Aguilera Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 På Eu kontrollen viste det seg at håndbrekket bremser 50% mer på den ene siden en på den andre. Hvordan strammer/fixer jeg dette?
Wolfeh Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Hvilken modell og karroseri type er dette? Som regel så sitter det to muttere under skinnet til brekk håndtaket som du kan skru på. Det ligger også diverse DIY manular rundt om kring, men har desverre ingen link til en nuh.
Aguilera Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 Det er en 95`compact, har hørt at du kan skru noe inni trommlene bak?
-Shark- Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Stemmer det, du kan stikke en trekker gjennom et av bolthullene og skru på justeringsskrua for båndene.
xracer Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 På Eu kontrollen viste det seg at håndbrekket bremser 50% mer på den ene siden en på den andre. Hvordan strammer/fixer jeg dette? Du skal vel egentlig først løsne de 2 mutterne under brekkstanga (litt slakke i vaierene). Så skal du justere skoene på begge sider v.hj.a tannhjulsmutterne gjennom et bolthull felg/trommel til du ikke klarer å bevege hjulene. Deretter justerer du tilbake ca. 8 knepp på tannhjulsmuttern (hjulene skal da gå greit å bevege). Så justerer du mutterne på brekkstanga (strammer vaieren) til brekket tar godt ca. på 4 hakket.
Torminator Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 På Eu kontrollen viste det seg at håndbrekket bremser 50% mer på den ene siden en på den andre. Hvordan strammer/fixer jeg dette? Du skal vel egentlig først løsne de 2 mutterne under brekkstanga (litt slakke i vaierene). Så skal du justere skoene på begge sider v.hj.a tannhjulsmutterne gjennom et bolthull felg/trommel til du ikke klarer å bevege hjulene. Deretter justerer du tilbake ca. 8 knepp på tannhjulsmuttern (hjulene skal da gå greit å bevege). Så justerer du mutterne på brekkstanga (strammer vaieren) til brekket tar godt ca. på 4 hakket. Er det samme fremgangsmåte på biler med skivebrems bak?
Øyvind L. Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Er samme opplegget på skiver ja.. Du slakker vaierene inni bilen til de er slappe. Så strammer du bak i hulet til du kjenner detsubber litt imot. Så pleier jeg å juster resten inni bilen slik at det tar greit og at det tar likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå