Gå til innhold

Nødvendig med 4-hjulskontroll?

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde av hele bakstillingen( svingarmene) på E36 da jeg skiftet til skivebremser. Jeg har satt det på plass etter beste evne slikt som det sto (boltene i karrosseriet). Har kjørt 4-5000 km etter at jeg byttet, og det er ikke noe skjev slitasje på dekkene.

Bilen trekker heller ikke skjevt i noen retning, hverken ved nedbrems eller aks. Men jeg er likevel redd den kan bli umulig på vinterføre?

Bør jeg få den på firehjulskontroll snarest, fordi bilen kan bli livsfarlig på glatt føre? Eller er det sannsynligvis temmelig rett siden den ikke sliter dekk og er helt stabil på sommerføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper litt på denne.

Kjøpte bilen i mai og syns den har spist godt med gummi på innsiden bak. Bilen er senket og godkjent i vognkort.

Kan camvinkel justeres bak på E39? Kunne gjerne tenkt meg at den spiste litt mindre gummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper litt på denne.

Kjøpte bilen i mai og syns den har spist godt med gummi på innsiden bak. Bilen er senket og godkjent i vognkort.

Kan camvinkel justeres bak på E39? Kunne gjerne tenkt meg at den spiste litt mindre gummi.

Jepp. Send den på 4-hjulskontroll. Hvis det ikke er hos BMW, så må du forsikre deg om at de faktisk tar 4-hjulskontroll. Er mange som bare tar fremhjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yupp! Hadde passaten min på 4-hjuls i Risør. Da fikk jeg rapport med verdier før og etter justering forran og bak. Så der vet jeg at de har det. Kom på 400,- svart :) Men tviler på at jeg får den prisen igjen.

Evt høre der jeg kjøpte bilen, og se hva de vil gi av pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper litt på denne.

Jepp. Send den på 4-hjulskontroll. Hvis det ikke er hos BMW, så må du forsikre deg om at de faktisk tar 4-hjulskontroll. Er mange som bare tar fremhjula.

Tør nesten garantere at det er ingen som ikke har 4 hjuls apparat lenger.

ALLE merkeveksteder har det og også de fleste litt store grøftevekstedene som sjekkpunkt,mekonomen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del produsenter gir ikke nybilgaranti (isåfall veldig kort) på hjuloppheng/hjulstilling på grunn av veldig forskjellig kjørestil og at det er umulig å vite om du har dunka borti et fortau e.l.

Bruktbil med godkjent senkesett blir selvølgelig litt annerledes, men er garanti på arbeid hvis det er gjort der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler at det er gjort der, men senkesettet og 265/30(35)/19 stod på når jeg fikk den. Og de blir bra spist om det er feil cam.

Men får se hva jeg gjør med det. Er andre ting de må fikse på denne bilen som plager meg mer akuratt nå. Vindusheis, dårlig lakkjobb, flimring i facelift baklykter, airbag lampe lyser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...