orrig Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Jeg fikk en skjev ventil + en syk intense tikking, Bavaria mente at det var en løfter som var gåen. Jeg tok og heiv i en ny ventil, ny løfter på den jeg synes var gåen, og med det mener jeg at den ikke spratt opp igjen når den ble klemt sammen. Alt ble satt på plass, og startet opp, malte som en katt ! Men etter 5 min begynte den samme hore intense tikkelyden ! Tenkte med meg selv at jeg er vel av den typen som er skikkelig uheldig, og at det røk en løfter til, tok opp og byttet 2 som jeg kunne tenke meg var slitte, og satt alt sammen igjen. Startet opp, og malte som en katt igjen, men nok en gang begynte den å tikke intenst igjen etter enda 5 minutter ! Jeg blir gaaaaaal! Noen som har noen tips eller opplevd dette selv ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Bytt alle ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
orrig Posted October 24, 2008 Author Share Posted October 24, 2008 Bytt alle ? Jada, men lurte bare på om noen hadde opplevd lignende eller visste om ett eller annet, siden det skjedde akkurat det samme liksom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Sikkert noen her som har peil.. Har en motor med def. oljepumpe liggende. Får si i fra om du trenger den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 hm, står register riktig? Hørtes snodig ut dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
orrig Posted October 24, 2008 Author Share Posted October 24, 2008 Vil da mene at register reima står riktig, det som er så rart er at det skjer etter ett par minutter etter jeg har startet opp, er ikke med engang ieg startet opp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
|Ole| Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Eg hadde det samme, minna meir om kakling. Skifta olje og justerte ventilene så forsvant det Link to comment Share on other sites More sharing options...
|Ole| Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 hmm...men du har vel e36 kanskje? Eg veit ikkje om dei går å justere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
orrig Posted October 25, 2008 Author Share Posted October 25, 2008 Funker ikke å justere de nei, er hydrauliske. Kan jo evt være noe drit som ligger å flyter rundt der nede som er grunnen ? Har flush og ny olje, men jeg får jo liksom ikke gjørt den varm pga dette. Kan jo gjøre det, men tør ikke la den svive så mye når den tikker så pass Noen som har noen tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snake____1 Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Gåen oljepumpe kansje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
icc Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Sikker på at det er ventiltikking? Hvordan er den når du gasser med motorn kald rett etter du har starta den. Prøv evt. å ta et lite film/lyd klipp med mobil og legg ut her Merkelig at det skulle være ventilene egentlig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
///MoePower Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Har du for lavt oljetrykk kan det også oppstå tikking, eller hvis smøringen til kamakslingen har tetta seg til. Prøv å starte motoren mens toppdekselet er tatt av og se om det spruter littegranne olje rundtom ved kamakselen. Kan bli litt søl, men det er jo verdt en sjekk. Eventuelt få kontrollert oljetrykket også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BreitBau Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Pleier det ikke å være noe oljerør på disse som tetter seg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrZyWiz Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Hvordan modell er dette? Visst det er M40 motor, sjekk slitasje på kamaksel Link to comment Share on other sites More sharing options...
orrig Posted October 26, 2008 Author Share Posted October 26, 2008 Skal ta å filme ett klipp å legge ut. De på Bavaria sa at kammen og vippearmene hadde slitasje, men de så ingen problem på at dette skulle gi grunnlag for problemer. Er en 318I med M fittefaenssugende 40 motor ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now