Ballder Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Ikke heng dere for mye opp i den sensoren. Litt rakling i form av tenningsbank vil det bli uansett, da dette justerer seg mer elle mindre hele tiden, men skal ha et godt øre for og kunne høre det. Knoc/knocking sensor er vel også et navn på denne. Har aldri byttet denne, men hadde en 325 der jeg vurderte det, men ble med tanken. Fant vel da ut at det var to stk. minnes jeg (96 m50m25 vanos). Mener også dem satt på blokka rett under toppen på innsugsside. Mener også at dem var støpt/limt fast, men som sagt så blir dette bare mimring fra meg. Husk også at tennings bank kommer kun ved pådrag da, og med bankesensor så kan den høres just i det man brått belaster motor med gassen, men skal avta kjapt.
Wolfeh Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Ok. Greit å vite. Men ville det vært lurt å investere i nye tennplugger når den har gått så langt?
Ballder Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Ok. Greit å vite. Men ville det vært lurt å investere i nye tennplugger når den har gått så langt? Nye plugger blir aldri feil.
Wolfeh Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Aha. Men jeg synes fremdeles det er litt rart at den kommer. Den høres best når clutchen er inne altså når man kjører. Men er litt vanskelig å høre om den er der når den er ute. Kan det muligens være lite olje i diffen evt girkasse?
Ballder Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Aha. Men jeg synes fremdeles det er litt rart at den kommer. Den høres best når clutchen er inne altså når man kjører. Men er litt vanskelig å høre om den er der når den er ute. Kan det muligens være lite olje i diffen evt girkasse? Kan det være noe jeg ikke har fått med meg nå. Med clutchen inne, så skal det være jævlig ille om man opplever tenningsbank ja. Sjekk litt oljenivåer, så vet du om det er på stell i det minste. Må nesten bare sjekke ut og luke bort del for del da.
Wolfeh Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Vel nå vet jeg ikke helt hva jeg skal sjekke :S Oljen byttet jeg for en liten stund siden og nivået er riktig. Hmm, kom til å tenke på det kjedet. Hvor sitter det og er det noe jeg burde tenke på hvis jeg skal sjekke det? Dvs stramming av skruer osv? Fader heller, nå var jeg en liten tur i byen og bam da lukta det bensin igjen. Men ingen lekkasje å finne! >.> Lurer på om jeg skal sjekke eksosen min i morra.
Ballder Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Er vel ikke så mye og få gjort med det kjedet sånn uten videre, men det skulle nå raslet mer eller mindre likt på på samme turtalsspekter uavhengig av om det er belastning eller ei. Du får stå og ruse motor sånn pent/sakte opp og ned sånn opp mot 3000 rpm. og lytte etter ulyder der fremme. Regkjede sitter i såfall helt i front av motor.
Paulus Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Hepp! Jeg hadde også raslelyder i min -93 M50B25 Vanos ved belastning, hørte det godt i oppoverbakke... helt til den døde helt Registerkjedet røk, det er en svakhet på enkelte 91-93 modeller M50. Min hadde gått 188000 km. da den sa takk for seg, men har hørt at regkjedet har røket på motorer som har gått kun 120000 km. også ///P
Ballder Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Hepp!Jeg hadde også raslelyder i min -93 M50B25 Vanos ved belastning, hørte det godt i oppoverbakke... helt til den døde helt Registerkjedet røk, det er en svakhet på enkelte 91-93 modeller M50. Min hadde gått 188000 km. da den sa takk for seg, men har hørt at regkjedet har røket på motorer som har gått kun 120000 km. også ///P Vanos kom vel i 93?
Yngvejos Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Hepp!Jeg hadde også raslelyder i min -93 M50B25 Vanos ved belastning, hørte det godt i oppoverbakke... helt til den døde helt Registerkjedet røk, det er en svakhet på enkelte 91-93 modeller M50. Min hadde gått 188000 km. da den sa takk for seg, men har hørt at regkjedet har røket på motorer som har gått kun 120000 km. også ///P Vanos kom vel i 93? Det kom vel i 09/92. Min 10/92 har vanos.
Breitling Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Hepp! Min hadde gått 188000 km. da den sa takk for seg, men har hørt at regkjedet har røket på motorer som har gått kun 120000 km. også ///P Må kanskje få skjekka registeret mitt jeg også da. Jeg har ikke bankelyder akkurat, men en form for raslelyd når jeg slipper gassen ved høyt turtall (v/ giring o.l)...kun over 3500rpm ca. Km.stand 130.000
Wolfeh Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 Ouch, Ehm. Kan noen forklare hvordan jeg kan gå fram og få sjekket dette? Er lite intressert i motorhavari nå for tiden.
Oveif Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Er det inni bilen du kjenner bensinlukten? Jeg hadde på min '92 e36 sterk binsinlukt inne i bilen (verre jo mere som var i tanken), det jeg måtte gjøre var og ta ut baksete og banke fast de skrulokkene som er oppå tanken, og sjekke at d ikke var lekasje på noen av slangene og skru klemmene ordentlig fast.. Ble kvitt bensinlokten da...
Wolfeh Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 Hehe, nå har en e34 bensintanken under baggasjerommet. Har nettop byttet bensinrør så skal egentlig ikke være noen lekkasjer sånn sett. Men jeg skal snart ha bilen opp på en bukk igjen, tror jeg skal sjekke over alle skjøter osv ved bensintanken da. Men denne bensinlukten kommer bare en gang i blant :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå