Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sist jeg sjekket peilepinnen min så var den like under minimum, men jeg fylte ikke på noe olje siden jeg skal ha oljeservice på den straks. Så når jeg var ute å kjørte i stad benyttet jeg anledningen til å sladde litt siden det hadde kommet litt snø;) Men når jeg kom hjem, så tikket det mye mer enn "vanlig" i motoren! Er det kun for at det er for lite olje, eller har noe annet gått i stykker..??

Er en m50b20.

Skrevet

Det kan være fordi du har lite olje.

Det er jo helt idiotisk å kjøre når du ser du har altfor lite olje da.

Du kan jo fylle på olje selv om du skal ha bilen på oljeservice.

Olje er faktisk det viktigste å følge med på når det gjelder bil.

Er ikke mange sekundene uten olje eller med altfor lavt oljetrykk som skal til før noe skjærer seg.

Skrevet

Er i orden igjen nå. Dro på biltema og kjøpte en dunk med helsyntetisk 5w40 og hadde på 2liter så det ble maks. Tikkingen ga seg med en gang heldigvis.

Grunnen til at jeg ikke fylte på olje den gangen var at jeg ikke hadde noe akkurat da. Skulle seff ha fylt opp når jeg så det var for lite... Menmen det gikk bra;)

Har vært ute å sladdet i hele kveld, kom masse snø her i dag!

Skrevet

Hadde jeg oppdaget at en av mine biler hadde plass til 2 liter olje under maksmerket hadde jeg ikke engang satt nøkelen i tenninga før mer olje hadde vært på plass - om jeg så måtte tatt taxi til nermeste bensinstasjon...

Men nå peiler jeg olje oftere enn 2 liters intervaller da; Faktisk slipper jeg å etterfyllepå 25000 km intervaller om jeg benytter hele området mellom maks og min, men det gjør jeg jo ikke. Etterfyller alltid når det nærmer seg midt mellom maks og min slik at jeg hele tiden er i "øvre halvdel" mellom peilepinnestrekene.

Skrevet

Du hadde flaks.

Går normalt greit å kjøre med lite olje, men når det blir så lite at du mister trykket sliter man litt...

Du får sjekke olja litt oftere i framtida.

Skrevet
Er i orden igjen nå. Dro på biltema og kjøpte en dunk med helsyntetisk 5w40 og hadde på 2liter så det ble maks. Tikkingen ga seg med en gang heldigvis.

Grunnen til at jeg ikke fylte på olje den gangen var at jeg ikke hadde noe akkurat da. Skulle seff ha fylt opp når jeg så det var for lite... Menmen det gikk bra;)

Har vært ute å sladdet i hele kveld, kom masse snø her i dag!

Samme med ungene her i gata. De har vært og aka på akebrett hele dagen. Tror de hadde det morro de også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...