broderaron Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Hei! ser ut til at det er på tide med nytt batteri i bilen. Det jeg lurte på er om det er noen spesielle forhånds regler man må ta når man kobler av batteriet, og setter inn nytt, i forhold til elektronikken på bilen, styrings enheter, hjerner osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Da jeg skiftet på min gamle E39 525tdsa gjorde jeg ikke noe spesielt. Bare koblet fra det gamle og satte inn nytt batteri. Alt fungerte utmerket etterpå. Det eneste den "glemte" var det jeg hadde programmert i kjørecomputeren, som forbruk, diverse snittmålinger etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 4, 2008 Share Skrevet November 4, 2008 Skal gå greitt det, man kopler jo bort batteriet i enkelte tilfeller for å nullstille diverse ting å tang. Har selv hatt batteriet frakoplet på min E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet November 4, 2008 Forfatter Share Skrevet November 4, 2008 ok. takk for svar. da er det bare å sette igang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 minus først da!! Det er vel viktig etter som jeg har forstått!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 5, 2008 Share Skrevet November 5, 2008 Det er fordi da er det ikke er farlig om du kommer borti jord med 10mm fastnøkkel så lenge du tar minus først. Samme når du setter på så tar du minus til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå