Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

H7 Super White pærene fra GS har funket helt greit for meg, har holdt en god stund.

Rimelig hvite i fargen, med antydning til blåskjær.

Har også HB4/9006 Super White pærer, som er like i fargen.

Ikke det beste lyset på vått føre da.. Det ser bra ut, men selv ser man ikke så bra ut.

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har generellt dårlig syn, så nei :)

Men de Super White pærene er helt greie, fikk de ganske billige pga. goodwill, men lysstyrken kan ikke sammenlignes med f.eks. Philips Extreme H7, som jeg også bruker.

Skrevet
du får det nok ikke godkjent uanset. ettermontert xenon er ikke lov. det er ikke noe E merking på xenon kit.

Selvfølgelig er ettermontert xenon lov sålenge en har aut nivåreg av lykter, lyktespylere og reflektorer beregnet på xenon. Ref: http://www.mamut.net/xenonhid/newsdet1.htm

http://www.dybvik-trading.no/content.asp?g=96

"Hva er E-merking?

For at settene skal være lovlig på det norske markedet må settene være E-merket. Veldig mange sett er ikke E-merket og heller ikke lovlige å montere. E-merking er viktig for å sikre seg mot billig elektronikk og brann. Våre sett er selvsagt E-merket. "

Litt frustrerende hvor mye feilinformasjon som oppstår når bedrevitere uttaler seg uten å vite et døyt om emnet :!::evil::roll:

Skrevet
du får det nok ikke godkjent uanset. ettermontert xenon er ikke lov. det er ikke noe E merking på xenon kit.

Man får kjøpt e-merkede kit for ettermontering, inkl. høyderegulering osv (er også krav om lyktespylere). Men de er svindyre, så i praksis er det nok svært få som ettermonterer disse. I tillegg er det ikke universalkit som passer enhver bilmodell, men modellspesifikke kit. Om det finnes til e36 tviler jeg sterkt på, xenon har vel aldri vært levert orginalt på e36?

Skrevet

For at det skal være godkjent må lyktene som noen sier her være typegodkjent for xenon.

Automatisk høyderegulering og lyktespylere må også være på plass!

Skrevet

Det er Super White som står på bil`n på bild`a ja (kjøpt på GS) :D hatt pærene i 5mnd nå, å ikkje nokka tull....har i grøftlys, kjørelys og langlys :D

Det fåes kjøpt Hella lykter til E36 med xenon der det følger med komplett monterings sats med høydejustering og ledningsnett....eneste du må ha for å få det godkjennt er lyktespylere.....men det koster :D

Skrevet

Jeg har brukt en del xenon ettermonterings sett fra ebay og er veldi fornøgd med dei. lyser bra og fin blå skjer farge.

Kjører nå med orginale xenonlys i nærlys/fjernlys og ettermonterte xenon i grøftelysa. Men er det noen som veit hvor jeg får tak i parklys pære som lyser ca samme farge? så jeg kan bytte ut mine gule parkpære? Og finnes der noen diode pære med motstand eller noe slik at blinklysa mine ikke begynne å lyse ved bruk av dei?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...