Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

joda. har til salt i grøten og litt til så står ikke på det, har bare lyst å få fikset doningen. men det er jo så sørgelig lang ventetid hos jæger. og ja. møller e værre hehe

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg har en E46 320d med webasto som ikke varmer, den starter å går men det blir ikke varmt i bilen, leste om reset metoden på den linken som lå har på en post, men fatter ikke hvor disse sikringene F1 og F2 ligger, er det noen som kan fortelle meg hvor jeg skal lete?

Skrevet
jeg har en E46 320d med webasto som ikke varmer, den starter å går men det blir ikke varmt i bilen, leste om reset metoden på den linken som lå har på en post, men fatter ikke hvor disse sikringene F1 og F2 ligger, er det noen som kan fortelle meg hvor jeg skal lete?

fant de ikke eg heller men fant ut at de skulle være bak i bagasjerommet en plass. der stod det ingneting om f1 og f2 , men eg la merke til at sikringene skulle være på 20 amp så då tok eg utav de to eg hadde baki der som va på 20 amp. hjalp ikke med reset hos meg . forsøkte bare 3 ganger men....

• 1 month later...
Skrevet

Blåser liv i denne tråden igjen

Har fortsatt ikke fått liv i min Webasto, bytte av sirkulasjonspumpe hjalp ikke

Vurderer en nødløsning nå, montere kjølevannsvarmer for å få litt lunk i motoren på kalde dager. Synes synd på 530'n da jeg kaldstarter den i -20, selv om den starter lett som faen etter at jeg satte inn nytt og kraftig batteri før helga

Skrevet
Kan du ikke dra innom et verksted å ta en diag?

Jeg har vært hos BMW 2 ganger; diagnose tilsa at det var sirkulasjonspumpe, og denne ble ved besøk nr 2 byttet. Men Webasto'n er fortsatt ikke frisk

Skal prøve med noen reset og manuelle starter før jeg gir opp

Skrevet

Er ikke langt for deg til Oslo? Prøv å dra innom Quick Stop. de er flinke på BMW. De som fant ut at jeg måtte bytte kolben på min 530d engang i tiden. Den var også helt død.

Skrevet

BMW har også sagt at jeg må bytte brenner, men den er ikke 100% død

Fikk startet den idag da jeg var ute og kjørte

Det som er rart er at start vha timer eller fjernkontroll ikke fungerer

Skjønner ikke hva som er galt, den oppfører seg helt utrolig snålt.

Blir nok en motorvarmer tenker jeg, koster jo ca 10 000 + jobb å bytte faenskapet. Er dessuten mange som sliter med Webasto'er som fjusker eller helt døde. Snakket med flere senest i helga som hadde ustabile opplevelser med Webasto, dette gjaldt både VW og MB av nyere dato. Spørsmålet blir jo da om det er verdt å kjøpe en ny en til så mange kroner når likevel produktet viser seg å være såpass elendig. Greit nok at det er et helvetes bra opplegg når det virker, men kan virke som om feilprosenten og vedlikeholdskostnadene på Webasto er rimelig høye

• 2 weeks later...
Skrevet

Jaja, da har jeg fått bytta webasto i bilen min også, på Fragus garanti.

Fikk bytta den og diverse andre deler i går.

I dag tenkte jeg at jeg skulle sjekke om den virkelig fungerer, siden det er ca 5 minus ute.

Har ikke muligheten til å starte den manuellt, da jeg ikke har denne utgaven på navien, eller fjernkontroll.

Den skal da kun fungere som hjelpevarmer mens motoren går.

Ser ikke ut til at dritten starter.

Har ikke verken sett eksos, eller hørt noe fra varmeren, selv om motoren ikke har nådd driftstemp.

Har fått ett tips om å ta av batteripolen i 10 sek, for å nullstille varmer, så jeg skal nå sjekke dette.

Kommer med tilbakemelding etterpå om det funker.

Blir det ikke ordning i kveld, så bærer det inn igjen på Bavaria! :evil:

Skrevet

Varmeren skal ihvertfall starte lenge før minus fem grader!

Min går også både vår og høst også når det er litt kjølig, og da har jeg stilt klimaen på 20 grader inne i bilen.

Skrevet

Bare for å ha det sagt så hadde jeg forventa mer av ett merkeverksted.

Varmerhelvete har ikke så mye som gitt lyd fra seg. Har ikke engang hørt ett forsøk på en oppstart selv om jeg har tatt ut sikring, og tatt av klemme på batteripol i 10 sek.

Nekter å tro at de har testa varmeren etter montering!! :evil:

Skrevet

Jeg har faktisk gått til innkjøp av en Calix slangevarmer

Har lest diverse fora angående Webasto, og konklusjonen er at det er jævli mye krøll

Det er et glimrende system når det virker, men faen til dritt da det står siden det er svindyrt å bytte deler...

For min del så fant jeg ut at i stedet for å bytte til ny varmer som kanskje begynner å krangle igjen, så investerte jeg heller i en vanlig motorvarmer

Sjekk om du kan slå på varmeren via kjørecomputeren...

Kanskje den står i lockout modus?? Ta ut sikring 47 i noen sekunder for å nullstille

Skrevet

Jeg kan ikke slå på varmer via computer, det er 100 % sikkert.

Jeg har også tatt ut sikring nr 47 noen ganger, samt tatt av polsko på battteri i 10 sek. ( Etter anbefaling fra en som monterer og reparerer slik dritt )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...