Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! Vært en tur i Belgia i en uke nå, en alle tider tur i en skikkelig rask og god bil. BMW er virkelig lagd for autobahn! I Belgia ble jeg blitzet i en fotoboks bakfra, kjørte i ca 60 i en 50-sone. Er det stor sjans for at en eventulell bot vil nå fram til meg i Norge? Den blir nok ikke særlig høy, men greit å vite..

Skrevet

Tviler sterkt da de ikke har noen myndighet her i norge. Anyhow, før så gadd de ikke gjøre noe om hvis du kjørte for fort i sverige. Men den siste tiden har det begynt å bli litt samkjøringer osv. Er litt usikker på hvordan dette har utartet seg den senere tid.

Mente jeg leste en artikkel om dette for ikke så altfor lenge siden.

Skrevet

da jeg blei tatt for fylle kjøring i sveits så kjørte de meg rett til en minibank å jeg måtte cashe 10000NOK der å da ellers tok de passet mitt. visste at om jeg kom til norge blei det vanskeli å fa noe penger hoho, fan

Skrevet

Har blitt blitset på 2 ganger i Tyskland. En gang i tysk leiebil, annen gang med min private.

Slik jeg har forstått så tar de ikke det videre såsant det ikke er spesielle tilfeller. Men du kan få de i ettertid dersom du blir stoppet i Tyskland senere.

Skrevet
da jeg blei tatt for fylle kjøring i sveits så kjørte de meg rett til en minibank å jeg måtte cashe 10000NOK der å da ellers tok de passet mitt. visste at om jeg kom til norge blei det vanskeli å fa noe penger hoho, fan

Det skulle vært samme regler for slikt i uansett land..

Fyllekjøring er å blir noe svineri..

men svei vell litt med 10000 i bot også da..

Skrevet

Norge, Danmark og Sverige har en avtale som sier det at dersom Nordmenn blir tatt i fotoboks i DK eller SE så vil du som har kjørt motta boten. Det samme gjelder for Dansker eller Svensker som kjører i fotoboks i Norge.

Skrevet

Jeg bor i belgia og prisen på boten er ca 50Euro, men lite sannsynelig at de sender boten til Norge. Alle Fotoboksene her nede tar bilde av bilen bakfra. ofte er boksene montert på baksiden av bryer. vanskelig å se de.

Promille grensen i Belgia er forøvrig 0,5 men du får kun en bot helt opp til 0,8.

De trengte ikke førerkort her før slutten av 70tallet.

Skrevet

Merket at den blitzet bakfra, ja:). Skjønte først ingenting, så kjørte jeg tilbake og så den. Rett før var det 70 km/t og plutselig hadde de satt den ned til 50. Dette var i Antwerpen.

Skrevet

Det kalles bare svindel, regner med at du ikke fikk en kvittering.... Nei da!

Jeg har blitt tatt i østerike eller sveits en gang. Den boten fikk jeg aldri. 4 år siden.

Skrevet

Fyllekjøring er ren idioti.

Dem skulle tatt 10.000,- og passet ditt,og i tillegg kasta deg i buret leeenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...