SSM Skrevet November 10, 2011 Skrevet November 10, 2011 Nå blei eg i tvil her.. fikk tak i fjørbein av Leif Harald, og når jeg skulle bestille H&R så så jeg jo at koed har KW også til samme pris Hadde vert fint å hørt med noen som har testet begge deler? Variant 1, 2 eller 3?
e30 tic Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 kjør KW, uten tvil.... Joda, vert fornøyd med Kw på bil tidligere jeg, men slike råd er litt vanskelige å forholde seg til...hva er bra med di ulike settene og hva er ikke Variant 2 er i prisklassen til H&R Variant 1, altså ikke rustfrie bein og koni dempere har jeg hatt på golf og det fungerte greitt det.
evovrs Skrevet November 10, 2011 Skrevet November 10, 2011 kjør KW, uten tvil.... Joda, vert fornøyd med Kw på bil tidligere jeg, men slike råd er litt vanskelige å forholde seg til...hva er bra med di ulike settene og hva er ikke Variant 2 er i prisklassen til H&R Variant 1, altså ikke rustfrie bein og koni dempere har jeg hatt på golf og det fungerte greitt det. Kost på deg litt eksta og kjøp V3, forskjellen ligger i holdbarhet og kvalitet
KingB Skrevet November 10, 2011 Skrevet November 10, 2011 Har ikke lest hele diskusjonen, men her er mine erfaringer... Hadde KW V2 på M5'en - Fytti for no dritt!! Mykt som bare det, og egnet seg ikke til banekjøring. Etter 30000km sa alle demperene takk for seg. Hadde KW senkefjærer på en 2007 A3 sportback jeg hadde. Fytti for no dritt!! Ble mye mykere enn med org S-Line understell. Hadde jeg 2 personer i baksetet subbet de originale 17" hjulene oppi hjulbuene i hver minste hump og hver eneste sving. Søppel, som ble plukket av etter kort tid! Produkter fra HR og Bilstein har jeg prøvd i mange forskjellige kombinasjoner på flere forskjellige bilmerker. Har utelukkende positive erfaringer med HR! Jeg hadde ikke vært i tvil!
e30 tic Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 Har ikke lest hele diskusjonen, men her er mine erfaringer...Hadde KW V2 på M5'en - Fytti for no dritt!! Mykt som bare det, og egnet seg ikke til banekjøring. Etter 30000km sa alle demperene takk for seg. Hadde KW senkefjærer på en 2007 A3 sportback jeg hadde. Fytti for no dritt!! Ble mye mykere enn med org S-Line understell. Hadde jeg 2 personer i baksetet subbet de originale 17" hjulene oppi hjulbuene i hver minste hump og hver eneste sving. Søppel, som ble plukket av etter kort tid! Produkter fra HR og Bilstein har jeg prøvd i mange forskjellige kombinasjoner på flere forskjellige bilmerker. Har utelukkende positive erfaringer med HR! Jeg hadde ikke vært i tvil! Dette er tilbakemeldinger jeg liker! KW har koni, H&R har vel bilstein og det liker jeg generelt mye bedre... Saken er den at min e30, skal jo bare være en "allround" bil, den bør takle litt av alt og blir aldri BRA på noe sikkert, hadde rundetid vært målet kunne jeg jo bare bygd om alt ifra bunn, men den skal kunne brukes å gå igjennom EU Får ikke KW v3 til e30 vel
evovrs Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 Har ikke lest hele diskusjonen, men her er mine erfaringer...Hadde KW V2 på M5'en - Fytti for no dritt!! Mykt som bare det, og egnet seg ikke til banekjøring. Etter 30000km sa alle demperene takk for seg. Hadde KW senkefjærer på en 2007 A3 sportback jeg hadde. Fytti for no dritt!! Ble mye mykere enn med org S-Line understell. Hadde jeg 2 personer i baksetet subbet de originale 17" hjulene oppi hjulbuene i hver minste hump og hver eneste sving. Søppel, som ble plukket av etter kort tid! Produkter fra HR og Bilstein har jeg prøvd i mange forskjellige kombinasjoner på flere forskjellige bilmerker. Har utelukkende positive erfaringer med HR! Jeg hadde ikke vært i tvil! Du vet at Kw er justerbare i hardhet?? Når jeg hadde Koni dempere på e-30 325 og stilte de på det hardeste så dro bilen nesten av veien på humpete veier, pga den var så stiv at den nesten ikke fikk bakkekontakt,,,, så hvordan KingB kan si at de er myke skjønner ikke jeg, kan hende det er forskjell på en 1700 kg E-34 og 1150 kg E-30
e30 tic Skrevet November 11, 2011 Forfatter Skrevet November 11, 2011 Kjørte du rundt med gule koni med rebound på maks? kan se at det føltes litt dritt på vanlig vei ja V2 som jeg får til e30 http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_variant_2.php Har også justerbar rebound. Nå har det sinnsykt mye å si hvor lavt ned man justerer bilen, de fleste som har justerbare fjørbein senker bilen langt pokker i voll utenfor både TUV området til settet og arbeidsområdet til demperen. Bilen føles mye mykere bare med heving 1cm feks på en lav bil.
SSM Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 Min er i hvert fall veldig stilv med KW V2. Når jeg tar tak i bilen å gynger den så er det bare dekkene som beveger seg. Det er nok litt mykere med 17" felger. Det er Koni dempere forran og noe annet bak, husker ikke hva merke det var. Hvis du ser det bilde jeg har av min M3 når jeg skulle på godkjenning med 16" felger, da står den justert på det høyeste forran. Slik jeg har den nå, med justerbare topplager, så er jeg fortsatt innenfor målene for at det skal vere TÜV godkjent senket. Det er forskjellige meninger om KW ser jeg, jeg er i hvert fall veldig fornøyd med det.
e30 tic Skrevet November 11, 2011 Forfatter Skrevet November 11, 2011 Min er i hvert fall veldig stilv med KW V2. Når jeg tar tak i bilen å gynger den så er det bare dekkene som beveger seg. Det er nok litt mykere med 17" felger.Det er Koni dempere forran og noe annet bak, husker ikke hva merke det var. Hvis du ser det bilde jeg har av min M3 når jeg skulle på godkjenning med 16" felger, da står den justert på det høyeste forran. Slik jeg har den nå, med justerbare topplager, så er jeg fortsatt innenfor målene for at det skal vere TÜV godkjent senket. Det er forskjellige meninger om KW ser jeg, jeg er i hvert fall veldig fornøyd med det. Ska inn å se på bildet når eg får tid til å bla... Er jo enormt mye å hente på typen topplager også, Eg har GS sine men har ikkje sjekket hvordan de bygger kontra orginale. Selvsagt er det beste å justere høyden på bilen over fjørbeinet, men det er jo litt værre å få til i praksis som regel. Vil være masse meninger ute å går, eg har bare hatt kw på annen bil og FK på e30, FK settet føles helt håpløst ut. Det skal hvertfall ikke få stå på bilen videre...
Yngvejos Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 Når det kommer til H&R vs KW, tok jeg en runde med meg selv før jeg valgte H&R. Erfaringsmessig, justerer jeg ting som rebound en eller to ganger og ender dermed opp med å kjøre rundt med et understell som ikke er optimalt innstilt. H&R er utviklet på Nürburgring, så dermed passer det meget bra til kjøring på vei. Monotubedemperene fører til mindre uavfjæret vekt og man har mulighet til å sende dem inn til reventilering om man skulle ønske en annen demperkarakteristikk. Blandt fjærer er det et godt utvalg i forskjellige fjærrater. Fjærene koster ca 200kr pr stk. Dette er også et av få sett som leveres med støvmansjett rundt demperene.
e30 tic Skrevet November 11, 2011 Forfatter Skrevet November 11, 2011 Nå har det vært lite i år men har vert med på en del løp i RC for to og 3 år siden og mitt inntrykk er at understell generelt er en enorm vitenskap og det er få som helt kontroll på. Som du sier, det er veldig lett å justere seg på ville veier med 3 veis justerbare sett. Så til privat bruk på en allround e30 mistenker jeg at jo FÆRRE muligheter til justering, jo bedre er det.
leif harald Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 Jeg og en kompiss har kjøpt og montert kw v3 på våre m3er netopp og det funker gull, men ja det er stift og humpite selv om man har det på mitt mellom stift å mykt. Jeg ville prøft H&R var jeg deg, veiene rundt oss her er ikke akuratt til og skrøyte over, hvertfall ikke mye kjekt me stiv bil Har prøft FK til e30 også og det var mer kjørevenlig en k-sport og kw får å si det sånn.
SSM Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 Ska inn å se på bildet når eg får tid til å bla... Er jo enormt mye å hente på typen topplager også, Eg har GS sine men har ikkje sjekket hvordan de bygger kontra orginale. Selvsagt er det beste å justere høyden på bilen over fjørbeinet, men det er jo litt værre å få til i praksis som regel. Vil være masse meninger ute å går, eg har bare hatt kw på annen bil og FK på e30, FK settet føles helt håpløst ut. Det skal hvertfall ikke få stå på bilen videre... GS ja...De hadde jeg i hendene, så pakka jeg dem fint ned og sende te tilbake igjen! Handla Ground Control med justerbar caster og camber. Når det kommer til H&R vs KW, tok jeg en runde med meg selv før jeg valgte H&R.Erfaringsmessig, justerer jeg ting som rebound en eller to ganger og ender dermed opp med å kjøre rundt med et understell som ikke er optimalt innstilt. H&R er utviklet på Nürburgring, så dermed passer det meget bra til kjøring på vei. Monotubedemperene fører til mindre uavfjæret vekt og man har mulighet til å sende dem inn til reventilering om man skulle ønske en annen demperkarakteristikk. Der er jeg helt enig. Hadde veldig lyst på Nürburgring H&R, men siden det antagelig er utviklet sammen med en 4cyl motor så ble det sikkert krøll der også tenkte jeg. Har justert litt sånn i ny og ne på dette KW greiene også, men jeg kan ikke si at jeg merker noe forskjell. Jeg har satt det slik det står man skal gjøre i manualen som er med.
e30 tic Skrevet November 11, 2011 Forfatter Skrevet November 11, 2011 Føler GS er på bærtur når det gjelder disse produktene sine...Bestilte en del deler så da ble det et slikt sett også men har ikke helt troa, ikkje hjelper det når di har feil deler i katalogen sin og ikke retter på feilene når di blir påpekt, de selger fortsatt e36 motorfester som om di skulle passe på e30 feks. Får fundere litt. tenkte å få kjøpt alt eg trenger til bilen før jul så er jeg ferdig med allt utgifter på bilen for en stund
e30 tic Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Da var det bestilt H&R...pengene flyr ut om dagen Hadde en lang samtale med en prate ivrig kar fra fittings of Norway så nå blir det lagt opp nye bensinrør i alu i vinter, og alle slanger blir skiftet ut med sorte AN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå