Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Venter tredjemann i slutten av året nå og har kjøpt meg en 2004 330dat-m for en stund siden. Trodde denne skulle være stor nok til oss men det går ikkje 3 barneseter i bredden bak. Er snakk om 2 smale barneputer og en 0+ år barnesete med Isofixbase. Prøvde dette idag men det var håpløst for de 2 andre små guttene.

Så spørsmålet er da om jeg kan gå opp til e61 eller må jeg opp i suv-klassen for at ungene skal klare å puste baki der?

Setter stor pris på svar og håper noen har prøvd med 3 stoler baki sin bil.

Skrevet

E46 (sedan/touring) og tre barneseter/sitteputer går ikke... E39 (sedan/touring) og tre barneseter/sitteputer går, men det er rimelig trangt og ikke å anbefale. E60/61 og tre barneseter/sitteputer går bra hvis man er positiv... X5 (E53) er et bedre alternativ, mens X5 (E70) fremstår med tre seterader som BMW´s primære bil for storfamilien.

Skrevet

Det går faktisk helt fint tre barneseter baki Freelanderen, hadde da det ene på easyfixbase, og det er jo en liten SUV, så det spørs om ikke SUVene generelt har noe bedre plass der bak enn vanlige stasjonsvogner.

PS: Det er nok ikke lenge før de skal ha med seg kompiser og venninner, og da er 5-seter for lite uansett.. ;)

Skrevet

Nei jenter får de vente med til de får egen bil ;)

Jeg må ha grei bagasjeplass da jeg ikkje gidder å stable vogner og alt pø for å få plass hver gang jeg skal ut å kjøre. Hvordan er bagasjeplassen i en 7seters suv da? Tenker på x5 og kansje xc90.

Man slipper hvertfall at hjulbuene stikker opp og stjeler halve bagasjerommet.

Skrevet
Vet du hvor mye bredere en e61 er enn en e46touring? Jeg skulle hatt minst 20cm til å gå på for å fått det noe lunde komfortabelt.

Det handler jo primært om innvendige mål, men utvendig er en E61 10,7 cm bredere enn en E46 Touring. Jeg tror at det først og fremst er akselavstanden og dermed benplassen som er vesentlig større på en E61 i forhold til en E46 Touring.

Skrevet

Ser ut som at jeg må opp i suv klassen. Synd at den nye x5'en er ganske dyr og den gamle x5'en er for gammel i utseende. Synd å tenke tanken men kansje det blir et annet merke.. Uff.. Det går jo ikkje..

Skrevet

Ha med en Porsche Cayenne? Hvis du tenker på xc90, er jo Porschen mye tøffere og med sikkert god nok plass til en stor familie. Og så slipper du å kjøre en kjedelig svenske :D

Skrevet
Ha med en Porsche Cayenne? Hvis du tenker på xc90, er jo Porschen mye tøffere og med sikkert god nok plass til en stor familie. Og så slipper du å kjøre en kjedelig svenske :D

Porsche Cayenne er jo en bare en påkostet VW Touareg... kjøp heller VW varianten og spar mange kroner... så dårlig er heller ikke VW... og Touareg er faktisk en helt OK bil... selv om jeg ikke helt har sansen for SUV konseptet.

Skrevet

Fikk gleden av å prøve en VW Touareg V10 da den kom. En barndomskompis som jobber for Møller i Tromsø fikk låne den en helg. 5 liters V10 diesel med 313 HK og 750 NM var en hysterisk opplevelse med tanke på at bilen veide over 2400 kg. Med F1-giring kjørte vi den fra 0-100 på 7,3 sek på en stoppeklokke. Det var med vinterdekk på bar asfalt i -4 grader. Jeg ble vanvittig imponert over den bilen. Nydelig å kjøre og kjepekomfort. Og motoren dro noe så inn i gamperævva :D

Skrevet

XC90 er jo tydeligvis en søppelbil, med tanke på at 45% av alle har alvorlige feil i løpet av første året. Espen M33 her inne nevnte i en tråd at halvparten må bytte girkasser før 100.000km er passert. Dessuten er de trange i baksetet (midtrekka). En kollega av helt normal høyde sa aldri mer etter en 3-timerstur i baksetet på en XC90. Men så er jo heller ikke X5 spesielt store, men gamletypen kom vel aldri som 7-seter? Skal du unngå å stable vogner, så må du nok bare kjøpe deg en babycontainer.. á la Caravelle, Voyager, Grandis el.lign. ;)

Skrevet

Ford er da ikke som det en gang var. Synes blandt annet Mondeo, Focus og Nye Fiesta er ganske så nice. Holdbarhet, kjøreglede, og komfort er ingenting å si på heller.

Forige modell Mondeo er rimelig nice å kjøre, mamma invisterte i en ST220 i fjord, nye Mondeo er om noe enda bedre, og den er vel bygget mer eller mindre på samme platform som S-Max.

Skrevet

Jeg håper jo virkelig at e61 er et alternativ for det er en bil jeg bare må ha en gang. S-max har jeg ikkje så mye sansen for. Føler at så lenge det ikkje er bmw så har jeg ikkje lyst til å bruke 4-500 tusen på bil. Er noe i kroppen min som sier stopp når jeg vurderer andre merker i høy prisklasse.

Kunne godt tenkt meg å bytte i en e61 men så er det vel ikkje så mangen som har stasjonsvogn som har lyst til å bytte i mindre stasjonsvogn.. Hmmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...