wabby Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Starte bilen igjen, lysa var borte... Gjorde ikke noe spesielt. Da kom den igjen... Under kjøring. ACS + ABS lampen på engang. Nå har bilen stått en stund så får se hva som skjer når jeg kjører hjem igjen. Periodiske feil er jo artige... Hurra. Starta bilen, begge lampene lysa. Kava litt att og fram samt at jeg ratta mye for å komme ut av parkeringsplassen, og ca 30 sec etter at bilen var starta så forsvant dem igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 5, 2008 Forfatter Share Skrevet November 5, 2008 hmmm rart problem du har wabby... Er det mulig å gjøre rein denne sensoren tro... om den ikke er så dyr er det jo en mulighet å kjøpe å prøve å bytte ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 er noe slikt jeg mistenker. Det skal også sies at det skjedde etter jeg la om til vinterdekka og eller etter at de begynte å gruse. Vanskelig å si hva som er årsaken da grusing og dekkbytte var omtrent på samme tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 Det skjer mye ved hjulbytte vet du. Løsner gjerne litt rustflak fra bremseskiver som kan forstyrre sensorer, sjekk også lengde på hjulbolter. er det mye irr eller møkk på triggerhjul sller sensor kan det og vere feilen. Tar du av bremseskiver kan du gjøre det rent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 5, 2008 Forfatter Share Skrevet November 5, 2008 Husker jeg hadde av luftfilterboksen en dag når jeg skulle koble ekstralysene... kanskje jeg har kommet borti noen kabler eller noe som har med gassspjeldsensoren å gjøre.. er det sannsynlig eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 Ja, sjekk både gass og asc spjeld koblinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 5, 2008 Forfatter Share Skrevet November 5, 2008 Da hva feiln funne og alt til normalt igjen.. Det var kabeln som går inn på gassspjeldet tror jeg.. hadde "hoppet" av og satte den bare på plass igjen og alt fungerte:) takker for alle svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 Hah, da hadde jeg rett:) Schnakkes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 Har et motsatt problem som jeg har fundert litt over jeg da.. Får ikke slått av asc, trykker på knappen, holder inne knappen men ingen ting skjer.. Dette er på en e46 320d touring! Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Jeg får heller ikke koblet på antispinn... lampa lyser hele tiden, noe den har gjort i over 2 måneder.. Må vel få sjekke det nå som vinteren snart er her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KM85 Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Bøømp, noen som veit hvordan man ordner den vaieren til ASC spjeldet? Snøen kommer snart, så på tide å få orden på`n! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Bøømp, noen som veit hvordan man ordner den vaieren til ASC spjeldet? Snøen kommer snart, så på tide å få orden på`n! Da spørs det jo hva som er problemet ved waieren da??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KM85 Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Bøømp, noen som veit hvordan man ordner den vaieren til ASC spjeldet? Snøen kommer snart, så på tide å få orden på`n! Da spørs det jo hva som er problemet ved waieren da??? Ja, ikke sant?? Jeg aner ikke hvordan dette opplegget funger Så bare "Kaat" skreiv litt lengre opp her at han festa vaieren på nytt, så fungerte det. Jeg fikk nettopp den feilkoden som andre her har fått, ett eller annet med den vaieren eller ASC spjeldet. Men jeg kan ikke se noen feil med det blotte øye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Er ikke sikkert det er vaieren som er problemet i ditt tilfelle. Kan være en gåen sensor ved et av hjulene også. Ta bilen til diagnose så finner dem fort ut hvilken sensor det kan dreie seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KM85 Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Er ikke sikkert det er vaieren som er problemet i ditt tilfelle. Kan være en gåen sensor ved et av hjulene også.Ta bilen til diagnose så finner dem fort ut hvilken sensor det kan dreie seg om. Neida, sensorene er helt fine. ABS fungerer utmerket, samme med giringa på automaten. Så det er noe annet problem inne i bildet her. Problemet mitt er at ASC ikke vil fungere. Lampa lyser konstant og jeg får beskjed at det er problem med spjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå