Rayen Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Hei godtfolk.. Då hadde eg Eu godkjenning på bilen min idag.. Alt gikk gjennom med 0 feil..var veldig fornøyd..men har hatt tull med abs sensorer foran..høyre siden er ny og okei..fikk feil på en diagnose for en stund tebake på venstre foran.. Igår fikk eg skiftet den..den gikk fint utav hullet sitt..satt i den nye og plugget den i inni boksen sin.. Feilen dukket opp etter eg skiftet den.. Opplyste om dette på Eu'n og fyren slettet feilen for meg..men kom opp igjen etterpå? at eg forstatt har feil på venstre foran?? Ka gjør eg no? noen råd!?.. Kjøpte denne ny på GS bildeler i Bergen og den er fra hella.. Haster dette og vet ikke ka eg skal gjøre..?? Ble kanskje litt mye skriving..men vil ha dette i orden no før glatten kommer og bilen må godkjennes snarest.. Mvh Raymond EDIT!!! Noen som kan hjelpe meg?..les gjennom tråden..og siste innlegg..!
Horcas Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Kan være brudd på en kabel mellom abs-styreenheten og en sensor eller selve styreenheten som er noe galt med. Har du en defekt abs-styreenheten vill du få opp at en sensor er gåen på en eventuelt diagnose. Du kan også prøve å Ohme sensoren, den skal ligge rundt 1000-1100 ohm(visst jeg husker rett)bare for å sjekke at den fungerer
Rayen Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 ja okei..forstår..men har du peiling på kordan eg kan finne ut om abs styreenheten er i orden eller gåen?
Horcas Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Er sikkert noen her inne som vet hvordan man feilsøker på styreenheten.
Rayen Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 okei..takker for hjelpen hittil då Men en ting skal være sagt..den gamle sensoren som sku være gåen..den gikk litt av og på..så av og til funket abs av og til lyste det..etter eg satt i den nye no..så lyser det hele tiden..
Horcas Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Gå over kabelen og se om den er noe deformert eller kutt i. http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=147
Zipp0 Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 har du asc eller dsc? mener det er asc som nesten er forbruksvare, er en motstand inni der som brenner visstnok. bytta mange på jobben.. den nye boksen heter no så fint som rep-sett styreenhet. koster flesk..
Horcas Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Er vell 99-00 modellene som er mest plaget med dette,. DSC kom vell som tilleggsutstyr i 99. Vill tro han har ASC
Rayen Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 Eg har asc knapp ja..då går antispinnen av:D.. Visst eg ikke roter no..hehe.. Såg over sensoren igår..kabelen var så rein og fin og strøken..så kan ikke forstå at noe skal være galt med den..
540is Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Sikker på at du ikke har fått sensor for nyere/gammlere bil? Et skille i 9/98. Har du feil sensor blir det slik..
Rayen Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 Regner med fyren ga meg rett liksom..siden han søkte opp sensoren på Reg nr på bilen..men skal ta og løse av dekket og løse koblingen bare for og være idiot sikker på det...har ikke annen løsning..
520iA99 Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Er ikke så enkelt som dårlig jording (bolten som den er skrudd fast med) eller dårlig kontakt i pluggen/skjøten ? Om den ble teitet til for hardt kan den også ha sprukket. Jeg ville ha gått over hele greia en gang til.
Rayen Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 ja..eg får prøve og gå over sensoren en gang til..også ta det derfra..
540is Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Regner med fyren ga meg rett liksom..siden han søkte opp sensoren på Reg nr på bilen..men skal ta og løse av dekket og løse koblingen bare for og være idiot sikker på det...har ikke annen løsning.. Se på delenummeret på posen/esken og sjekk i nettbutikken til gs, visst du vet når din bil er produsert
Rayen Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2008 På kviteringen står det ABS føler E39-09/98 Varenr: 34521182159 Min bil er 1996 model..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå