Gjest Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Da jeg var i full gang med å skifte til vinterdekk oppdaget jeg en aksial slakk i høyre hjullager foran. Er det mulig å stramme opp disse lagerne eller må man bytte hele navet med lager? Kurant jobb å skifte?
SpiXi Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 jeg bytta netopp hjullager på min e36 det var kjempe lett var bare og røske ut og skru inn
Reef89 Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Da jeg var i full gang med å skifte til vinterdekk oppdaget jeg en aksial slakk i høyre hjullager foran. Er det mulig å stramme opp disse lagerne eller må man bytte hele navet med lager? Kurant jobb å skifte? Det må nok skiftes, tror ikke det går å stramme de? i så fall null vits. Bytt til nytt hjullager, nave trenger ikke å skiftes, men ALDRI kjør med slitt hjullager, har erfaringer fra det da hjulet knakk av, akslingen knakk på gjengene til muttern og da va det bare litt slakk, merket det før, men *holder litt til* tenkte eg. skjedde heldighvis før en fartshump der jeg må bremse helt ned så ble ikke noe skade på bilen:)
jensemann23 Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 sikker på det ikke er bærekula di som er gåen? Det kan føles som hjullager, men kan være ytre bærekule..
Gjest Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 sikker på det ikke er bærekula di som er gåen? Det kan føles som hjullager, men kan være ytre bærekule.. Tvilsomt, skiftet til E30 bærearmer for 20kkm siden. Slakken kjennes når man drar hjulet til seg mens bilen er jekket opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå