Gå til innhold

vibrasjon ved bremsing, kommet tilbake


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

gjelder en 97mod e39 touring. 525tds

jeg har tidligere slit med vibrasjoner i rattet, og vibrasjoner ved bremsing.

jeg bytta bremseskiver (febi),bremseklosser,casterstag m/foring, stabstag, stablilisatorstag- foringer, tatt forstillingskontroll.

bremsene ble da bra, men dirringa i rattet forsvant ikke. det forsvant derimot når jeg skiftet til vinterdekk! (regner med det er noe muffins med sommerdekka?)

men nå har dirringa ved bremsing kommet tilbake. man kjenner en svar dirring i bilen, og rattet dirrer fram og tilbake. dette er veldig frustrerende når man ikke blir kvitt det jeg har også en vibrasjon når jeg ligger i ca 110km/t, men denne forsvinner når man går over den hastigheten igjen....

broren min trudde det muligens kunne være noe avballansering på mellomakslingen eller noe sånn. noen som vet?

er det garanti på de delene jeg har kjøpt da? alt kommer fra gsbildeler.

noen tips om hva jeg kan skjekke?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved vibrasjoner i rattet under bremsing er første tegn til at det er kast i skivene....sykt kjipt men. Jeg hadde oxo problemer med vibrasjoner som kom over visse hastigheter (90 til 130km/t)...viste seg å være foringer til stabstag, samt festestag til stabstag som var slitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, typisk om det er di som har fått det og da. er forholdsvis dyrt med skiver til denne bilen også. er det noen garanti på de jeg har da ? de er ikke så mange måneder gamle. er det noen muligheter til å sjekke de da? må jeg ta de ut og sette de i benk-test eller?

hvis jeg skal kjøpe nye skiver, bør jeg kjøpe noen andre da eller? ser de har noen ebc skiver på gs...

har hørt at det er et problem på disse bilene at skivene går varme og blir skeve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er garanti på dem desverre. Én mulighet for å skjekke kjapt er å jekke opp bilen foran og snurr hjulet rundt....da vil du høre om klossene tar i skiven etter hver omdreining. Vil ikke tro at skivene blir skeve ved at de kun blir varme, det skal de tåle. Men et problem på flere bilmerker er at når skivene blir veldig varme, og du kjører i en sølepytt/dam eller lignende, og får vann på varmt stål, at de nedkjøles så raskt at du får kast i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde begynnende kast i bremseskivene mine og, de er litt over et år gamle. Vibrerte masse i rattet når jeg bremset. Leste i instruksjonsboka at for vedlikehold av bremsene bør en av og til ta i og hogge skikkelig til bremsene, visstnok for å hindre rust. Type pedalen i bånn fra 70kmt. Uansett, med min bil forsvant bremseristingen etter at jeg gjorde dette. Verdt et forsøk hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46en min rista under bremsing når det var litt slark i nedre ytre bærekule.

På E46 ligger den kula i en gummiforing så det er litt vanskelig å kjenne slarken i kula pga bevegelse i foringen.

Jeg jekka opp bilen og bevega hjulet forsiktig oppe og nede på gamle måten, og da kjentes den lille slarken.

Bytta nedre bære arm og ristinga forsvant. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såppas kvalitet på de ja :roll:

har vært og prøvd og bremset hardt slik dere nevnte, men ble ikke noe forskjell, føltes bare ut som jeg rev istykker piggdekken mine.hehe

jeg ringte til gs, og de tipsa meg om at ene kalipteren kunne være treig, slik at den hang litt innpå, slik at skiva hadde blitt skev..

jeg får prøve å jekke opp bilen og kjenne etter slakke her og der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...