Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hadde endelig funnet en nice E46 coupe og la inn bud som selger aksepterte på epost. Vi avtalte at bilen først skulle inn på service og fikse et par ting og så skulle jeg ta flyet ned å hente bilen. I dag får jeg beskjed fra selger om at han har solgt bilen til en annen!

Hvis selger har akseptert bud, er det ikke bindende? Utrolig skuffet...

Skrevet

Surt, ja. Men min erfaring er at du ikke er sikker før du har gitt selger pengene og har underskrevet de påkrevde dokumenter. Har inntrykk av at noen sier ja på telefon og så plutselig dukker det opp noen på døra med $ og da blir varen solgt uten tanke på tidligere avtaler. Hender jo også at de som skal kjøpe for en avtalt pris aldri dukker opp og selger har i mellomtiden sagt nei til andre. Skulle dette vært unngått burde dere kansje ha blitt enige om et depositum el. lign. (som forutsetter at en kan stole på selger). Min erfaring er at kun personlig møte duger... Men surt når du endelig har funnet det du leter etter og alt går i dass...

Skrevet

Skjedde med når jeg skulle kjøpe min bil og. Hvis det er noe trøst var det bil 1. Bil 2 jeg skulle kjøpe var bulket men rettet fikk jeg beskjed om. Da jeg kom å skulle se på den visste det seg at bilen var skjev bak. Travers var byttet og hele enebakskjerm.. La meg under bilen og der hadde jakke en tverrbæring fra gulvet ramlet ned på stapstag... Ok.. reiste til bergen og kikket på en tredje bil. Dro hjem igjen. Var litt små skader framme og vi ble enige om en ok pris og da skulle jeg bytte skjermer framme og panser og lakke. Leide henger og skulle reise tidlig om morgenen, leide meg henger, tok fri fra jobb og var klar. Selger ringer kl2 om natta og hadde dratt sidelengs over en midtrabatt å bergen.. Joda mye rart når man skal kjøpe bil! Skjønner som du ser godt at du er kjempe skuffet utrolig dårlig gjort av vedkommende, men desverre sånn er det noen ganger. Håper du finner deg en fin annen bil, og det gjør du! Bare brett opp armene og følg med. Etter jeg hadde hentet min bil, kom det 2 3 annonser som jeg godt kunne hentet om det ikke hadde blitt denne. Jeg satte ut annonse om hva jeg ville ha og ble oppringt. LYKKE TIL!

Skrevet

Skjedde det samme med meg. Hadde ordnet finansiering og alt var på plass, var bare å bestille flybilletter så ringer det noen som ville gi 5 mer, så jeg sa at jeg kunne gi 10 mer men han bydde over meg igjen. Pissforbanna. Men enden på visa var jo at jeg endte opp med en enda bedre bil til samme pris :P Om man er tålmodig så snubler man over et godt tilbud

Skrevet

Er surt når slikt skjer, men altfor mange folk med litt for dårlig moral. Har man en avtale om en handel, så gjennomfører man handelen selv om man kanskje har fått et bedre tilbud av noen andre...

Skrevet

Skjedde meg også dette her. Hadde avtalt at bilen var min for en viss sum, jeg hadde ordnet alt med finansiering, og forsikring var overført til mitt navn for å ha mitt på det tørre hvis noe skulle skje på vei hjem. Så fikk jeg melding om at en kar hadde bydd 2000 over meg :?

2000 spenn var tydligvis nok til å bryte en avtale.

Han som bydde over meg hadde ikke pengene da, men han skulle få svar på lånesøknad over helga og masse vas. Og hvis han ikke fikk lån så var bilen fortsatt min for avtalt pris.

Jeg sa at sånt hadde i hvertfall ikke jeg tid til å holde på, så da ble det grompacten som ble kjøpt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...