Robin L Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 som jeg har skrevet i en annen post her, så har jeg kjøpt meg et skinnint. til min 97.e39. donorbilen var en 02 520d. nå har jeg tatt ut setene mine, og funnet ut at det er en annen plugg på de nye setene:/ kan det være fordi det er varmeseter i de nye setene? og hvordan finner jeg ut om det er det på de? finnes det noen overganger her ? regner med at det er forskjellig siden det er før og etter facelift... dette haster litt, da bilen står uten seter nå. er det mulig å sette fast setet og bruke bilen ett par dager uten å koble til denne ledningen da? og hvoran bør jeg gjøre det om jeg skal legge opp til varmeseter? Takker for svar!
Spiritus Sancti Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Det er mulig og montere setet uten å koble på den. Men da funker nok ikke den automatiske beltestrammeren ved evt kollisjon.
bmw pat Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 har selv gjordt dette i min e39. Pluggene er forskjellige, men fargene på ledningene er like. Mener det bare var 2 ledninger totalt som var forandret farge på, og det var til setevarmen. Mine seter er elektriske, står ikke noe om hva dine er. er de ikke elektriske, så er det vel bare ledninger til beltestrammer, airbag sensor og setevarme som går gjennom pluggen.
Robin L Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Takk for svar!! jeg glemt å skrive at det ikke er elektrisk justering på de. ejg så det var to ledninger om gikk opp i ryggen på setet, så jeg regner med at det er til varmesetet. klipte du kablene og skøtet eller? noen som vet om det er å få kjøpt noe greier for å ettermontere varmesetene da? vil ha de originale bryterene i dashen helst, gidder ikke å borre hull å sette inn biltema brytere ass
bmw pat Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 måtte klippe og skjøte ja. bmw selger et ettermonteringsett for varmeseter. dette inneholder det du trenger minus selve varmeelementene. disse har du vel fra før. settet har delenummer 52119404949 og koster ca. 1800 inkl mva. dette er per side. sikkert mulig å skaffe disse delene brukt settet inneholder disse delene: 01 29 0 017 969 Stick-on label EBA-AUFKL. GELB 1 01 29 9 790 029 Installation instructions SITZHEIZUNG E39 1 61 12 9 405 525 Wiring loom 1 61 12 9 405 528 Electric power cable 1 61 13 1 367 599 Cable strap L=200MM/B=3,6MM 10 61 13 1 372 626 Fuse 15A 1 61 13 1 379 079 Cable holder D=5MM 1 61 31 8 352 259 Seat heating switch 1
Robin L Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 jeg ringte gs i dag. det fantes vist ikke noen overgang til dette. man kunne evt. klippe slik som bmw pat nevnte. men det var om å gjort å få det riktig da.... syns det ser knotete ut å få det riktig, med tanke på at det er flere ledere på de nye setene osv. så var jeg på bmw forhandleren her i byen, og de påsto at det ikke gikk an å klippe og skøte (men bmw pat her bekrefter jo at det går..!), men de var intressert i å få delenummerene på pluggene, så skulle de se hva de fant ut... vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette jeg. er redd jeg ødelegger noe om jeg begynner å styrer med det selv :/
bmw pat Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 ser ikke helt problemet med og klippe og skjøte. trenger jo ikke stikket for at det skal fungere. hvis du finner en opphugger som har en nyere type e39 inne,så kan de sikkert klippe av stikket til deg som står i den bilen. blir litt lettere da hvis du eventuelt skal ut med setene igjen. har du sjekket fargene om de stemmer overens? når du gjør dette må du huske på at hvis du skrur på tenningen når "setet" er koblet fra vil airbag lyse komme på.
pedro Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Har hatt samme problemet på E34 og min 99 dat. Det er ikke fryktelig knotete å ta ut stikkerene å flytte om på plasseringen av dem, Men helst bør du ha et verktøy som ser ut som en trekker med rundt hylse nede til å stikke inn i bunnen på plastikkkontakten å presse opp mothakene på sikkeren. Da kan de dras ut. Ev kjøpe nye stikkere på Bosch å drive de gamle ut av kontakten for så å sette nye stikkere på ledningen å sette dette på riktig plass(test før du setter dem inn i støpselet, slik at du vet at det er koblet riktig) En bilelektrikker gjør dette enkelt og greit for deg. Jeg plundret noen timer å ødela et BMW original verktøy før jeg fikk teken på det. Null problem å kjøre bilen uten dette påkoblet, men airbag på passasjerside og setebelte strammer vil ikke virke og det samme med setebelte strammer på førersiden. Vil også på noen biler få feilkoder. Good luck Pedro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå