johjoa Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Hei... Fikk opp et varsel lys her nu når jeg var å kjørte. ikke helt sikkert hva det betyr... prøvde meg såvidt på paint. noen som vet hva det er?
olew Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 ser ut som slitasjevarsler på bremseklosser gitt..regner med den er gul,kanskje rød?
johjoa Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 jamenfaen da! da må æ vel få bytta bremseklosser...
Wolfeh Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Ikke nødvendigvis, kan være dårlig kontakt også. Men skal du bytte klosser bør du bytte skiver også
Oveif Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Er vell ikke akkurat en sjelden feil på eldre bmwer dette.. Dette lyset lyser på min bil uten at klossene er slitt.. Tengte og prøve og bytte bremselysbryteren for og se om det hjelper.. Fant en fin DIY på dette! http://www.geocities.com/karlkarlb/brakeswitch.html
Lars89 Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Husk og bytt sensorer, hvis ikke slukker ikke lampa. Wolfeh: Hvorfor bør man bytte skiver samtidig? Varierer selvfølgelig fra bil til bil, men hvis skivene er godt over minstemål og ikke skeivslitte er det ikke noe poeng. Går både 2 og 3 sett med klosser på et par med skiver hvis man bruker bremsene riktig. Problemet i Norge er at folk ikke tør å bruke bremsene sine. Fører til unødvendig mange ihjelrusta skiver og calipere, spesielt bak.
johjoa Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 Noen som har tanker rundt om at varslet ikke er konstant. Kjørte ned på en bensinstasjon å fylte bensin da hadde jeg varsellys, men etterpå når jeg kjørte hjem så var varslet borte. Så var jeg ute å kjørte etterpå så kom varslet etter 5min og ble værende på.
Reef89 Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Bytt bremseklosser, og bytt slitasjevarsleren som ligger på sjøførsiden, det er enkel sak, som du bare åpner en boks som henger på dekkselet eller skvettlappen* vrir av sjøten å ta på den nye:) slitasjevarsleren koster ca 155.- på jæger.
Wolfeh Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 koster enda mindre på koed. Der koster den vel 60 kr elns.
Reef89 Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 nja kjøp noe heller en på jæger da den koster NOK 103,751 på koed:) sparer frakt mva osv;)
fre Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 nja kjøp noe heller en på jæger da den koster NOK 103,751 på koed:) sparer frakt mva osv;) jøss? er det tax-free på Jæger?
Torbjørn H Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Den pæra der tok jeg rett og slett ut av instrumentet. Trenger vel ikke et lys til å fortelle meg når jeg må bytte bremser. Grunnen til at den av og til slukker kan være at du er på grensen.. Snart slutter den nok å ikke lyse
m3rnie Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Er trommelbremser bak på min 94 316i. Har samme lampa, tenkte å bytte klosser og skiver foran, hvordan er det med tromlene? Bytte hele trommelen?
johjoa Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 skal bytte hjul i dag så jeg får ta å se over bremsene å finn ut hvilken deler jeg trenger.
johjoa Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Da var det kommet vinterhjul på bilen og i den sammenhengen kom det til syne at det var ikke så mye igjen på klossen venstre forran. Men det var kun venstre forran som var "slitt" noen som har tips om hva jeg bør spesielt se etter på venstre side når jeg bytter klosser på begge forran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå