måte og ingen forventer at en lilla E30 går bra så det blir på en måte sleeper
e30 tic Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2009 ja er i tvil. skiller ikke så mye i pris å bytte farge og skifte alt, men hadde vert fint å slippe å demonbtere alle dører og vinduer og stresse. vil helst skru motor i vinter ikke karosseri. eneste endring som frister er en litt mer synlig IC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå