kjapp1 Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Har i den siste tiden vært litt plaget med at motortempen ikke holder seg oppe. Rullet ned en lang bakke her om dagen og da gikk den ned til bunn av normalfeltet.Men den steg igjen så snart den fikk litt motbakke å jobbe med. Likevel ligger den nesten aldri midt på slik som tidligere. For meg virker det som at det kan være termostaten. Kan virke som den blir stående åpen. Er det sannsynlig? Er det kurant å bytte termostat selv på bilen? Vil vel være den beste plassen å begynne.
tmice Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Har byttet termostat på min å det er en grei ting å gjøre selv. Kan jo hende vannpumpa e gåen, men det e litt billigere å begynne med termostat skifte..
semmern Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Har samme greia med min 523 også. Skal ha den på verksted på torsdag, og skal be han titte på det. Jeg tenkte først luft i kjølesystemet, men jeg har fylt på kjølevæske og luftet systemet to ganger nå uten at det hjalp noe. Noen andre som har noen forslag om hva det kan være?
kjapp1 Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 takker for svar! vannpumpa er bare 3 måneder gammel så den føler jeg meg halvveis sikker på at det ikke er:P
carlhaakon Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 kjenner igjen problemet ditt, hadde det samme med min 328 den ble nesten ikke varm og i nedoverbakker ble den kald med en gang. jeg bytta først tempgiveren og dereter tempføleren og etter det har bilen vert som den skal
Haug530D Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Du bør bytte termostat hus i samme slengen da dette blir sprøtt over tid.
CHS Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Har samme problem, termostat og termostathus er bestilt. Får se hvordan det blir etter det.
KenVH Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 høres ut som om termosaten er åpen konstant. bytt denne og luft skikkelig. da burde det bli riktig temp.
kjapp1 Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 takker for svar! starter med å bytte termostat + termostathus tenker jeg da:) bare synd alt skal betales:P
kjapp1 Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 da var termostat og termostathus byttet og tempen ligger igjen stødig som fjell!
nimitz Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 takker for svar! starter med å bytte termostat + termostathus tenker jeg da:) bare synd alt skal betales:P Det var vel alikavel en billlig investering. En ny topp kost litt mere
CHS Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Også byttet termostat og termostathus nå. Helt stødig temp uansett her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå