BMW318TDS96 Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Har en bmw 318 tds trodde det var bra varmeaparat i disse bilene men det var det ikke i denne Er det noe som kan gjøres for og få det bedere,det er klima anlegg men det er ikke så veldig varmt når jeg setter det på 32 grader Er det noe filter eller noe annet som kan byttes for og få det varmere? Tar imot svar med varme
KenVH Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 blåser det friskt fra vifta? kan ha tett pollenfilter. blir motoren varm? hva viser motortemp?
todleif Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Kor langt køyrer du? Det tar litt tid å få varme i ein dieselbil. Ellers har du gode forslag ifra KenVH og ///Mr. Vol-com
BMW318TDS96 Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Temp måler kommer seg opp til rett opp virker normal det blåser kanskje ikke best der,hadde en amazon for en mnd siden det ble varmere i den for og si det sånn. Hvor finner jeg disse filterne,er det noe bok og laste fra nett om denne bmw f.eks hayens
Marius2002 Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Står i haynesboka om du har den. Jeg byttet pollenfilter i min, synes det var trangt. Må ut med hanskerommet for å komme til.
BMW318TDS96 Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Hvordan lufter man systemet da?
OKSE Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Det skal være bra varmeapparat i denne bilen. Det ein må sjekke er pollenfilter, luft i kjølesystem, taktventilane (kan henge), kontroller om det er tett inntak til vifta.
BMW318TDS96 Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Hvordan vet jeg om det er luft i systemet hvordan luftes det??
KenVH Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 enkel måte å lufte kjølesystemet: jekk opp bilen slik at ekspansjonstanken er det øverste punget. sett varmeapparatet på full varme, skru av lokket på ekspansjons tanken og start motoren. hold øye med temperatur måleren i bilen og rus motoren litt nå og da. da pleier det meste av luft å komme ut, men det tar tid, og motoren må få lov til å bli driftsvarm før du gir deg. hvis ikke kan du dra på et verksted å få dem til å "vakumfylle" kjølesystemet ditt. da tapper de systemet fullstendig, lager et undertrykk, og lar dette undertrykket suge inn kjøleveske. dette går utrolig fort og du slipper å lufte etterpå. genialt!!
BMW318TDS96 Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Da er det luftet anlegget på bilen men det hjalp ikke. Når bilen har gått på tomgang til den får driftstemperatur så kjenner jeg på vannet det er ikke så veldig varmt ikke 92 grader tipper på ca 60 grader jeg brenner meg ikke på fingeren
Breitling Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Mulig at termostaten åpner for tidlig...Prøv å bytt termostat...
BMW318TDS96 Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Fant ut at det dekslet som sitter rundt vifta var prukket så nesten all luft kom ut der
Breitling Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Da er jo saken grei, hvir det kommer luft ut dær, så kommer det oxo luft INN dær, ergo, konstant luft i systemet
BMW318TDS96 Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Jeg byttet lokket rundt viften i går men så fant jeg ut at det faktisk ikke ble noe mere varme der det bare blåste litt bedre inn i bilen Hvis pollen filter er tett vil det ikke bare blåse mindre inn i bilen,eller vil det påvirke varmen også? Hadde i temp måler i bilen i dag og jeg klarer 22 grader ikke mere. Kompisen min har en m5 og der er det så varmt at vi ikke klarer sitt inni når det står på fult (veldig) varmt ja. Har luftet systemet alle slanger er varme som de skal men det kommer ikke inn i bilen derifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå