Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

her blir det mye ombygging med nye eksos planer.

ge13hbhn1jfhl9owilqr.jpg

idag ble det lagd til oljeretur i bunnpanna,montert svinghjul og kasse, innsug og motor satt på plass for første gang, gikk overraskende greit med litt hjelp les; (av en med mindre mage en meg som kunne ligge under bilen å sette på traversfestet siden bilen ikke kunne være oppjekket pga høyden)

har montert litt løslig bare for å få et bilde av hvordan ting ser ut.

Trangt blir det.

glassblåst og ballansert svinghjul

IMG_3260.jpg

IMG_3264.jpg

oljeretur

skubgl7pjfsv3k8e5pjk.jpg

IMG_3274.jpg

IMG_3273.jpg

motor deler blir lakkert etter tilpassing.

i morgen må jeg få bestilt rør, tabbe og ikke ha det på plass :?

Skrevet

hehe ja eg lånte vekk garasjen når før eg begynte med bilen, men så har den forbanna grillen bare blitt liggende der, best å få det ut, mulig det er en forbannelse over den :lol:

Skrevet

Heheh :)

Ser veldig bra ut dette! Går jo fremover nå :)

Er det 2x3" eksosene? skal du ha det hele veien bak? samle de til en eller ska du ha to potter bak?

Skrevet

det er 2x64mm nå, men usikker på koss eg ska kjør nå med seperate løp.

eg har egentlig ekos liggende, 2x2.5 heile veien bak med 4 potter. 2 ovale utblås, men usikker på koss støyen blir, mulig eg må lage meg noen statens vegvesen potter..

Skrevet

spjeld,tilpasset med m50 tps.

m50tps.jpg

eg e lite glad i slangestusser, så alu flensen på ppf dumpen ble kappet av og omskulert til slangestuss på innsuget i stedet, så fekk eg mekka sammen ein ny sveiseflens i rustfritt som sveises rett i trykkrøret (veldig i tvil på kor henne)

dumpmodifisering.jpg

fikk lagd trykk rør ut fra IC idag, og sveist inn en søt mytter til luft temp sensor

Bilde090.jpg

luftemp.jpg

mens eg dreiv på med disse rørene gikk det opp for meg at det er GALSKAP å bruke ferdig kjøpte polerte 316L rør som koster en liten milliard hos Vangbo, rørene skal tross alt pulverlakkes, men det gjelder å ta det som ligg i garasjen :D

Bilde089.jpg

Av og til hadde det vert greit å være rørlegger og ikkje mekaniker, fikk lagd ene røret fra fremste turboen også

Bilde094.jpg

kim forhandle disse "japse" luft filterene som ser ut som ein sopp?

Bilde096.jpg

Skrevet

fikk sveist ferdig trykkrøyra idag.

trykkrr-nye.jpg

la på panser for å sjekke klaring ut fra den bakerste turboen, hadde rundt 5 cm så det er rikeslig.

nytt panser og sorte Hella lykter

carbonpanser.jpg

Skrevet

Dæven, nå er det framgang her ja. Blir intet annet enn rått dette! Blir jo gryyymt med to sneller oppi motorrommet, nesten så jeg får lyst til å begynne med en gang selv :)

Skrevet
Dæven, nå er det framgang her ja. Blir intet annet enn rått dette! Blir jo gryyymt med to sneller oppi motorrommet, nesten så jeg får lyst til å begynne med en gang selv :)

Ja det ser litt stilig ut, selv om det ikke bare medfører positive ting hehe, som feks å besøke statensvegvesen frivillig noe jeg hadde sluppet hadde jeg hatt en osv. er jo heller ikke direkte ryddig å ha dobbelt opp med rør og styr

Begynner å glede meg til prøvetur ja, Og ikke mist få et nylakkert karosseri trilla inn i garasjen igjen. :D

Eg er nok ikke like dristig i frgevalget som deg :)

Skrevet
Gromt prosjekt! Flott arbeid du gjør!

Disse har filter :wink:

Men har sett det på bilxtra osv også så dette er noe mange skaffer :wink:

http://www.realcar.no/servlet/us_pyra?w ... nguest&p=H

http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=mush ... pos=&gbr=1

http://www.bsbildeler.no/butikk/searchr ... luftfilter

http://www.trstuning.no/

Se her ja, får sjekke litt, sku ha funne noen med rustfri rørstuss så eg kunne ha sveist di på stussene. Eg har fått silikonslange allergi!'

takk for linkene.

Ja Alex i måro blir det karosseri jobbing. :D

Skrevet

idag har eg fått sett litt på fester og servo ting i motorrommet, fikk ikke gjort så mye, var hos en kompis og henta noen dører med litt mindre rust enn hva mine hadde fikk god hjelp så det ble det test montering, var spent på å se hvordan det passet siden jeg nærmest har brekt frontplata rundt ic'en

den ene nye orginale skjermen hadde selvagt en skade, sikkert under transport eller før den tid, for esken di kom i var ekstremt bra polstret. :evil: fikk brekt litt så den gikk på så får vi se hva karosseri folket sier.

Bilde010.jpg

Bilde015.jpg

Noen som har erfaring med å valse hjulbuene bak på e30? er ferdif forran, men bak er det jo nysveist og solid som pokker :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...