Gå til innhold

e30 rallycross nasjonal

tom arne
 Share

Anbefalte innlegg

hei

morro med bmw som blir brukt på bane også.

hva er budsjettet ditt på bilen. er vel mange rcn biler idag som ligger rundt 100k?

hvor kjører du løp henne? de e30 jeg har sett på bane rundt her har fungert heller dårlig dessverre. di som får det til å fungere kjører mye med fast aksling bak og en liten hissig 4'r forran.

hva har du ellers gjort med bilen din?

anngående motor, tror jeg m20'en kan bli noe tung, dyr trimmet osv for å fungere bra i rcn. mulig jeg tar feil også :lol:

finnes dem som passerer godt over 200 suge hester i m20, men s14 er kanske et bedre alternativ? da får du spjeld med på kjøpet også :wink:

har vert litt med en kollega i sommer som også kjører rcn

til sammenligning er jeg redd du må ha en ganske så hissig m20 for å matche vekt/effekt forhold til en slik liten bil som han kjører. "sitter 2L 16v baki denne)

nsu?stilig bil.jeg kjører på røsvold i mo i rana å på ny banen i fauske som forøvrig e utrolig farts fylt.dro turtals sperre på 3 gir :twisted:

http://brulandracing.com/e107_plugins/autogallery/showimage.php?img=Joakim%20B.%20Hansen%2FEik%C3%A5s%206.9.08%2Fpv_L%C3%B8p_bergen_6.9.2008_%2841%29.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

joda helt klart det hadde vært lurest å gått for s50 eller s36.men på grund av vekt fordeling så skal det en s14 i når pengboka tilater det.å de penga som jeg bruker på m20 motoren blir jo ikke bortkasta siden jeg kan flytte den over i privat bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt chassis forbedringer er vel lov,så du kan jo evt flytte en Sxx motor litt bakover da,for å få bedre vektfordeling.

Begge S-motorene vi snakker om her gir jo tross alt rundt 50% mer effekt enn s14 da.

Og med en trimmet M20 som du allerede har vil du kunne hente ut ca like mye effekt som i en s14 hvis man tenker på hva mellomlegget vil bli ved innkjøp av en s14.Eneste pluss vil da være at du har 2 motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en en s14 maskin med gir og ledning til salgs i ålesundsområdet om det kan vere interesant.

Enig me et motorbytte til en s14,s50 ville vert veien og gå i steden for m20 i dette tilfellet.

understells messig er vell H&R et godt alternativ. coilover som kan justeres i stivhet og høyde. eventuelt Camber plater. så du har litt justeringsmuligheter den veien også.

artig prosjekt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i sånne ting som rallycross,så har man også tid og spare på å feks slippe å gire.

Ytelsesmessig så er jo også s38 overlegen s50.

Et konkurerende alternativ til s38 er s52b32.

Denne er vel lettere(hvis man fjerner alt krimskrams),og med litt mer hk,men litt mindre nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...