Gå til innhold

Spilleren dør og gjennopstår etter noen sekunder

Rollon
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært borti at spilleren "dør" i noen sekunder for så å virke helt fint igjen? Dette er litt problematisk siden minnet på spilleren blir nullet ut hver gang og man dermed må stille inn alt igjen...

Dette er ikke noe som skjer for ofte, men ofte nok om noen skjønner hva jeg mener.

Noen som har en ide på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd med meg. Tror jeg konkluderte meg frem til at kablene ut til høytalerne skulle hatt et større tverrsnitt, samt kabelen til spilleren.

Fikk forklart dette fra en del personer, har ikke gjort noe med dette enda. Reduserer heller volumet et hakk eller to så da går det bra.

Har en Alpine spiller, husker ikke modell men er 4x45w ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk spenningen på batteriet. Spilleren trekker litt strøm hele tiden selv om bilen ikke er i gang.

Få tak i en liten 12V kodensator ja. Snakker ikke om disse svære til forsterker, men kanskje en som er mellom 0,05F og 0,1F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren er koblet på de ledningene som var på orginalspilleren så det skulle ikke være noe galt med ledningsnettet og batteriet er nytt.

Men jeg synes at ideen om en liten kondesator ikke hørtes så dum ut, er det noen som kan annbefale meg en liten kondensator og kanskje en plass hvor man får kjøpt den. Vil jo tro at en liten kondensator vil kunne "holde" på strømmen i det ene sekundet "blippet" strømmen forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren er koblet på de ledningene som var på orginalspilleren så det skulle ikke være noe galt med ledningsnettet og batteriet er nytt.

Men jeg synes at ideen om en liten kondesator ikke hørtes så dum ut, er det noen som kan annbefale meg en liten kondensator og kanskje en plass hvor man får kjøpt den. Vil jo tro at en liten kondensator vil kunne "holde" på strømmen i det ene sekundet "blippet" strømmen forsvinner.

Gå til noen som reparer el utstyr ol. Da får du garantert kjøpt en kondensator som er riktig til ditt bruk. En liten en som du kan gjemme bak spilleren. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikkje bedre å fikse feilen enn å utsette problemet? Originalt ledningssnett trenger ikkje å væra bra! Sia minnet forsvinner er det anten ledningen til batteriet eller jord som er problemet. Den til tenningen er ok. Kan og væra feil med spiller, men eg tipper at det er ein strømledning som skaper problem for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...