S.Arnesen Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 skjønner ikke vitsen med å dra inn s14 motoren i denne diskusjonen for dette er motorer du ikke kan sammenligne mellom. disse motor skiller det jo nesten 25 år mellom og tenk deg all den utviklingen som har vært. men en s14 kjører fra ganske man ge så biler som blir produsert i dag også den. men du kan ikke sammenligne 2 slike motorer S14 stiller jo ganske sterkt idag også. Sett den opp mot en 2,3 liter fra en nyere bil. Det er ikke mange som presser ut 200hk på en 2,3 nå heller. En 2008 320i har 2 liter og 170hk. S14 i 320is har 2 liter og 192k. Så motorkonstruksjonen er nok ikke utdatert sånn sett. Men sammenlignet med maskineriet i andre m-biler, er den blitt ganske puslete. så sant så sant, derfor jeg mener at det er rett og rimelig å sammenligne tidligere utgaver av m3 mot nyere utgave m3. Ellers så vil man jo ikke kunne se hvordan m bilene har utviklett seg til... Dagens motorkonstruksjon blir mer og mer rettet mot turbo/kompressor oppsett også, dermed "trenger" man ikke mer enn f.eks 2liters motorvolum for å få en bil til å gå rimelig greit... Godt eksempel på nymoderne motorer er hondas 2.0l vtec motorer med 201hk som kommer i de nye type-r bilene. Dette er temmelig friske motorer på tross av størrelsen. Endelig har Honda klart å lage en motor som ikke trenger 7000 rpm for å ta i bruk potensialet den bærer på, og det merkes godt prøvekjørte en slik sammen fattern for noen uker siden og det er synd å si det, men dette er en bil som gir en hard kamp mot f.eks bmw's 3 serie. Både motor og kjøreegenskaper... (holdbarhet skal jeg ikke si noe på )
kristian08 Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Godt eksempel på nymoderne motorer er hondas 2.0l vtec motorer med 201hk som kommer i de nye type-r bilene. Dette er temmelig friske motorer på tross av størrelsen. Endelig har Honda klart å lage en motor som ikke trenger 7000 rpm for å ta i bruk potensialet den bærer på, og det merkes godt prøvekjørte en slik sammen fattern for noen uker siden og det er synd å si det, men dette er en bil som gir en hard kamp mot f.eks bmw's 3 serie. Både motor og kjøreegenskaper... (holdbarhet skal jeg ikke si noe på ) WOW.. noen som liker å banne i kirken Jeg holder, hvem vil skyte?? Men du har faktisk gode argumenter. Gøyt å lese diskusjoner der folk kommer med konstruktiv "kritikk".. Kristian08
S.Arnesen Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Godt eksempel på nymoderne motorer er hondas 2.0l vtec motorer med 201hk som kommer i de nye type-r bilene. Dette er temmelig friske motorer på tross av størrelsen. Endelig har Honda klart å lage en motor som ikke trenger 7000 rpm for å ta i bruk potensialet den bærer på, og det merkes godt prøvekjørte en slik sammen fattern for noen uker siden og det er synd å si det, men dette er en bil som gir en hard kamp mot f.eks bmw's 3 serie. Både motor og kjøreegenskaper... (holdbarhet skal jeg ikke si noe på ) WOW.. noen som liker å banne i kirken Jeg holder, hvem vil skyte?? Men du har faktisk gode argumenter. Gøyt å lese diskusjoner der folk kommer med konstruktiv "kritikk".. Kristian08 liker ikke å innrømme at Honda har noe som funker, men er litt vanskelig å unngå om man skal følge med i bilverden. Vanskelig å skyve under teppet at Honda er en av verdens ledende innenfor motor konstruksjon. Kommer ikke med det jeg sier for å lage diskusjoner og ubehageligheter, prøver bare å åpne folks øyne for andre ting enn bare bmw og e30 hehe
babjorn Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Vil tro dem fleste har flere merker dem liker en bare BMW,å så klart er det ikke bare BMW som lager bra biler å alt handler ikke om bare motor men linjene på bilene også som tiltreker...
ESveen Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Den M5'en har stått til salgs på Strandveien auto i Trondheim en stund. Skikkelig fet bil. Den sto forresten på utstilling der da nybygget åpna for to år siden. Jobba i utstillingshallen der en halv time før Rita Ottervik skulle åpne bygget. Jobbet med en sakselift imellom M5'en å en 730d til 1,4 mill. (M5'en stod da til 1,8mill). Alldri vært så nervøs før på arbeid. Måtte skyve ut lemmen på liften over taket på 730'en for å koble til ei lys-skinne, for så å rygge liften ut imellom M5'en og 730'en De startet M5'en mens jeg lå under disken i lokalet å koblet ett datapunkt. Sikkert bare en meter fra hodet mitt. FYfaen for en lyd i det hartge anlegget
MortenK Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 OI! Sykt passende farger, skjelden man ser røde Bmw'er rundt på veiene
Mr_///M Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Godt eksempel på nymoderne motorer er hondas 2.0l vtec motorer med 201hk som kommer i de nye type-r bilene. Dette er temmelig friske motorer på tross av størrelsen. Endelig har Honda klart å lage en motor som ikke trenger 7000 rpm for å ta i bruk potensialet den bærer på, og det merkes godt prøvekjørte en slik sammen fattern for noen uker siden og det er synd å si det, men dette er en bil som gir en hard kamp mot f.eks bmw's 3 serie. Både motor og kjøreegenskaper... (holdbarhet skal jeg ikke si noe på ) Et godt eksempel på det du sier. http://ru.youtube.com/watch?v=ICsrADnWFKU
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå