Gå til innhold

Rare greier det derre med tikkinga


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en skjev ventil + en syk intense tikking, Bavaria

mente at det var en løfter som var gåen. Jeg tok og heiv i en

ny ventil, ny løfter på den jeg synes var gåen, og med det mener

jeg at den ikke spratt opp igjen når den ble klemt sammen. Alt ble

satt på plass, og startet opp, malte som en katt ! Men etter 5 min

begynte den samme hore intense tikkelyden ! Tenkte med meg selv

at jeg er vel av den typen som er skikkelig uheldig, og at det røk en

løfter til, tok opp og byttet 2 som jeg kunne tenke meg var slitte, og satt

alt sammen igjen. Startet opp, og malte som en katt igjen, men nok en

gang begynte den å tikke intenst igjen etter enda 5 minutter !

Jeg blir gaaaaaal!

Noen som har noen tips eller opplevd dette selv ?

Skrevet
Bytt alle ?

Jada, men lurte bare på om noen hadde opplevd lignende eller visste om ett eller annet, siden det skjedde akkurat det samme liksom.

Skrevet

Vil da mene at register reima står riktig, det som er så rart er at det skjer etter ett par minutter etter jeg har startet opp, er ikke med engang ieg startet opp.

Skrevet

Eg hadde det samme, minna meir om kakling. Skifta olje og justerte ventilene så forsvant det :)

Skrevet

Funker ikke å justere de nei, er hydrauliske. Kan jo evt være noe drit som ligger å flyter rundt der nede som er grunnen ? Har flush og ny olje, men jeg får jo liksom ikke gjørt den varm pga dette. Kan jo gjøre det, men tør ikke la den svive så mye når den tikker så pass :P

Noen som har noen tips?

Skrevet

Sikker på at det er ventiltikking? Hvordan er den når du gasser med motorn kald rett etter du har starta den. Prøv evt. å ta et lite film/lyd klipp med mobil og legg ut her :P

Merkelig at det skulle være ventilene egentlig..

Skrevet

Har du for lavt oljetrykk kan det også oppstå tikking, eller hvis smøringen til kamakslingen har tetta seg til. Prøv å starte motoren mens toppdekselet er tatt av og se om det spruter littegranne olje rundtom ved kamakselen.

Kan bli litt søl, men det er jo verdt en sjekk.

Eventuelt få kontrollert oljetrykket også.

Skrevet

Skal ta å filme ett klipp å legge ut.

De på Bavaria sa at kammen og vippearmene hadde slitasje, men de

så ingen problem på at dette skulle gi grunnlag for problemer.

Er en 318I med M fittefaenssugende 40 motor ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...