Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hadde 4-hjuls kontroll på E34'n

1233,-

tog dom sekkert 30 minutter :?

Tviler jeg sterkt på! først må det opp instrumenter på hver felg og deretter kalibreres.

Lese av gamle verdier.

Justere, sjekke, justere, sjekke, osv. Se at bilen går rett og mer.

Jeg var med i hele prosessen så kanskje de var litt mer nøye dengangen, men en 4hjuls kontroll tar relativt lang tid. 30 min høres mer ut som at du har stilt spissinga bare.

Skrevet
Tør nesten garantere at det er ingen som ikke har 4 hjuls apparat lenger.

ALLE merkeveksteder har det og også de fleste litt store grøftevekstedene som sjekkpunkt,mekonomen etc.

Utstyret har jeg vel aldri kommentert. Er flere verksteder jeg har vært hos som kun har tatt fremhjulene selv om de har utstyr for alle fire.

Skrevet
Tviler at det er gjort der, men senkesettet og 265/30(35)/19 stod på når jeg fikk den. Og de blir bra spist om det er feil cam.

Camberen har faktisk ikke så mye å si. Bakhjulene mine slites ganske greit tross over 2 grader negativ camber. Feil spissing er verre... både for dekkslitasje og kjøreegenskaper.

Skrevet
Tviler at det er gjort der, men senkesettet og 265/30(35)/19 stod på når jeg fikk den. Og de blir bra spist om det er feil cam.

Camberen har faktisk ikke så mye å si. Bakhjulene mine slites ganske greit tross over 2 grader negativ camber. Feil spissing er verre... både for dekkslitasje og kjøreegenskaper.

Men dette er bakhjula det er snakk om, forran er fine. Er det mulighet for å stille spissing bak og :S?

Ser forresten tydelig at de står i vinkel bak.

Skrevet

Nå skal det nevnes at bakhjulene min er jevnt slitt, men det er jo mye bankjøring, som sliter i ytterkant.. På ren veikjøring spiser den nok litt innside..

Ingen anelse hva som kan justeres på E39, men blir overrasket hvis ikke spissingen kan justeres.

Skrevet

Som jeg skrev tidligere: du kan justere spissing og camber bak.

Foran er det bare spissing..

Jeg driver med 4-hjulskontroll nesten hver dag,og få justert en E-39 tar rett over 1 time,og justere det som skal justeres.

Pris fra 900.-kr om ting ikke har rustet fast,da går det litt ekstra tid.

Tror det er spissinga di bak som sliter dekka..

Skrevet

1233,-

Tviler jeg sterkt på! først må det opp instrumenter på hver felg og deretter kalibreres.

Lese av gamle verdier.

Jeg var med i hele prosessen så kanskje de var litt mer nøye dengangen, men en 4hjuls kontroll tar relativt lang tid. 30 min høres mer ut som at du har stilt spissinga bare.

Ikke mer som kan justeres på E34...

Men utstyret må kobles opp og tar litt tid avhengig av hvilket utstyr.

Skrevet

1233,-

Lese av gamle verdier.

Tar ikke stort mer enn det. Men et ordentlig apprat er dyrt (150-200 tusen) og det er ikke noe vits i å jobbe "gratis"

Skrevet

Faen!

Aldri følt meg så snytt av en faens bruktbil selger.

Har nevt noen ganger her at jeg syns den har spist en del gummi innerst.

Idag la jeg om til vinterdekk og dekka bak var på stria inners og så nesten nye ut ytterst! 265/30/19 er ikke akuratt billige dekk!

Så sa selgeren at det følger med 4 GODE vinterdekk! Javel... Hentet dem frem idag. Ett dekk var mykt og de andre virket og, helt til jeg tok dem ut av de hvite posene.

Alle dekka er merkbart mer slitt innerst og det som var mykt hadde en spiker i seg.

Gikk nøye over alle dekka, og så også at et annet dekk hadde EN spiker og EN skrue i seg, fortsatt luft... Men hvor lenge, vet ingen. Skruehode var på størrelsen av en femtiøre.

At dette er "gode vinterdekk" er helt på tryne.

Dette plager meg nå mer og mer. Det går ikke en uke utenom at jeg kommer over en ny feil på denne bilen!

Skrevet

Om du fortsatt har igjen noen garanti hadde jeg dratt til di og krevd nye vinterdekk. :twisted:

Ingenting er bra når di er nedslitt på innsiden.

Så hadde jeg definitivt kostet på meg en 4-hjulskontroll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...