Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Det revner der med orginale motorer. Hvorfor ikke bruke M20 puter? De passer jo rett i. Hvordan høyden er har jeg ikke peiling på, men hullet til oljesilen på min bunnpanne er kanskje 2mm lavere enn traversen med M20 puter og 5mm plater + kopp over motor gummien for å forsterke. Jeg ville ikke hatt bunnpanna lavere enn traversen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår. Fant 5mm plate i går, så blir nok til at eg sveiser på undersida av setet for å vere safe på høgda. Har benytta e28 535 puter for å komme bedre posisjon for ix BKF. Samme oppsett som ein anna kar her på forumet nytta, "hardtop". Går for den løysinga, då veit eg at det vil funke med ix'en. Kjem til å flytte belg på innsug ca 7cm fram for å få klaring til master sylinderen.

No er jo også bunnpanna bygd mht 535 høgda, så blir nok dei eg går for. S50 mellomaksel har lik diameter på røret som diameter på motorputer, så blir til at eg lagar "koppar" av disse for å stive opp putene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, då var det "nye" ledningsnettet montert i bilen, og travers klar for lakk, kjem med litt bilder når motor begynner å ta form og blir montert. Var å henta bunnpanna i helga, og denne såg forbausande bra ut med tanke på vridning etter sveisinga. Ser ut som den har løfta seg ein halv millimeter på kvar side, så trur ikkje det skal sprekke når eg skrur til.

Er i tenkemodus på eksos. Nokken som veit om det lar seg gjere å bruke potter frå e36 m3 effektanlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fått montert sammen bunnpanna, samt skifta en del pakningar, slangar og andre slitedeler. Travers er nesten klar, så straks er motor montert i bil :)

Motor stod i engelsk bil, høgreratta med ekspansjonstank på feil side, så bytta dette røret for å få det på riktigplass, i og med at eg skal ha e30 M3 beholdar:

58h465xmso85zblo04qg.jpg

Nye slangar inn og ut av oljeutskillar:

tfpp51p97j782bmcw2ly.jpg

PS: Skulle komme opp masse bilder her, mer ser ut som Bimmers ikkje lika Iphone-kvaliteten, BRB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...