Kjennern Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Har nylig byttet til en E46 2001 modell cab. Har følgende snodig utfordring som noen andre sikkert har opplevd. På bagasjelokket så er det et bremselys. Dette lyser samtidig med skiltlyset bak Kan se ut som dette kommer av at det ene skilt-lyset mangler glass lokket, så har bestilt ny innmat til hele greia bak der. Håper det løser det problemet. Så når jeg starter bilen, og xenon lysa er kalde og jeg trykker ned bremse pedalen så blinker xenon lysa, er litt usikker på om det gjelder begge 2. Kan dette ha sammen heng med problemet med bremselyset bak tro? -Erik- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deep Dish Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Kan virke som det er overledning en plass, og siden det mangler glass på skiltlyset, så kan det være fukt som gjør dette... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjennern Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Fikk bytta hele den deleb ak der igår kveld, men hjalp ikke. Kan man programere lysmodulen til at det bremselyset skal lyse for eks? Ser at det slår seg på samtidig som skiltlyset. Slår jeg av skiltlyser slår bremselyset seg av å... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Sjekk ledningene ved hengsle til lokket for brudd eller overledning, det kan og være jordingsfeil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjennern Posted October 24, 2008 Author Share Posted October 24, 2008 Sjekk ledningene ved hengsle til lokket for brudd eller overledning, det kan og være jordingsfeil. Du hadde helt rett, takk for tipset. Fant ut at kablene der hadde fått en real knekk så det var åpne brudd der. Fikk lodda litt og tapet igjen så ble den som ny. Neste plan er å få bytta hele kabelsettet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts