Reset Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Heisann:) Holder på å montere kjørekomputer på e30 min Er ett par ledninger jeg ikke helt får til og stemme! Hvordan får jeg strøm innpå hele oplegget? Hva er den lille gule ledninga som kommer ut i fra koblinga bak selve computeren? hva er den koblinga rett bak "tettningspluggen i torpedoveggen" i rettning motor rom? Håper noen skjønner meg på forhånd takk
Yngvejos Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Den får strøm fra speedometeret. Det er også en kontakt som skal plugges i i den hvite fordelerblokka under rattet. Men jeg tror denne hører til releboksen for startsperra. Computeren fungerer ivertfall fint uten at den er koblet til. Den koblingen ved torpedoveggen, er den ute i motorrommet? Isåfall, er den til et ekstra horn som skal fløyte når du har trykket inn feil kode.
Reset Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 Hmm... Var en kar som sa jeg skulle sløyfe inn strømmen, er ikke nødvendig det altså? Så alle de pluggene med 2 og 2 ledninger skal være koblet slik? Hvilke kontakter som skal i fordeler blokken? Vet du hva den kontakten rett atmed torpedo veggen er da? Ligner på en sånn kontakt som er på hovedlysene på facelift lykter.
Yngvejos Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 De pluggene med 2 og 2 ledninger, er det de du ser på dette bildet? Da er de isåfall til startsperra. På facelift modellene, er det to sånne kabler fra før rett under rattstamma, disse skal da kobles til gjennom releboksen. Hvis det er pre-facelift, skal de bare kobles i hverandre, så har du to kontakter borte ved hjernen som du skal koble via en 3-pinns plugg der.
Reset Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 ja, det er dem ja, 2 grønne ledninger inn i samme boks, jeg har pre-facelift, da skal jeg bare koble dem ihop? hjernen til bilen, eller hjernen til BC?
Yngvejos Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Da kobler du dem sammen. Ved hjernen til bilen, er det en 3 pinns kontakt som tenningen går gjennom. Disse skal du koble fra hverandre, og koble gjennom ledningsnettet til kjørecomputeren.
Mr.Silver Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Låner denne tråden litt : noen som vet hvordan jeg skal få lyset tilbake i kjørecomputeren ?
Reset Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 Da har jeg koblet opp alt osv. startet bilen, og det meste funket. Tok noen bilder av noen plugger jeg ikke hvet hvor dem skal, som jeg legger inn senere! Men, lyset i displayet kom ikke fram :S kun lyset bak knappene.
Reset Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 Her er bilder som jeg sa jeg skulle legge ut.
Yngvejos Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Nr 1 kobles ikke til noe. Nr 2 kan se ut som kontakten til blinklysbryteren. Hvis ikke, er det til strøm, og skal kobles til den hvite fordelerblokka under rattet. Nr 3. Horn til startsperra.
Reset Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 Okei takk for svar, men vetdu hvordan jeg får lys i skjermen ? har prøvd og bytta pære uten hell.
Reset Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 den svarte kontakten på bilde nr 2 da? med 2 hull i seg.
Yngvejos Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 På koblingskjemaet jeg har her, er det to ledere: Brun/grønn og Rød/hvit. Over disse står det "not in use". Det samme står det på den gule som kommer ut av kjørecomputeren. Er det noen funksjoner som ikke fungerer? Lys i skjermen er sikkert gåen lysbjelke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå