Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser altfor mye elendig holdte biler gjennom jobben på verksted (Opel :roll: ) . Folk gir rett og slett faen i bilene sine...

Følger ikke service (hadde en som kom inn til sitt andre oljeskift etter 130 000km. Da hadde det kommer så mye olje inni motoren (gåen turbo) at den nesten ikke ville starte! Var 40 000km for seint ute med regreima også...), vasker ikke bilen, flere kilo med søppel inni, masse varsellamper som lyser, utslitte dekk osv. Har vært et en biler vi omtrent har sent politiet etter pga tilstand og eiers totale gi-faen-holdning...

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Enkelte folk er helt håpløse til å holde bilen fin. Ser 2005 modeller med rust osv... "Nei, er jo 17. mai snart..må vel vaske bilen litt" Så kjører de til Statoilautomaten..

Skrevet

Det er nå ikke altid så enkelt for en familiefar med mer moderat lønn å holde bilen slik man ønsker. For 3 år siden brukte jeg 9000,- på å fikse mindre lakkskader/riper på bilen. Et par uker etterpå hadde et par drittunger laget fine riper over panseret. Senere slo noen et hakk i bagasjelokket og noen kuer ripet opp flere steder sist sommer.

Mine barn bruker litt tid på å skjønne hvorfor de ikke kan tegne med stein på bilen også. :evil:

Har brukt 25000,- på tekniske ting på bilen i år, og har ingen mulighet for å holde lakkskader og rust unna. Ellers prøver jeg å få vasket bilen både innvendig og utvendig 1-2 ganger i måneden, samt polering/voks 2-3 ganger i året.

Det er ikke alle som gir f.... i bilen selv om den ikke er strøken :cry:

Skrevet

Vel vel, Foreldrene mine jobber MYE og har sjeldent tid til å dulle med bilen. Bilen blir brukt kun i helgene.. Enten til og handle eller til hytta.

Så hver gang jeg ser at den er skitten, tar jeg den ut, vasker den innvendig og utvendig. Så polerer jeg den en sjelden gang.. På tide og gjøre det å snart faktisk.. skifte over til vinterdekk samtidig :wink:

Skrevet

Samme gjorde jeg med bilene til foreldrene mine før i tiden (da man bodde enten hos eller i nærheten av dem). De årene hadde de de reneste bilene i nabolaget uansett merke og modell :D .

Nå er de ikke lenger like flinke til å passe på dem selv og sklir nok heller inn i kategorien som trådstarter beskriver. Bilene deres blir idag kjørt, parkert og ferdig med det. Kan nok med rette kalle bilene deres "bruksobjekter" idag.

Skrevet
Samme gjorde jeg med bilene til foreldrene mine før i tiden (da man bodde enten hos eller i nærheten av dem). De årene hadde de de reneste bilene i nabolaget uansett merke og modell :D .

Jeg håper at slike heldige foreldre vet å sette pris på dette, og skjønner hvor heldige de egentlig er.:)

Skrevet
Det er nå ikke altid så enkelt for en familiefar med mer moderat lønn å holde bilen slik man ønsker. For 3 år siden brukte jeg 9000,- på å fikse mindre lakkskader/riper på bilen. Et par uker etterpå hadde et par drittunger laget fine riper over panseret. Senere slo noen et hakk i bagasjelokket og noen kuer ripet opp flere steder sist sommer.

Mine barn bruker litt tid på å skjønne hvorfor de ikke kan tegne med stein på bilen også. :evil:

Har brukt 25000,- på tekniske ting på bilen i år, og har ingen mulighet for å holde lakkskader og rust unna. Ellers prøver jeg å få vasket bilen både innvendig og utvendig 1-2 ganger i måneden, samt polering/voks 2-3 ganger i året.

Skjønner hva du mener... Jeg vasker bilen når været er bra og jeg har tid, men nå er den skitten på 3. uke.

Inni ligger ryggsekken med kjærringa sine skoleting, ryggsekken til dattera mi med matboks og leker, diverse legoklosser, et kaptein sabeltann-sverd, og 20 lucky og en cola i midtkonsollen ;)

Skrevet

Skjønner hva du mener... Jeg vasker bilen når været er bra og jeg har tid, men nå er den skitten på 3. uke.

Inni ligger ryggsekken med kjærringa sine skoleting, ryggsekken til dattera mi med matboks og leker, diverse legoklosser, et kaptein sabeltann-sverd, og 20 lucky og en cola i midtkonsollen ;)

Og på fredag spydde jentungen, som hadde fått masse sjokomelk av moren, i bilen. :shock:

Det ble noen timer med vasking i bilen lørdagen :(

Heldigvis med bra resultat :)

Skrevet

Tror egentli vi skal prise oss meget lykkelige for at biler skal inn til eu kontroll hvert annet år.. Vet av flere som bare kjører og kjører.. service blir og etterfylle olje.. skjønnt de bytter olje en gang i året siden noen luringer har fortalt dem at oljen kan vare et år men bør byttes en gang i året.. husker bare selv den gangen jeg jobbet som mekaniker..

Var mye rart som kunne ramle inn på verksted gulvet..

Vet før i tiden før eu kontrollen kom så hadde faren til min onkel en opel som var så gale opprustet at han måtte legge inn planker under setet for og få støttet det opp.. Så klaget kjærringa på at ho ble våt på bena visst det var vått når de kjørte.. løsning? sunnmørsposten og slik glassfiber herder utenpå! Bilen var den beste han noen gang hadde hatt.. Så kom kravet om eu kontroll og han kunne ikke forstå hvorfor de idiotene på verkstedet ikke ville godkjenne bilen? :lol: Den var jo så god og kjøre og startet alltid..

Jøss og ja takk til eu kontroll.. :)

Kent

Skrevet
Tror egentli vi skal prise oss meget lykkelige for at biler skal inn til eu kontroll hvert annet år.. Vet av flere som bare kjører og kjører.. service blir og etterfylle olje.. skjønnt de bytter olje en gang i året siden noen luringer har fortalt dem at oljen kan vare et år men bør byttes en gang i året.. husker bare selv den gangen jeg jobbet som mekaniker..

Var mye rart som kunne ramle inn på verksted gulvet..

Vet før i tiden før eu kontrollen kom så hadde faren til min onkel en opel som var så gale opprustet at han måtte legge inn planker under setet for og få støttet det opp.. Så klaget kjærringa på at ho ble våt på bena visst det var vått når de kjørte.. løsning? sunnmørsposten og slik glassfiber herder utenpå! Bilen var den beste han noen gang hadde hatt.. Så kom kravet om eu kontroll og han kunne ikke forstå hvorfor de idiotene på verkstedet ikke ville godkjenne bilen? :lol: Den var jo så god og kjøre og startet alltid..

Jøss og ja takk til eu kontroll.. :)

Kent

Det var skremmende mye av den slags før ja.

Har hørt mange historier om alt folk brukte til å skjule rust.

Når man fylte rusthull i kanaler med hønsenetting og treflis, gamle filler full av olje, aviser og verre ting.

Skrevet

Husker da jeg var 18 og fersk lapp, vasket alltid bilen til mamma eller pappa etter bruk. Fant ut at da var det lettere å få låne seinere ;)

Skrevet
Husker da jeg var 18 og fersk lapp, vasket alltid bilen til mamma eller pappa etter bruk. Fant ut at da var det lettere å få låne seinere ;)

Det er sant.. Men i min bil rydder jeg aldri.. jeg bare vedlikeholder :wink:

Skrevet

la folk kjøpe de bilene de vil og la de sjaske de ned slik de vil. har du ikke råd til å ha dyr bil å sjaske ned. så nei vell gå mer skole få bedre jobb. eller pass på det dere har , og drit i om naboen på 50 har en skitten 323 D 09 modell. er somregel bilene til de rike som er i best shape. selv om de er skittene og jævli. siden de har råd til å følge alle service, og sette den på verskted for vær eneste liten ting.

ingen hjemme garasjemekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...