Gå til innhold

Asc(antispinn) problemer, hjelp!

Kaat
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nesten litt sykt detta... funke ikke bmw når det bli litt minus grader ute? Om noen finner ut av dette, kom med forslaget kjapt:) Mr. vol-com har du tatt diagnosetest?

Ja, har prøvd å tatt diagnose men jeg har en tidlig E36 modell, så modulen kommuniserer ikke med Carsoft desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass.. ka i faen... om det er den som e gåen blir biln solgt etter evt fiksing.. lei problemer nå:P å biln e som å kjøre en gammel ford sierra nu.. grusomt men selvfølgelig artig.. noen måter å sjekke wier til gassspjeld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har æ nye opplysninge å komme med: har tatt flere diagnosa og fått disse feilene:

- Throttle valve sensor mechanical sensor

tok samme testen igjen og fikk denne:

- Throttle valve potentiometer

og til slutt denne:

Can error: engine intervention.

Om ikke jeg tar helt feil er throttle valve potentiometer: modul eller noe sånt? om det er dette blir bilen solgt etter det.. skal ikke være mulig å få en slik feil...

Noen som har anning hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starte bilen igjen, lysa var borte... Gjorde ikke noe spesielt.

Da kom den igjen... Under kjøring. ACS + ABS lampen på engang. Nå har bilen stått en stund så får se hva som skjer når jeg kjører hjem igjen.

Periodiske feil er jo artige... Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har æ nye opplysninge å komme med: har tatt flere diagnosa og fått disse feilene:

- Throttle valve sensor mechanical sensor

tok samme testen igjen og fikk denne:

- Throttle valve potentiometer

og til slutt denne:

Can error: engine intervention.

Om ikke jeg tar helt feil er throttle valve potentiometer: modul eller noe sånt? om det er dette blir bilen solgt etter det.. skal ikke være mulig å få en slik feil...

Noen som har anning hva som kan være galt?

De to første feilene er i gasspjeldsensor, Can error feilen kan være at motorstyring er i beskyttet modus på grunn av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...