Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tackar så mycket! Alltid roligt med lite respons =)

Jag fick ned tjänstevikten ungefär 80kg trots att jag har "fullbur" i bilen nu, buren lär väga 20-30kg med fästplattor, kanske mer(?) Har tyvärr inte tagit reda på exakta vikten för buren ännu. Men bilen är nog 100kg lättare än standard/original nu skulle jag tro.

Nu har jag börjat riva bilen för besiktning.

Lite fler bilder kommer någon dag när det hänt mer!

Bmw528037small.jpg

Mvh

  • Svar 234
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jaså, men vad har ni för besiktnings intervall på vanliga personbilar i norge?

Ja det blir ev nytt grenrör + insug (plenum), samt en ombyggd 535 bakvagn. Det är väl det första som kommer hända, hoppas jag kommer ha tid/råd med allt jag skulle vilja göra..

Skrevet

PIIIPower: Jaha, i sverige är det bara veteranbilar (över 30 år) som besiktigas vartannat år (rätt konstigt ändå, borde ju vara tvärtom då de troligen är mer slitna!). Bilar nyare än det är varje år, dock har vi också någon sån där regel på nya bilar/motorcyklar att det är längre intervall då den är ny.

E30_Dale: Tackar =) Jag har faktiskt gjort den själv på en dekalsida över internet, så töntigt namn så jag knappt vågar avslöja det..haha Men den heter www.dekaltrim.se

Hade likadan på min e36 touring innan med, så den var utskuren efter det måttet. Tycker den passade bättre på den då rutan var mindre:

63263-1034506.jpg

Mvh

  • 2 months later...
Skrevet

Tack så mycket! Haha, jo kanske gick lite fort i filmen, lite skakig med. Men det kommer bättre film till sommaren då jag förhoppningsvis har skaffat en ny kamera. =)

Det händer en del i garaget nu, har dock råkat krascha i skidbacken förra helgen och fick knät ur led. Men så fort det har läkt så kommer jag ta nya tag igen!

Det här har hänt på senaste tiden, har skrotat ner min reservdelsbil (Bmw 535 -89):

200912201997small.jpg

Tanken var att ta bakvagnen ifrån denna så den plockades lös (lamelldiffad):

200912201988small.jpg

Rev ner den i smådelar och slipade samt målade om den:

201001062079small.jpg

201001062085small.jpg

Krängningshämnare på tork:

201001062091small.jpg

Sedan har jag påbörjat ett nytt grenrör, planen är att det ska utformas med en sån här lösning till wastegaten. Hoppas det kommer fungera med både höga (1,5bar) samt låga laddtryck ned emot 0,5bar.

Rördragningen kommer se annorlunda ut, samt att det blir t-rör upp till turbon istället för böjar:

201001072097SMALL.jpg

Material:

201001082115small.jpg

Fixturblock/topp (tomma grejer) monterat för att bygga röret:

201001082110small.jpg

Hyffsat med plats:

201001082113small.jpg

Nya bakljus och fälgar (18" BBS RC) monterade:

201001162163small.jpg

Stay tuned! =)

Skrevet

Just, bilen är även återställd till original nu. Grenrör är bytt samt katalysatorer monterade. Hela bränslesystemet är även urplockat (har endast wallbro pumpen i tanken nu).

Blir troligen ny bränslepump och ny utformning till i sommar.

Skrevet

Hehe tackar ;)

Lite kaxig men jag köpte den bara för att jävlas med jobbarkompisarna, pendlar nämligen 7mil/dag till och från jobbet! Roligt när man kör om och lägger ett par hundra meter svartstreck och det står "bye bye" där bak =)

Men tyvärr kommer den nog inte användas på gatan mer, visade sig vara ett upptaget regestreringsnummer här i sverige (hemmagjord skylt). Så den får bli brukt på banträffar istället =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...