Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Synes det funker fint på e39'en. Men i stad tok jeg igang i en brattglatt bakke, da strupte den all motorkrafta mi. Heldigvis kan den skrus av :)

struper den motorkraft? trodde den bare bremsa bakhjula jeg. kjørte en tur med antispinn på og aktivt lukta bra svidde bremser etter det

ASCen bruker både bremser og struping.

Går an å holde knappen inne i rundt 10 sek på E38 ihvertfall, for å slå av strupingen og kun la den jobbe med bremsene. Men da må bilen slås helt av igjen for å få satt ASCen i normalmodus igjen.

Skrevet

lite minne fra forrige vinter 8)

1m99rwzp42raxl5i9rhq.jpg

Må bare få bytta motor i brakka nå så kan det hende jeg slipper å kjøre rundt i passat et halvt år til

Skrevet
endelig midlere vær med regn i luften i ålesund :D

Skal det skal være kaldt ute, synes jeg godt snøen kan legge seg.

Liker ikke at vinteren regnerbort som den gjorde ifjor.

Skrevet
Har fådd prøvd E46n på litt snø nå og er helt enig med det noen sier. Antispinn hjelper som faen!

den hindred jo alt av morro.. og tar alt for lett tak.. usælt

Overhørte en som sa at antispinn og alle andre elektroniske "hjelpemidler" er for folk som IKKE kan kjøre..

Skrevet
Har fådd prøvd E46n på litt snø nå og er helt enig med det noen sier. Antispinn hjelper som faen!

Overhørte en som sa at antispinn og alle andre elektroniske "hjelpemidler" er for folk som IKKE kan kjøre..

Standard at folk som ikke har sånt kommer med sånne tåpelige uttalelser.

Jeg kjørte mr2 i 4 vintre, vi snakker midtmotorisert kamikazemaskin. Det var gøy, men skal en kjøre lengre turer er det jaggu kjekt å ha "støttehjul".

Jeg for min del føler at gode vinterdekk hjelper mye mer enn alskens elektroniske hjelpemidler.

Skrevet

Standard at folk som ikke har sånt kommer med sånne tåpelige uttalelser.

Jeg kjørte mr2 i 4 vintre, vi snakker midtmotorisert kamikazemaskin. Det var gøy, men skal en kjøre lengre turer er det jaggu kjekt å ha "støttehjul".

Jeg for min del føler at gode vinterdekk hjelper mye mer enn alskens elektroniske hjelpemidler.

Har hatt flere biler til disp. over lengre tid med antispinn og alskens hjelpemidler (mest 4*4), og kan ikke se fordelene veier opp for bakdelene da dette elektroniske fjaset setter inn og skal "redde" dagen din.

Men til vanlig bruk av personer som kun har til hensikt og sleike langs E-18, med tilhørende turer innom kiwi for og handle med seg bind og kattemat, så kan jeg se store fordeler.

Skrevet

Jeg føler du motsier deg selv litt. Om bakdelene er større enn fordelene, hvordan kan det da ha store fordeler ved vanlig bruk?

I mine øyne er vanlig bruk den eneste relevante bruken av elektroniske hjelpemidler. Skal en kjøre "uvanlig" har en alltids mulighet for å skru det av. Så hva er problemet? :)

Jeg føler du er innom en problemstilling jeg har tenkt over etter at jeg selv fikk sånne fancye hjelpemidler. Det virker som at veien fra å sette pris på den ekstra tryggheten disse gir til å _stole_ på at bilen korrigerer alt du skulle finne på å kaste den inn i fort kan bli veldig kort. Dette skremmer meg litt igrunn. Jeg er vel ikke den eneste som har opplevd å nesten bli torpedert av en random suv med fantastisk 4hjulstrekk, elektroniske duppeditter og superstresset/uoppmerksom sjåfør. Til syvende og sist gjelder fysikkens lover oss alle, duppeditter eller ei :)

Skrevet

Må si at de at e46'en vår er en drøm til ferietur på glatta i forhold til e36'en min når det kommer til sikkerhet da...

Og skulle jeg måtte ha lyst til å ha det gøy (med pappas bil - nei, jeg er en snill gutt :)), så kan jeg jo bare skru av asc'en :wink: Et genialt verktøy, selv om du må ta den av når du skal opp bratte bakker. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...