Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Blei bra kantene:D anbefaler skikkelig maske.

Ang. AC-Schnitzer speilene, så ville jeg beholdt de slik de er.

Har selv carbon speil, flipp osv på min orange e30. På den fargen er det en veldig fin kombinasjon synes jeg 8)

Når har du som mål å bli ferdig me bilen da? Gleder meg til å se sluttresultatet :D

Ja, blei ikkje verst det der. Ein time fra start til slutt på ein felg, då er det morro. Ser at den har et par små slipestriper, så er mulig eg tar ei runde til i jula, vi får sjå. Hjul i jula passar bra..høhø!

Har fått lakk kode på senter og innerbanene frå Felgen Garage i tyskland, samt fått nye gullskruer, så gler meg til å montere sammen. Blir muligens orange OZ bokstavar, morro med litt details veit du!

Angåande speglane, så ser eg poenget dit. Kjem til å beholde karbon-look på flappen bak og muligens framme, men synest det vert mykje meir heilheit i bilen om eg lakkerar speglane som bilen, trur eg går for det. Uansett kjekt med innspel ;)

Når den vert klar veit eg ikkje, det store håpet er til sommaren, men det er endå mykje arbeid som gjenstår, så eg må berre sjå. Men jobbar med mål for sommaren. Går å fundera litt på nytt motorvalg, så får sjå ka tida bringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra resultat der!

Hvilken fart hadde du på hjula under pussingen?

Kjekt å høyre :)

Satte bilen i 5-gir på tomgang. Polerte kjapt på 3-gir. Etterpå skrudde eg av felgen og polerte med drill og poleringskittet til Gasolin:) Manglar fortsatt siste glansen føler eg, endå litt forbetringspotensiale, nokken som har tips til prikken over i'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke blankere med høyglanspoleringen til Gasolin, så vet ikke jeg!

Enig der JonasD. Så lenge det er snakk om skikkelig kvalitetsfelger så er det mulig å få til speilfinish på aluminiumen ved bruk av Gasolin-produktene. Har selv erfart at billige felger ikke lar seg gjøre å få like blanke som eldre kvalitetshjul. Har fått tips om at det kan ha med legeringen å gjøre.

Men disse OZ`ene er vel skikkelig vare, så dem er det håp for når det gjelder finish ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke blankere med høyglanspoleringen til Gasolin, så vet ikke jeg!

Enig der JonasD. Så lenge det er snakk om skikkelig kvalitetsfelger så er det mulig å få til speilfinish på aluminiumen ved bruk av Gasolin-produktene. Har selv erfart at billige felger ikke lar seg gjøre å få like blanke som eldre kvalitetshjul. Har fått tips om at det kan ha med legeringen å gjøre.

Men disse OZ`ene er vel skikkelig vare, så dem er det håp for når det gjelder finish ja :)

Det vil eg tru. Brukte nokk litt for lite tid på grov- poleringa, så vil gå over ein gang til med denne og avslutte med den finaste til slutt. Stussa litt på kass rondell som var fin og grov, så håpa eg valgte riktig. Fann ut at den som var mest syingar på var grov, nokken som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydd rondell = grovpolering

Ikke sydd = finpolering

Sånn jeg brukte dem hvertfall, så det stemmer nok det du har gjort her :)

Høyrest bra ut! Har akkurat bladd gjennom felg-tråden din, og felg-polish er eit intressangt fag har eg funne ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...