Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg mener å huske at det finnes to forskjellige typer utdanninger, i form av et to-årig løp og et intensivkurs (som Kjell Z3 nevner) på 7 mnd.

Selv hadde jeg ikke turt å jobbet som kjørelærer. Tålmodighet har jeg, men jeg har (høye?) krav til at folk skal forbedre seg, og gjør de ikke det så får de høre det rett fram! Mistenker at noen mennesketyper hadde brutt sammen.. :?

Min kjørelærer, en meget dyktig "motorist" på alle måter (nm-mester gocart x antall ganger, nr 3 le mans 24H osv) vågde så absolutt å la meg høre det når jeg gjorde noe dumt, på samme tid som han alltid var saklig mot meg. Ros fikk jeg om jeg hadde vært FLINK. Selv om det kunne være ubehagelig der og da, er jeg overlykkig over å ha blitt opplært av nettopp ham den dag i dag, for av andre lærerer (moped/Traf.GK/lett mc) lærte jeg langt i fra SÅ mye som av ham.

Skrevet

Kjell Z3: Sant nok :lol: Ser jeg ordla meg litt klønete. Jeg er hard, men jeg er fair! Men jeg vet at enkelte ikke tåler et fnugg av kritikk før dem bryter sammen.

Hyggmaister: Enig. Spesielt om man er bil/kjøreintressert tror jeg det ekstra bra å ha noen som kan si deg rett fra hjerterota (på godt og vondt) hva du gjør feil / gjør bra. Men som sagt, alle takler ikke dette..

Skrevet

Jeg lurer på om det er her noe av hemmeligheten ved å bli en god (kjøre)lærer ligger; evnen til å vurdere hvilke mennesker som tåler å høre "Det der var helt feil - slik gjør vi det ikke" - og de som behøver "Har du lyst til å prøve en gang til, så skal vi se om vi kan gjøre det litt annerledes?"-versjonen.;)

Skrevet

Mye sant i det du sier der "Der Barockengel"

Og Hyggamaister, jeg hadde en veldig lik lærer som deg. Han digger alt som har med bil og gjøre og har bmw banebiler osm han bygger opp selv til banekjøring på rudskogen. Han driver også kurs for folk som vil bli gode på bane på rudskogen!:)

Har tenkt på mye rart av yrker, svært mye forskjellig, men akkuratt nå må jeg si at å bli kjørelærer virker som et interessant valg. Er usikker på hva man kan regne med å tjene i året, noen som vet det(både egen kjøreskole med suksess og ansatt i en kjøreskole). Det som er viktig er til syvende og sist at man jobber med noe man trives med. Blir rett og slett glad og synes det er dri fett å se når jeg har kjøretimer med lærern og jeg bare ser på hele han at han DIGGEr jobben sin. Det må være så herlig!:D

Skrevet

www.jobbfeber.no er en bra side for å finne ut litt om yrker.

Inntekt:

Lønnen til trafikklærere som driver med kjøreopplæring, varierer mye. Den påvirkes blant annet av forhold som priskonkurranse mellom trafikkskoler innenfor samme område, elev-tilgang ved egen skole og ikke minst av hvor hardt den enkelte trafikklærer er villig til å stå på når etterspørselen etter kjøreopplæring er stor. De aller fleste har en begynnerlønn mellom 240.000 og 350.000 kroner i året (med høyest lønn i Oslo-området). Mange trafikklærere inngår dessuten gunstige avtaler med arbeidsgiveren om bilhold som i virkeligheten utgjør et betydelig tilskudd til lønnen.

Og et kjapt søk i skattelistene fra forskjellige kjøreskolelærere så stemte det at lønnen var veldig variabel. Så en som hadde en inntekt på 600,- og en som hadde på ca 250,-

Skrevet

En kompiss av meg som er formann i en avd av bmwccn i norge har egen kjøre skole. Send meg pm så kan jeg hører med han om du kan få email adr hans. Han tjener iallefall bra! Har kun bmw..

Skrevet

De aller fleste har en begynnerlønn mellom 240.000 og 350.000 kroner i året (med høyest lønn i Oslo-området)

Så tipper du vil ha en lønn rett i underkant av 20k netto.

Skrevet

et tips- før du bruker 2år av livet ditt på en utdanning du angrer på.

det er 2 VIDT forsjellige ting å kjøre selv, å sitte på med mennesker som har konsentrasjonsvansker, har slakk læringskurve, ingen erfaring fra bil- og liten interesse for det. i tillegg til at du kommer mest sansynlig til å kjøre de samme veiene om igjen og om igjen.. og straks en elev er blitt flink- har vedkommende bestått førerprøven, også får du en dårlig elev igjen til å ta plassen til vedkommende..

beklager hvis jeg virker demotiverende, men jeg er hvertfall glad for andre syn på saken (er jo det du etterlyser) når jeg skal bestemme meg for et viktig valg.

ellers må det jo være et trivelig yrke, med mange usikre, sjenerte, og uoppdragne 17-19åringer.. ;):)

Skrevet

Fint med et sånt innlegg hawkon88. Er jo litt enig med deg når du sier det. Hvilke andre yrker der man kjører bil finnes egentlig? kanskje ikke de store utsiktene, ettersom jeg har et par krav til lønn også. Vil ikke bli taxi sjåflør. Jeg skal ha meg en utdannelse:)

Skrevet

jeg er taxi sjåfør i helgene (ved siden av vanlig dagjobb, nettopp fordi det er så gøy å kjøre bil) selvom jeg er ganske fersk som sjåfør- går det mye rutine i turene. eneste variasjonen er jo mer eller mindre spesielle kunder/gode samtaler. desverre er jo de fleste kundene mine mer eller mindre full, men betalingen er jo best pr time i helgene da. :) eneste jeg begynner å bli litt lei av er de samme kjørerutene i byen. samt at mønsteret for trafikklysene ikke stemmer overens. noen plasser MÅ en vente, gjerne 2-3lys på rad- andre plasser rekker man grønt om man gir full pinne..

jeg ville sagt at en utdannelse ikke er noe must for å få en jobb du trives i. skulle jeg blitt yrkessjåfør- ville jeg blitt langtransportsjåfør. selvom jeg har et "aktivt" og sportslig kjøremønster privat (uten å kjøre svin og uforsiktig) endrer det seg ganske automatisk med en gang jeg kommer i firmabilen på dagjobben, eller i taxien. med andre ord- selvom trailere ikke har imponerende kjøreprestasjoner, tror jeg det må være ganske ok å kunne kjøre og kjøre og kjøre..

for all del utdannelse er viktig. men jeg ville kanskje tenkt at å utdanne deg til å jobbe med hobbyen (bil) ikke vil være det lureste i lengden. hva skjer om 20år hvis du blir lei av å kjøre? jeg vet at jeg plutselig hadde mistet den største hobbyen min. så mitt valg ang utdannselse dreier seg egentlig mer om å finne et yrke som passer til personligheten min, og hvilken rolle jeg føler jeg passer best til på arbeidsplassen. her handler det litt om å kjenne seg selv- men siden du sikkert er litt eldre enn 16, så har du kanskje litt roen på hva du liker og ikke liker.

jeg vil understreke at sjåføryrke, enten det er kjørelærer, langtransport eller taxisjåfør, ikke er et spennendes yrke med utfordringer og spesiell personlig vekst..

Skrevet
jeg er taxi sjåfør i helgene (ved siden av vanlig dagjobb, nettopp fordi det er så gøy å kjøre bil) selvom jeg er ganske fersk som sjåfør- går det mye rutine i turene. eneste variasjonen er jo mer eller mindre spesielle kunder/gode samtaler. desverre er jo de fleste kundene mine mer eller mindre full, men betalingen er jo best pr time i helgene da. :) eneste jeg begynner å bli litt lei av er de samme kjørerutene i byen. samt at mønsteret for trafikklysene ikke stemmer overens. noen plasser MÅ en vente, gjerne 2-3lys på rad- andre plasser rekker man grønt om man gir full pinne..

jeg ville sagt at en utdannelse ikke er noe must for å få en jobb du trives i. skulle jeg blitt yrkessjåfør- ville jeg blitt langtransportsjåfør. selvom jeg har et "aktivt" og sportslig kjøremønster privat (uten å kjøre svin og uforsiktig) endrer det seg ganske automatisk med en gang jeg kommer i firmabilen på dagjobben, eller i taxien. med andre ord- selvom trailere ikke har imponerende kjøreprestasjoner, tror jeg det må være ganske ok å kunne kjøre og kjøre og kjøre..

for all del utdannelse er viktig. men jeg ville kanskje tenkt at å utdanne deg til å jobbe med hobbyen (bil) ikke vil være det lureste i lengden. hva skjer om 20år hvis du blir lei av å kjøre? jeg vet at jeg plutselig hadde mistet den største hobbyen min. så mitt valg ang utdannselse dreier seg egentlig mer om å finne et yrke som passer til personligheten min, og hvilken rolle jeg føler jeg passer best til på arbeidsplassen. her handler det litt om å kjenne seg selv- men siden du sikkert er litt eldre enn 16, så har du kanskje litt roen på hva du liker og ikke liker.

jeg vil understreke at sjåføryrke, enten det er kjørelærer, langtransport eller taxisjåfør, ikke er et spennendes yrke med utfordringer og spesiell personlig vekst..

Veldig veldig godt svar, bra skrevet!

Har egentlig helt siden jeg var 14 tenkt at jeg skal jobbe med økonomi og bli siviløkonom(fordi alle onkler og tanter så og si er det). Jeg har sikkert bare tenkt det fordi de tjener bra, har råd til fete biler etc. Men når jeg nå i senere tid tenker, er jeg svært usikker på om jeg vil synes det er noe interessant. For al del, jeg synes økomomi er interessant, går siste året på videregående og har fag som samfunnsøkonomi og bedriftsutvkling, og det erjo gøy, men om jeg vil jobbe med det videre? det er en annen sak!.

Ellers har jeg ganske greie karakterer(rundt 4.7 i snitt) og vil vel dermed komme inn på hvertfall BI etc hvor man betaler for å gå der, men det er til sist noe som holder meg litt igjen for noe sånt. for jeg vil egentlig ikke bli noen kontorrotte. Jeg trives med motoriserte kjøretøy, og egentlig spesielt båt(har hatt en sinnsyk båtinteresse siden jeg var liten og kan sikkert alle norske båter som står i båtkatalogen for de siste 5 årene. Interessen for bil har vokst i større grad de siste to årene også, så jeg synes det er så vanskelig å vite. Er et forhold mellom lyst, lønn og hva man ønsker å oppnå som er vanskelig å kombinere/finne ut av hva løsningen er på. Tror jeg bare må finne i lotto jeg, så jeg kan kjøpe meg en ny bmw og kjøre rundt hele dagen helt til kontoen er tom!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...