Gå til innhold

Bruker du Biltemaolje på din BMW?  

225 stemmer

1. 1. Bruker du Biltemaolje på din BMW?

• Ja
      48
    • Nei
      180

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg brukte ved et tilfelle "billigolje" for et par år siden. Etter omlag 2.000km gikk turboen til h...... At det har noen direkte sammenheng kan jeg jo selvfølgelig ikke bevise, men har både før og etter dette utelukkende brukt Castrol. Så NEI. Min erfaring tilser at det som oftest fort kan bli dyrt å prøve å spare penger, generelt sett.

Skrevet
Jeg bruker Biltemaolje, og har alltid en flaske stående: Ved støpearbeider utendørs, smører jeg inn forskalingen med Biltemaolje, og når betongen har størknet, slipper forskalingen mye lettere.:)

(Og det er vel svar på spørsmålet på flere måter.;))

Først OT: Dritsmart! Er litt usikker på de videre kosnekvenser som når du skal smøre inn muren din med utvendig murmaling, og dette er jo vannbaserte greier..

On topic igjen: Biltema bruker jeg ikke, for er så langt herfra. Felleskjøpet derimot kan jeg godt tenke meg flere bruker.. Til vanlig kjøring kan jeg ikke skjønne at dette er noe dårlige greier. Er jo statoil som produserer dette også mener jeg å huske. Dessuten kan jeg ikke tro at de med traktor til 2 millioner fyller drittolje på traktoren sin hvertfall..

Skrevet
er bilen gammel og har gått 2-300.000 ser jeg ikke poenget i å kjøpe castrol olje til 10% av bilens verdi hver gang du skifter olje.
Altså en bil verdt 5-10000kr? :roll: Nei, da hadde ikke jeg heller kjøpt castrol.

Bilen min er gått 300.000km, men fyller ikke drittolje av den grunn. Med rett vedlikehold kan motoren gjøre dette 2-3 ganger til. Hvorfor "gi faen" etter 2-300.000km??

Personlig betaler jeg gjerne de omlag 1000kr extra det koster meg i året å kjøpe "skikkelig" olje.

Godt mulig at Europris og Biltema har verdens beste olje, men jeg føler meg ikke helt sikker på dette, derfor kjøper jeg castrol!

Skrevet
er bilen gammel og har gått 2-300.000 ser jeg ikke poenget i å kjøpe castrol olje til 10% av bilens verdi hver gang du skifter olje.
Altså en bil verdt 5-10000kr? :roll: Nei, da hadde ikke jeg heller kjøpt castrol.

Bilen min er gått 300.000km, men fyller ikke drittolje av den grunn. Med rett vedlikehold kan motoren gjøre dette 2-3 ganger til. Hvorfor "gi faen" etter 2-300.000km??

Personlig betaler jeg gjerne de omlag 1000kr extra det koster meg i året å kjøpe "skikkelig" olje.

Godt mulig at Europris og Biltema har verdens beste olje, men jeg føler meg ikke helt sikker på dette, derfor kjøper jeg castrol!

enig med findus, er jo når bilen når 2-300 000 at den virkelig trenger skikkelig olje, ellers vil den slites fort.

Skrevet

Hmm...merkelig problemstilling dette her, hvorfor på død liv kjøpe den billigste oljeen når man kjører fet bil og ellers er lidenskapelig opptatt av bil?

Skrevet

Er nettopp derfor det er så mye dritt og dårlige vedlikeholdte biler rundt på norske veier. Nettopp fordi folk gir faen i bilen når den har gått "så langt"!

Man ser jo tendensen her inne også.

Skrevet

Det jeg ikke liker med slike debatter er at det ALDRI er noe fakta som hva som faktisk er best. Annet enn synsing om tikking og at castrol er bra, for ja, det er jo castrol...

Skulle likt å se noen skikkelige tester på ulike oljer.

Jeg har iallefall ingen grunn til å tvile å fortsette med biltemas 5w50 på min bil med min motor. Har aldri opplevd tikking, forbruk, hard gange el noe uansett kjørestil.

Kan nevnes at jeg som oftest bytter olje når 2 av 5 grønne firkanter forsvinner fra instrumentet.

Skrevet

Castrol edge det går i hos meg, men det er fordi denne motoren blir pisket litt når den brukes.

Stemte nei, men har brukt biltema på standard bensinmotor (BMW også) der bilen brukes til normal kjøring uten at det har vært noe problem der og da...

Skrevet

Nei, er mitt svar. Kan utdype det, men ønsker ikke det siden du vil ha ett konsist svar. Og debatten er som du sier, tatt uendelig mange ganger før.

Skrevet

Jeg fyllte billigolje av merket "Effekt" (ja det er den billigste olja jeg noensinne har kjøpt) til en sliten bil jeg hadde. Spesifisert API-etellerannetjegikkehuskerifarten, det samme som Castrol, Valvoline osv osv med samme 10W-40 viskositet. Med andre ord skulle produktet ha samme egenskaper. Merket med en gang mer ventiltikking og mekanisk støy.

Jeg fyller utelukkende Castrol LL04 på diesellokomotivet. På billigbiler bruker jeg delsyntetisk fra kjente produsenter. Ikke Biltema.

En artig detalj, Felleskjøpets olje er den eksakt samme som Statoil. Til halve prisen! Står en 10-liter FK delsyntet i boden. God olje! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...