Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Eu kontrollen viste det seg at håndbrekket bremser 50% mer på den ene siden en på den andre. Hvordan strammer/fixer jeg dette?

Skrevet

Hvilken modell og karroseri type er dette? Som regel så sitter det to muttere under skinnet til brekk håndtaket som du kan skru på.

Det ligger også diverse DIY manular rundt om kring, men har desverre ingen link til en nuh.

Skrevet
På Eu kontrollen viste det seg at håndbrekket bremser 50% mer på den ene siden en på den andre. Hvordan strammer/fixer jeg dette?

Du skal vel egentlig først løsne de 2 mutterne under brekkstanga (litt slakke i vaierene). Så skal du justere skoene på begge sider v.hj.a tannhjulsmutterne gjennom et bolthull felg/trommel til du ikke klarer å bevege hjulene. Deretter justerer du tilbake ca. 8 knepp på tannhjulsmuttern (hjulene skal da gå greit å bevege). Så justerer du mutterne på brekkstanga (strammer vaieren) til brekket tar godt ca. på 4 hakket.

Skrevet

Du skal vel egentlig først løsne de 2 mutterne under brekkstanga (litt slakke i vaierene). Så skal du justere skoene på begge sider v.hj.a tannhjulsmutterne gjennom et bolthull felg/trommel til du ikke klarer å bevege hjulene. Deretter justerer du tilbake ca. 8 knepp på tannhjulsmuttern (hjulene skal da gå greit å bevege). Så justerer du mutterne på brekkstanga (strammer vaieren) til brekket tar godt ca. på 4 hakket.

Er det samme fremgangsmåte på biler med skivebrems bak?

Skrevet

Er samme opplegget på skiver ja..

Du slakker vaierene inni bilen til de er slappe. Så strammer du bak i hulet til du kjenner detsubber litt imot. Så pleier jeg å juster resten inni bilen slik at det tar greit og at det tar likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...