Gå til innhold

2 x E30 ///M332i Tofarga vurderes solgt. se side 74


Anders_w
 Share

Anbefalte innlegg

Kan enten sveise feste oppe i vangen som E36 har, eller modde E30 traversen så den svelger stab staget forran. Det er en del jobb med det. Man må også ha justerbare endeledd til stab staget.

Og etter det er gjort, så passer motoren alikevel ikke nedi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan enten sveise feste oppe i vangen som E36 har, eller modde E30 traversen så den svelger stab staget forran. Det er en del jobb med det. Man må også ha justerbare endeledd til stab staget.

Og etter det er gjort, så passer motoren alikevel ikke nedi....

nei må jo også sveise om bunnpannen sant?;)

holder på med e30 og s50 nå serru, men lurer på om jeg skal bygge om oljepick upen eller sveise om panna, har ikke noe lyst å bruke pickup og pumpe fra e34 da s50 skal levere mer? såvidt jeg forsto;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei må jo også sveise om bunnpannen sant?;)

holder på med e30 og s50 nå serru, men lurer på om jeg skal bygge om oljepick upen eller sveise om panna, har ikke noe lyst å bruke pickup og pumpe fra e34 da s50 skal levere mer? såvidt jeg forsto;)

Har du prosjekttråd et sted eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan enten sveise feste oppe i vangen som E36 har, eller modde E30 traversen så den svelger stab staget forran. Det er en del jobb med det. Man må også ha justerbare endeledd til stab staget.

Og etter det er gjort, så passer motoren alikevel ikke nedi....

nei må jo også sveise om bunnpannen sant?;)

holder på med e30 og s50 nå serru, men lurer på om jeg skal bygge om oljepick upen eller sveise om panna, har ikke noe lyst å bruke pickup og pumpe fra e34 da s50 skal levere mer? såvidt jeg forsto;)

Spørst om det er S50B30 eller S50B32 du har. S50B32 har jo et semi tørrsump system med to pickup. B30en har vel etter det jeg har forstått tendenser til å spinne rundt rådelager pga dårlig pick up og smøring. Dette skal de ha utbedra på B32en med denne semi tørr sumpen.

Det er verdt arbeidet å sveise om bunnpanna for å beholde B32 sumpen siden den er så bra, men det er mye arbeid selv for de som har gjort det før. Mine deler har vert borte i snart to uker for sveising.

Jeg har også lest på et internasjonalt ///M forum at de hadde opplevd tap på ca 1 bar oljetrykk ved å bytte til E34 bunnpanne på B32 motoren. Jeg har også funnet et ganske bra skvalpe-plate kit til E34 bunnpannen som skal være ganske bra og en løsning på det problemet med at den smører dårlig. De fleste som bygger om går jo for E34 bunnpanne.

Bare se her: http://www.azevedomotorsports.com/v/engine/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan enten sveise feste oppe i vangen som E36 har, eller modde E30 traversen så den svelger stab staget forran. Det er en del jobb med det. Man må også ha justerbare endeledd til stab staget.

Og etter det er gjort, så passer motoren alikevel ikke nedi....

nei må jo også sveise om bunnpannen sant?;)

holder på med e30 og s50 nå serru, men lurer på om jeg skal bygge om oljepick upen eller sveise om panna, har ikke noe lyst å bruke pickup og pumpe fra e34 da s50 skal levere mer? såvidt jeg forsto;)

Spørst om det er S50B30 eller S50B32 du har. S50B32 har jo et semi tørrsump system med to pickup. B30en har vel etter det jeg har forstått tendenser til å spinne rundt rådelager pga dårlig pick up og smøring. Dette skal de ha utbedra på B32en med denne semi tørr sumpen.

Det er verdt arbeidet å sveise om bunnpanna for å beholde B32 sumpen siden den er så bra, men det er mye arbeid selv for de som har gjort det før. Mine deler har vert borte i snart to uker for sveising.

Jeg har også lest på et internasjonalt ///M forum at de hadde opplevd tap på ca 1 bar oljetrykk ved å bytte til E34 bunnpanne på B32 motoren. Jeg har også funnet et ganske bra skvalpe-plate kit til E34 bunnpannen som skal være ganske bra og en løsning på det problemet med at den smører dårlig. De fleste som bygger om går jo for E34 bunnpanne.

Bare se her: http://www.azevedomotorsports.com/v/engine/

er b32 motor ja;) hadde lyst å beholde org bunnpanne og slikt serru, pga jeg vil ha best mulig måte å gjøre det på;) siden s50b32 er en del større en m50 motorene og mye mer hk, tipper jeg det krever bedre smøring;) og vil derfor ha orginale deler helst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er b32 motor ja;) hadde lyst å beholde org bunnpanne og slikt serru, pga jeg vil ha best mulig måte å gjøre det på;) siden s50b32 er en del større en m50 motorene og mye mer hk, tipper jeg det krever bedre smøring;) og vil derfor ha orginale deler helst;)

PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom plutselig på at det er jææævli lenge siden jeg har skribla her inne nå... for det første gjør jeg ikke noe med e30en i år å for det andre så er det denne som får oppmerksomheten:

aso7gy4kxjtnau6wsgoh.jpg

Beklager folkens:) jeg har svikta litt [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) hehe..

Bilen er ikke strøken i karosseri men er en bruksbil:)

det sitter en 94' 2,8 VR6 i den som har benket 194hk.

ellers er det H&R Høydejusterbart, Vibratech motorfester, Delrin overalt

9x16 ET20 7.5x16 ET20 ESM (BBS kopier) G60 breddere,

Gti leppe, Golf 3 dashbord med kjørecomputer (utetemp, forbruk, gjennomsnittfart, oljetemp ++ alt inntakt)

+++ er en rustflekk her å der men som sagt:) er bare en bruksbil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...