Gå til innhold

Hjulstilling? skjevt ratt.

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

er nok ikke det, rattet har ikke vert av siden bilen ble min for snart 3år siden, plutslig blitt sånn, ble sånn forje uke.

Da ville jeg nok hatt opp bilen i front og sjekket bærekuler/endeledd.

Venstre bærekule er nettopp blitt skiftet, men skal ratte bli skjevt av den grunn?:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke det, rattet har ikke vert av siden bilen ble min for snart 3år siden, plutslig blitt sånn, ble sånn forje uke.

Da ville jeg nok hatt opp bilen i front og sjekket bærekuler/endeledd.

Venstre bærekule er nettopp blitt skiftet, men skal ratte bli skjevt av den grunn?:s

Nei, har ikke opplevd det. Men kan jo hende jeg er helt på jordet med tipsene, men jeg har som motto "å begynne med det rimligste først". Altså, bedre å sjekke om årsaken kan ligge i feil justerte endeledd, eller slitte endeledd enn kjøre på med 4-hjulskontroll på verksted til 1500,-.

Kan være som Fliid sier, men da skal det enorm slakke til og. Vil tippe de har noe i forbindelse med styring, styrestag og endeledd å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de vel justert spissingen på verkstedet etter å ha byttet styrekulen uten å ta hensyn til midtstilling på rattet. Ellers har de satt opp den nye kula skjeft så spissingen blir feil.

Kan du ikke bare dra tilbake til verkstedet og be de ordne opp setter seg? Det skal jo ikke være slik når bilen er skikkelig reparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du har kjørt med slitt kule og rattet er rett,sette på ny kule så er det mye mulig at rattet blir skjeivt. For kula er blitt flyttet fra sin egentlige posisjon. Kommer også litt ann på hvor slakk den var da.

Har vært borti sånt tilfelle før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de vel justert spissingen på verkstedet etter å ha byttet styrekulen uten å ta hensyn til midtstilling på rattet.

Du leste mine tanker ; ) Er nok ingen fare på ferde, hjulstillingen er garantert justert, men det er ikke tatt hensyn til rattets "posisjon" under arbeidet, dermed er det blitt galt. Løsne rattet, sving hjula rett og sett rattet korrekt på ; ) Slikt skjer, lett og glemme ting for mekanikere og : )

Slik tilleggs opplysninger som "det var galt når jeg fikk den tilbake fra verksted" hjelper uhyggelig mye ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...