Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"kakler lite til å være diesel" beskriver jo ikke noe om det at du syns bensin motoren din kakler... trodde som engelen over her at det var en tråd der du var fornøyd over at diesel motoren din laga lite lyd....

Skrevet

Trodde jeg også!

Var rask innom tråden din bare fordi jeg trodde det gjaldt en dieselmotor.

Tenkte kanskje du hadde ett lite tips for å få en diesel til å kalke lite...

Skrevet

Jeg hadde blitt alvorlig bekymret hvist min stillegående bensinmotor hadde kaklet som en diesel :-)

Skrevet

jeg hadde en e36 316i for mange år siden, den begynte også å lage stygge lyder over 3000 omdreininger, på den var det rådebank/skjørtebank. det endte ikke bra :)

Skrevet

Endre navn da ;) hehe :D det var ment litt ironiskt den gamle overskrifta ;P (kakler lite til å vere diesel)

Er ingen annen måte å forklare det på, hørest ut som en reinspikka dieselmotor når den passerer 3000 omd ved pådrag, enda sterkere lyd vist jeg holder den på jamt turtall over 3000 omd..

Men ikke noe som helst lyd før nådde 3000 omd, å ikke når den står på tomgang :) Syns det er rart siden motoren er kjøpt hos BMW spessialist, å dem garanterte en km på 160 tus. Dette er vel ikke normal slitasje på en slik km ? Den er garantert ikke brukt noe serli over 3000 omd etter motorbytte heller, for det er dama som har brukt den :wink:

Skrevet
Syns det er rart siden motoren er kjøpt hos BMW spessialist, å dem garanterte en km på 160 tus. Dette er vel ikke normal slitasje på en slik km ?

Nei, ikke normal slitasje - en riktig behandlet M20-motor kan vare leeenge. Men selv om kilometerstanden er garantert, har du ikke noen garanti for at motoren er pent - og riktig - behandlet.... :?

Skrevet

Hmmmmm.. Har prøvd å lytta litt, å mine ører så kommer det fra blokka en eller anna plass, så det er der nede en plass ja..

Syns jo det er litt merkeli også da, siden bilen har gått bare 30.000 km etter bytte.. Regner med att firmaet som solgte motoren har sjekka slikt som rådelager og lignende ettersom dem da tok 13.000 blanke kroner for motoren :( Føler meg en smule lurt da kan en si..

Skrevet

Prøv å få lagt inn lyd her ;)

Du kan jo heise motoren din litt, ta av bunnpanna og ta deg en titt på rådelagrene dine. Er ikke så store jobben det.

Er det rådebank så blir veiva urund og må slipes opp igjen.

Skrevet

viss d er skjørtebank så skal lyden bli borte ved varm motor,iværtfall betraktelig, skjørtebank kommer seg av at når sylindrene er blitt slitt, og at da stemplene blir kastet til vær side i sylindrerne, om dere skjønner, men når motoren blir varm så utvider stemplene seg såpass at lyden blir borte,noen ganger helt, noen ganger hører man litt, om d ikke er snakk om skikkelig slitasje da, men d tror jeg ikke, jeg tror heller at dette er rådebank, da bmw motorene svært skjeldent har skjørtebank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...