Kaat Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 Nesten litt sykt detta... funke ikke bmw når det bli litt minus grader ute? Om noen finner ut av dette, kom med forslaget kjapt:) Mr. vol-com har du tatt diagnosetest? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Starte bilen igjen, lysa var borte... Gjorde ikke noe spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ralph Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 jeg fikk samme problem i går.. ASC lampa starta å lyse når jeg kjørte, trodde jeg hadde kommet borti knappen men var umulig å skru det på igjen. Lampa lyser fortsatt og antispinn funker ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Nesten litt sykt detta... funke ikke bmw når det bli litt minus grader ute? Om noen finner ut av dette, kom med forslaget kjapt:) Mr. vol-com har du tatt diagnosetest? Ja, har prøvd å tatt diagnose men jeg har en tidlig E36 modell, så modulen kommuniserer ikke med Carsoft desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 Hva er det som egentlig skjer med bilene våre? Har jo ikke herjet spesielt mye heller.. er vel bare å ringe verksted å høre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 Rart når så mange har problemer som dette at ingen vet hva som egentlig er galt.. hmmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Vel, er 3 ting som kan være gåent. Enten en sensor til ACS, selve styremodulen, eller wire til gasspjeld. Håper for guds skyld ikke det er hovedmodulen da den koster over 12000 og er vanskelig å oppdrive brukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 såpass.. ka i faen... om det er den som e gåen blir biln solgt etter evt fiksing.. lei problemer nå å biln e som å kjøre en gammel ford sierra nu.. grusomt men selvfølgelig artig.. noen måter å sjekke wier til gassspjeld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ralph Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 kobla av batteri i ca 1 time, det hjalp fint lite. skal se nermere på det til helga. Om det er dyrt å fikse så er det ikke aktuelt for meg denne vintern hvertfall. Er jo ikke noe krise at antispinn ikke fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 Skal se om jeg får tid til å ringe bmw i morra å høre hva som kan være galt.. for min del e antispinn et must... som å kjøre 240 uten:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 4, 2008 Forfatter Share Skrevet November 4, 2008 Da har æ nye opplysninge å komme med: har tatt flere diagnosa og fått disse feilene: - Throttle valve sensor mechanical sensor tok samme testen igjen og fikk denne: - Throttle valve potentiometer og til slutt denne: Can error: engine intervention. Om ikke jeg tar helt feil er throttle valve potentiometer: modul eller noe sånt? om det er dette blir bilen solgt etter det.. skal ikke være mulig å få en slik feil... Noen som har anning hva som kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Starte bilen igjen, lysa var borte... Gjorde ikke noe spesielt. Da kom den igjen... Under kjøring. ACS + ABS lampen på engang. Nå har bilen stått en stund så får se hva som skjer når jeg kjører hjem igjen. Periodiske feil er jo artige... Hurra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Da har æ nye opplysninge å komme med: har tatt flere diagnosa og fått disse feilene:- Throttle valve sensor mechanical sensor tok samme testen igjen og fikk denne: - Throttle valve potentiometer og til slutt denne: Can error: engine intervention. Om ikke jeg tar helt feil er throttle valve potentiometer: modul eller noe sånt? om det er dette blir bilen solgt etter det.. skal ikke være mulig å få en slik feil... Noen som har anning hva som kan være galt? De to første feilene er i gasspjeldsensor, Can error feilen kan være at motorstyring er i beskyttet modus på grunn av disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 4, 2008 Forfatter Share Skrevet November 4, 2008 Aha.. men har gasspjeldsensoren noe med antispinn å gjøre da? Noen som evt vet om denne er dyr? Er det vanlig at denne går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Systemet må jo vite stillingen på gasspjeld for å avgjøre hvor mye brems og struping som skal tilføres. Men feilkodene er ikke altid helt korekte så det kan tenkes att det kan være ASC spjeldet og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå