Gå til innhold

2 x E30 ///M332i Tofarga vurderes solgt. se side 74


Anders_w
 Share

Anbefalte innlegg

Ellingsen.B : Vi var på en Racerbane hvor det kom en sertifisert kar fra Dekra som kontrollerte bilene våre sammen med Sven.

gnmfr: Har skilt ;)

Øyvind.L: Ja, i søknaden til både meg å Bent Inge står det at dette kan gjennomføres ved godkjenningsdokument fra TÜV, Dekra eller lignende organisasjoner :)

Knut_olestad: 1200 Euro :)

Ja, hørte det.. Snakket med Stig idag..

Det er jo faktisk veldig bra. Det er noe annet enn det de gikk ut å sa for en stund siden når de mente at de ikke ville godkjenne selv med TÜV/Dekra papirer.

Lykke til, for håpe de ikke har ombestemt seg til du møter opp hos BT.

Angående speedometeret så går E30M3 speedometeret laaaangt over 260.. Mitt stoppet på ca 280 når jeg hadde 267kmt på gps..

Ja jeg håper det går............ :D

Står det hvertfall nevnt ganske så tydlig i svaret på søknaden til Bent, ikke så klart i min, men jo.

Så det burde jo egentlig gå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du inn å vise den? Utrolig gromt om du får det godkjent i vognkortet.

Du har ikke lyst til å sende meg en pm med søknaden, så jeg kan se hva som skal til?

Jeg lurer på å bestille meg time etter at Bent inge har vært der, for han har nesten fått 100% klart ja.

Så da kan vi si at våre biler er helt like.

Men jeg søkte og til SFOR, de svarte masse rart å litt teit.

^

Men søknaden til Bent som han sendte til BT var ganske enkel og kort.

-Om hvordan bil det dreide seg om og hva bil motor og bremser var fra.

Men kan selvsagt sende deg om du vil det, si ifra en gang til om du vil :)

Så kan jeg grave den frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du inn å vise den? Utrolig gromt om du får det godkjent i vognkortet.

Du har ikke lyst til å sende meg en pm med søknaden, så jeg kan se hva som skal til?

Jeg lurer på å bestille meg time etter at Bent inge har vært der, for han har nesten fått 100% klart ja.

Så da kan vi si at våre biler er helt like.

Men jeg søkte og til SFOR, de svarte masse rart å litt teit.

^

Men søknaden til Bent som han sendte til BT var ganske enkel og kort.

-Om hvordan bil det dreide seg om og hva bil motor og bremser var fra.

Men kan selvsagt sende deg om du vil det, si ifra en gang til om du vil :)

Så kan jeg grave den frem :)

Kjempeflott om du kan sende den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk om dere klarer å få noe slik igjennom. Alt står vel og henger på om Biltilsynet godkjenner økning av maks aksellast, noe de f.eks bruker å oppjustere hos TUV.

Får dere dette til så er det helt utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk om dere klarer å få noe slik igjennom. Alt står vel og henger på om Biltilsynet godkjenner økning av maks aksellast, noe de f.eks bruker å oppjustere hos TUV.

Får dere dette til så er det helt utrolig bra.

Den ene bilen er en 325i så den tror jeg det ikke er noe problem med. Kan bli problemer med biler som er basert på 316/318.

Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 12L tank, en 20L har også endel merc instrumenter som turteller, eksostemp, vanntemp, fant faktisk ett nosecone kit også hvis du trenger :P

e30'n så jo sånn passe rå ut da, men jeg likte den bak e30'n bedre :P du MÅ få deg hengerfeste på e30'n for det er en jævla fin trekkvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hadde vært morro om det gikk, men har bestemt oss, at bilene skal godkjennes....

M3 Yngve: Bent var på biltilsynet dagen føre meg, og fikk samme "problem", at de var redd karosseriet ikke tålte det.

Fikk dere ikke godkjent selv med DEKRA-papirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, biltilsynet ba oss også HELST dra til TÜV eller DEKRA for det er de organisasjonene dem forholder seg til.

Så sier de når vi kommer hjem igjen.

At "TUV/DEKRA godkjenner etter tyske nasjonale regler å det er der "vi" (biltilsynet i Norge) må gå å se på 'Norske' regler. Men det hørtes ut som det var det eneste dem var litt "redd" for, at karosseriet ikke tålte det, men i Dekra-papiret står det jo skrivd at mitt chassi-nr er godkjent med div-deler.. skulle jo tro det skulle holde for å beskrive karosseriet, det vil jo da ikke si, ' vilken som helst e30'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...